Beauty talkPřestaňte se vymlouvat na svůj typ pleti, říká Tiffany Masterson z Drunk Elephant
Cindy Kerberová5. 3. 2021
Svým jedinečným konceptem se dokázala prosadit v obrovské konkurenci a vybudovat fenomén, po kterém šílí všichni skintelektuálové a nadšenci do péče o pleť, stejně jako běžní zákazníci, kteří nad obsahem své koupelny tolik nepřemýšlejí. Co stojí za úspěchem jedné z nejvyhledávanějších značek současnosti? Co je na jejích produktech tak jiného? O tom a proč bychom se neměli zabývat typem své pleti, si s Tiffany Masterson, zakladatelkou Drunk Elephant, si povídala Cindy Kerberová.
Jen málokterá kosmetická značka budí takové nadšení a vyvolává úsměv na tváři jako americký
Drunk Elephant. Její zakladatelce, energické dámě z Texasu, se povedlo to, po čem velcí hráči (často marně) touží. Dala vzniknout vlastní kategorii kosmetiky, objevila díru na trhu a svět se do její filozofie zamiloval. Nevěří tradičnímu škatulkování pleti na suchou, mastnou, citlivou, smíšenou nebo stárnoucí. Pleť je pro ni prostě pleť. O tom, že to funguje, svědčí rychle rostoucí zájem o produkty se siluetou slona na obalech. Tento měsíc vstupuje také na český trh; pro ty nedočkavé: zapište si do diáře k datu 9. března poznámku Sephora. Právě tam se Drunk Elephant objeví. Pokud tuto značku ještě neznáte, nejlépe vám ji představí sama autorka.
Co znamená biokompatibilní péče o pleť, kterou se svou značkou promujete?
S tímto výrazem jsem přišla sama, protože jsem nechtěla používat slova jako netoxická nebo clean. Biokompatibilní opravdu vystihuje mojI filozofii a jak o pleťové péči přemýšlím. Znamená to ingredience, které vaše pleť dokáže rozeznat, zprocesovat a využít pro svůj prospěch bez toho, aniž by zcitlivěla a negativně reagovala. Ne všechny tzv. clean beauty látky jsou zároveň biokompatibilní s pokožkou, ale všechny biokompatibilní ingredience patří do kategorie clean.
Jakým látkám se tedy vyhýbáte při vývoji produktů?
Například esenciálním olejům. Nejsou kompatibilní s pletí, vaše pokožka na ně může velmi špatně reagovat. I když tyto oleje patří mezi tzv. clean a netoxické ingredience, s pletí si prostě nerozumí. Stejně tak se vyhýbám silikonům, parfemaci, barvivům, vysušujicímu alkoholu, sulfátům a chemickým UV filtrům. V jejich případě ne proto, že by byly pro každého špatné, ale některé z nich mohou vyvolat nežádoucí reakce, od větší citlivosti po pupínky. Nepoužíváme nic, co by nebylo v souladu s pletí včetně té citlivé a aknózní. Nechceme zbytečně riskovat, proto jsme při vývoji velmi obezřetní a vybíráme si jen ty látky, které mají pozitivní dopad na pokožku.
Dá se tedy říct, že vaše produkty jsou vhodné pro všechny typy pleti, včetně citlivé?
Ano. Skutečně citlivá pleť je velmi vzácná. Lidé si často myslí, že ji mají, ale ve skutečně je jejich kůže zcitlivělá právě kvůli ingrediencím, které dennodenně používají.
Nevěříte na koncept různých typů pleti. Proč?
Jsem přesvědčená, že toto rozškatulkování je uměle vytvořená záležitost. Charakteristiky jako mastná, suchá, sníšená jsou často výsledkem používání nesprávných ingrediencí. Pleť je pleť, každá pracuje stejně, každá má svůj mikrobiom. V čem se pokožka liší, je jen množství hydratace a lipidů, jaké potřebuje. Měli bychom k ní přistupovat stejně a dát jí to, co opravdu potřebuje, což jsou biokompatibilní ingredience.
