KrásaVše o dechberoucí proměně Zoë Kravitz v Catwoman
CELIA ELLENBERG29. 3. 2022
Když v roce 2011 David Fincher obsazoval Rooney Maru do role řízné hackerky Lisbeth ve filmu Muži, kteří nenávidí ženy, byla ještě začínající herečka a musela projít značnou proměnou, která jí nakonec vynesla nominaci na Oscara. Svoji úlohu přitom sehrály i šikovné ruce umělecké maskérky Pat McGrath. A ty teď opět přišly na scénu — aby stvořily velkolepou proměnu Zoë Kravitz ve snímku Batman.
Foto: Courtesy of Warner Bros. Entertainment Inc. / Profimedia
Poté, co jedna z nejuznávanějších vizážistek, která má v běžném popisu práce líčení velkých přehlídek typu Versace nebo Prada, nechala tehdy čtyřiadvacetileté Rooney odbarvit obočí, vymyslela pro ni údajně víc než dvě stovky stylů líčení kouřových očí. A aby co nejpřesněji vyjádřila hrdinčinu sílu a zranitelnost zároveň, smíchala černou a hnědou s trochou červené. Cit pro detail je Patiným poznávacím znamením (a zároveň nejsilnější zbraní), takže až si v kině při sledování filmu Batman všimnete úchvatné proměny Seliny Kyle v Catwoman, ať víte, že ho má na svědomí právě
Pat McGrath.
Foto: Courtesy of Warner Bros. Entertainment Inc.
„Oslovili mě na jaře 2019 a už v zimě jsem byla na place,“ prozrazuje McGrath o projektu, který ji pracovně spojil se Zoë Kravitz, její kamarádkou. Jak k líčení kočičí ženy přistupovala? Líčení očí nebylo paradoxně to první, co se u této postavy bralo v úvahu. „Začala jsem s pletí,“ vybavuje si vizážistka s tím, že Zoë trvala na tom, aby její pleť byla co nejpřirozenější. Toho Pat McGrath dosáhla pomocí několika osvědčených přípravků z vlastního portfolia a své osobní techniky.
Konkrétně pracovala s produktem Labs Skin Fetish Highlight & Balm Duo, kterým rozjasnila vystouplé části obličeje (místa, jež na kameře nejvíc přitahují světlo), a tím docílila požadované hloubky. „Balzámová část této dvojité tyčinky dodává pleti svěží efekt, díky níž pak vypadáte jako po lázeňské proceduře. Pleť pak působí bezchybně i v HD rozlišení,“ vysvětluje jedna z nejvlivnějších maskérek vůbec a dodává, že během natáčení usilovala o sladění líčení s denními a nočními záběry (a různými druhy umělého světla).
Foto: Courtesy of Warner Bros. Entertainment Inc. / Profimedia
„Pat pomohla přivést Selinu k životu,“ chválí Zoë make-up britskou artistku za to, jak se vcítila do postavy. K tomu jí ale pomohla i ona sama — tím, že se s vizážistkou podělila o svůj moodboard plný referencí na berlínský noční život, který Pat doplnila o historické editorialy módního fotografa Stevena Meisela včetně líčení z přehlídek Versace nebo Prada. „Oční linky bezvadně vyjadřují charakter postavy,“ dostává vizážistka líčení očí, které mělo zachytit vnitřní souboj postav. „Selina nosila rozmazané a lesklé kočičí linky. Trochu víc underground. Klasické líčení Catwoman jsem upravila a pohrála si různě s jeho tvarem.” Jako součást tvůrčího celku. Tak podle svých slov vnímá umělkyně tyto odklony od práce v módním světě... a daří se jí to.