Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Beauty talk

Susie Cave o kráse, ženskosti, nejhezčí vůni i smyslu módy v době koronaviru

Cindy Kerberová30. 10. 2020
Se svými černými vlasy, alabastrově bílou pletí, zářivě modrýma očima a zálibou v dlouhých, sametových šatech je Susie Cave dokonalým ztělesněním gotické krásky. V 90. letech byla jednou z kultovních tváří londýnské módní scény, před čtyřmi lety začala navrhovat oblečení a letos se stala hvězdou surrealistické kampaně Gucci Bloom. V exkluzivním rozhovoru pro Vogue Czechoslovakia se manželka zpěváka Nicka Cavea zpovídá ze svých posedlostí, cestě k vlastní módní značce a prozrazuje, proč moc nenosí rtěnky. 
Autor: Alexander Bel
Foto: Alexander Bel

O kráse

„Krása je pro mě odrazem něčeho božského. Je všude a ve všem. Pokud si vytrénujete oko a srdce, spatříte ji kdekoliv.“

O vlasech

„Vždy jsem měla havraní vlasy až na jednu výjimku, kdy jsem se tak trochu zhroutila a odbarvila jsem se na blond. Měla jsem pocit, že jsem se převtělila do jiné osoby. Už nikdy víc! Jejich barvu a lesk si udržuji běžným kondicionérem.“

O make-upu

„Víc než na rtěnky jsem na řasenky. Primárně kvůli tomu, že můj manžel rtěnky moc nemá rád. Myslím, že bere moji tvář jako svůj osobní majetek! Ale já vlastně také nejsem ráda, když nosí rtěnku.“
Susie Cave v šatech své značky The Vampire's Wife
1 / 15
Susie Cave v šatech své značky The Vampire's Wife
Foto: Profimedia.cz

Cesta k módnímu designu

„Jako malá jsem netoužila být návrhářkou. Mým snem bylo mít děti. Pak jsem chtěla dělat krásné věci, ale nebyla jsem si jistá, co bych – kromě snahy změnit svět v krásnější místo – měla dělat. Začala jsem nakonec navrhovat oblečení, protože jsem nemohla najít nic, co bych sama chtěla nosit. Marně jsem hledala ženskost a jemnost. Co se s ní stalo? Vypadalo to, že se spousta módních návrhářů začala bát ženské krásy. Proto jsem se rozhodla dělat vlastní šaty, které dají ženám hlas a sílu. Myslím si, že moje oblečení zdůrazňuje koncept ženskosti a ženství beze studu a výhrad a zároveň dodává pocit jisté éteričnosti. Moje šaty jsou formou levitace.“

Nový pohled na módu

„Rok 2020 změnil můj pohled na módu a její užitečnost. K čemu je? Začala jsem cítit potřebu zpřístupnit své oblečení, udělat ho dosažitelnější a praktičtější. Alespoň prozatím.“ 

Moje posedlost

„Ach, bože. Obávám se, že jsem až hanebně posedlá Gucci botami. Což mám i dobře zdokumentované. Když ony jsou tak překrásné!“

Nejkrásnější vůně

„Jako dítě jsem vyrůstala v Malawi v jihovýchodní Africe. Náš dům obklopovaly keře žlutých lilií. Tyto zářivě oranžové kytky měly sladkou a velmi výraznou vůni, která se v noci linula mojí ložnicí. Mojí nejoblíbenější květinou jsou ale modré zvonečky. Jedna z mých nejkrásnějších vzpomínek je ta, kdy jsem ve vysokém stupni těhotenství ležela s manželem v Kew Gardens v poli plném modrých zvonků.“
Susie Cave, Jodie Turner-Smith a Anjelica Huston v kampani Gucci Bloom Profumo di Fiori
1 / 8
Susie Cave, Jodie Turner-Smith a Anjelica Huston v kampani Gucci Bloom Profumo di Fiori
Foto: archiv Gucci

Alessandro Michele

„Potkali jsme se před čtyřmi lety v Chateau Marmot a bylo to osudové setkání, stali jsme se přáteli. Vždy ke mně byl neuvěřitelně laskavý. Pracovat s ním je jako pracovat se skutečným mistrem, je inspirací pro nás všechny. Nastartoval módní průmysl a všichni mu hodně dlužíme. Udělal z módy znovu zábavu a místo plné inkluzivity. Je to milý, velkorysý a krásný muž. Opravdu ho miluji. Je pro mě čest s ním pracovat.“

Nová Gucci kampaň

„Už roky jsem nedělala žádnou kampaň, takže když mi zavolali, bylo to něco! Celé natáčení a focení bych popsala jako nějaký zvláštní sen. Opravdu. Byla jsem doslova uchvácena, tak divoká kombinace osobností a tak kouzelné prostředí. Když jsem se vrátila do Londýna, říkala jsem si: Skutečně se to stalo? Setkání s Anjelicou pro mě hodně znamená, ona je moje hrdinka. Vyzařuje z ní tajemství, má v sobě neuvěřitelnou sílu a zároveň hřejivou energii, je okouzlující a autentická. A pak krásná Florence. Moje velmi drahá přítelkyně. Je jako moje sestra. Divoká a zářivá hvězda, kolem níž se všichni točíme. Do Jodie, se níž jsem se nikdy předtím nesetkala, jsem se okamžitě zamilovala. Je skvělá herečka.“
Když před třemi lety značka Gucci uvedla nový parfém Gucci Bloom, kreativní ředitel Alessandro Michele si vybral tři mladé tváře pro romanticky zasněnou kampaň. Dakotu Johnson, Hari Neff a Petru Collins letos vystřídala nová, překvapivá čtveřice žen. Herečka Anjelica Huston, zpěvačka Florence Welch, herečka Jodie Turner-Smith a módní návrhářka Susie Cave. 
Susie založila vlastní značku The Vampire's Wife před čtyřmi lety a okamžitě se stala součástí šatníků módních ikon od Kate Moss přes Florence Welch, Cate Blanchett až po vévodkyni z Windsoru. Bývalá modelka, kterou objevil Stephen Meisel, pracovala v minulosti mj. pro Dior, Saint Laurent a Vivienne Westwood, fotila se slavnými fotografy jako Helmut Newton, David Bailey, Nick Knight, Ellen von Unwerth. V posledních letech ji můžete vidět mezi hosty na přehlídkách Gucci. Letošní rok je pro Susie zlomový hned dvakrát. Pro švédský řetězec H&M navrhla limitovanou kolekci šatů a doplňků z recyklovaných materiálů a září v kampani na voňavý bestseller italské značky. 

Nick o Susie