Foto: archiv Drunk Elephant
Co vás inspiruje při vývoji nových produktů?
Nedělám produkty, jen abych uvedla něco na trh. Každá věc musí dávat smysl, mít svůj jasný účel. Nestahujeme výrobky z portfolia, místo toho je neustále vylepšujeme. Je to nikdy nekončící práce. Nejsem nikdy spokojená, pořád musím jít dál, zlepšovat se, hledat nové a nové technologie, jak dosáhnout ještě lepších výsledků. Nepřemýšlím o produktech jako zakladatelka značky, ale jako koncový zákazník. Začínám vždycky od sebe, celá řada je takto navržená. Nedělám nic, co bych sama nechtěla nebo moje pleť nepotřebovala. Zásadní je pro mě také efektivita. Pokud nenajdu na trhu produkt, který souzní s mou filozofií, vytvořím si ho.
Co z vašeho portfolia bylo největší výzvou?
Rozhodně čisticí balzám Slaai. Většina balzámů na trhu obsahuje spoustu esenciálních olejů nebo ingredience, které nejsou nutně špatné, ale také nejsou nezbytné. Pleti nic nepřinášejí. Pro každého, kdo se do vývoje zapojil, to byla obrovská výzva. Výsledkem je produkt, který vypadá jako vazelína, ale při styku s pletí se promění v jemné mléko. Zanechává ochrannou bariéru pokožky nedotčenou, přitom je velice efektivní při odstraňování i voděodolného make-upu.
Kdy jste zjistila, že chcete pracovat v kosmetickém průmyslu?
Nikdy jsem si nesedla a neřekla si, že chci dělat kosmetiku. Jako vedlejšák jsem prodávala tuhá mýdla, abych vydělala nějaké peníze navíc pro svou rodinu. Hodně jsem se tak naučila včetně toho, jak naslouchat lidem a jejich problémům. Nastudovala jsem si jednotlivé ingredience, funkci pokožky, co opravdu potřebuje, a tak to celé začalo.
Foto: archiv Drunk Elephant
Z Drunk Elephant se během krátké doby stala nicheglobální značka. Máte nějaký recept, jak rychle uspět v oboru, kde vládne obrovská konkurence?
Značku jsem nevybudovala tak, že bych se dívala na ostatní a snažila se je napodobit, ale přemýšlela jsem, co skutečně potřebuji, co chci a jak mohu ostatním pomoct. Žiji v Houstonu, Texasu, daleko od ostatních kosmetických značek. Když máte jasnou vizi a opravdu víte, co chcete a za čím si stojíte, pak to funguje. Mým posláním je pomáhat lidem a je jedno, jestli působím na lokálním trhu, nebo po celém světě. Základ je pořád ten samý. Postupně pronikáme na nové a nové trhy tak, aby to pro nás mělo smysl. Nepřemýšlím o Drunk Elephant jako o globálním brandu, i když vím, že takto mohu pomáhat lidem daleko od domova. Pro mě to je pořád malá značka s jasným posláním.
Jak velký máte v současnosti tým?
Kolem 150 lidí. Jsme součástí velké skupiny Shiseido, velmi nám pomohli jít správným směrem. Pořád děláme to samé, každé ráno vstaneme a šíříme vlastní filozofii péče o pleť, přesvědčujeme zákazníky, aby si nás vyzkoušeli na měsíc a viděli, jak moc se jejich pokožka může proměnit k lepšímu. Chceme, aby za své těžce vydělané peníze dostali produkty, které opravdu fungují a přinášejí změnu.
Jak vypadá váš běžný den?
Mám čtyři děti, dva psy a manžela, takže se nejdřív postarám o domácnost. Dřív jsem hodně cestovala, dnes místo toho dělám spoustu rozhovorů, to mě baví. Plus mám meetingy ohledně vývoje produktů, kreativy, obalů, spousta Zoom callů s prodejci, věnuji čas i začínajícím podnikatelům. Mezi tím si musím najít hodinu času na cvičení. Snažím se to všechno vybalancovat. Nikdy jsem nebyla ten typ, co ráno odejde do práce, odpoledne se vrátí a konec. I když mám kancelář ve stejné ulici, pořád pracuji z domova, protože mi to umožňuje věnovat se firmě i rodině.
Co byste doporučila někomu, kdo s vaší značkou teprve chce začít?
Začněte se sadou The Littles 4.0. Všechno, co jste doposud používali, dejte stranou a pořádně si otestujte, jak Drunk Elephant funguje. Pokud zjistíte, že vám vyhovujeme, pak teprve investujte do plných velikostí. Nechci, abyste utráceli peníze za velké produkty, dokud si nejste jisti, že vám naše výrobky vyhovují a nesžili jste se s naší filozofií.
Jak vypadá vaše ranní péče o pleť?
Ráno si nikdy nemyji obličej. Věřím, že přílišné čistění znamená pro pleť pohromu. Chci si udržet pokožku maximálně chráněnou a zdravou, aby sama věděla, co má dělat. Ráno si dávám denní sérum C-Firma s hydratačním B-Hydra, retinolovým krémem A-Passioni a buď krémem Lala Retro, nebo olejem Virgin Marula Luxury Facial Oil. K tomu přidávám ještě kapku D-Bronzi Anti-Pollution Sunshine Drops, plus nový produkt, který budeme teprve uvádět. Z toho všeho si udělám ranní smoothie na pleť, smíchám v ruce a aplikuji na obličej. Použiji ještě ochranu před UV zářením. Nikdy jsem nenosila make-up a nepoužívám ani pudr, stačí mi trocha očního krému a balzám na rty. Během dne to je Lippe Balm, ale ráno a večer mám hutnější produkt, který jsem ještě neuvedla na trh.
A večer?
Vyčistím si obličej buď balzámem Slaai, nebo gelem Beste. Pak si smíchám F-Balm Electrocyte Waterfacial, marulový olej a T. L. C., někdy ještě přidám krém Protini. Zase to všechno smíchám a nanesu na obličej. Kolem očí multivitaminový oční krém C-Tango a balzám na rty. A to je všechno. Nemám moc času, abych se zdržovala před zrcadlem. Jelikož nepoužíváme těžké oleje a silikony, nemusíte péči vrstvit, stačí všechno smíchat dohromady. Jednotlivé produkty nejdou proti sobě, dokážou spolu velmi dobře spolupracovat.
Co udržitelnost, ekologie a transparentnost, které momentálně hýbou světem?
Transparentnost je pro Drunk Elephant samozřejmostí od počátku. Říkáme, co a proč používáme, přiznáváme se k chybám. Nechceme nikoho zastrašovat a stresovat. Raději vysvětlujeme, proč být v případě některých ingrediencí opatrní, proč se jim raději vyhýbáme. Jsme otevření a nic neskrýváme. Co se týče recyklace, měníme všechny obaly tak, aby byly stoprocentně recyklovatelné. Začali jsme se na to soustředit před dvěma a půl lety a pořád nejsme u konce. Trvá to velmi dlouho. Všechny novinky, které teď uvádíme, už samozřejmě recyklovatelné jsou.
Kde se vidíte za pět, deset let?
Pořád tady. Pravděpodobně budeme ve více zemích, ale stále to bude o pomoci druhým s pletí. Stále budeme zákazníky vzdělávat, co se týče ingrediencí. A zlepšovat se.
Máte nějakou radu pro mladou generaci podnikatelů?
Mějte vlastní vizi a jasný cíl. Nesnažte se být někým jiným. To nefunguje. Musíte z davu vyčnívat, být jiní. Kopírovat ostatní se v dlouhodobém horizontu nevyplácí. Máte-li vlastní vizi, jak zlepšit tento svět, nepotřebujete se dívat po ostatních.
Foto: archiv Drunk Elephant