TrendyHvězda roku 2022: Červená kamélie a vše o její roli v nové řadě Chanel No. 1
Cindy Kerberová5. 1. 2022
Mezi svátky se instagramový účet @chanel.beauty proměnil v botanickou zahradu, respektive ve virtuální zahradu s jednou jedinou květinou. Dnes vám konečně můžeme prozradit, co to všechno znamená a v čem je nová beauty řada Chanel jiná než všechny ostatní. Začalo to říjnovým pozváním do Paříže a spoustou papírů slibujících mlčenlivost do 5. ledna 2022. Pod falešným názvem a během mnoha telefonátů s místním PR oddělením módního domu jsme si vyměnili soubory, které opět směla vidět jen hrstka vyvolených. Samotné produkty z důvodů utajení nemohly být přepraveny kurýrem, ani jinou osobou pracující mimo
Chanel. Přehnané? Nikoliv, pokud jde o zcela zásadní novinku značky, která si svá tajemství jako jedna z mála ještě pořád dokáže udržet.
Protože kalendář ukazuje ono na začátku zmiňované datum, do kterého jsme všichni zasvěcení museli dodržet přísné embargo – dámy a pánové, seznamte se s
Chanel No. 1. Zbrusu novou řadou, která nezapadá do žádné ze stávajících škatulek. Záměrně neříkám péče o pleť, protože „číslo jedna“ plynule přechází i do líčení a z něj do sekce vůní. Všech devět produktů spojuje kromě jména a designu jedna ingredience – rudá kamélie. Ručně sbíraná na jihu Francie, kde si ji
Chanel pěstuje, šlechtí a zkoumá od konce 90. let. Camillia japonica „Czar“ se totiž ukázala jako naprosto výjimečná květina s mnoha úžasnými vlastnostmi, z níž se dají pro potřeby pokožky využít více než jen zářivě červené květy.
Tato květina okouzlila experty z mnoho profesí natolik, že laboratoře
Chanel nakonec vyvinuly nové technologie na analýzu, extrakci, filtrování a získávání koncentrovaných molekul. V rámci nové řady odborníci pracovali se všemi možnými podobami, od vody z kamélie, obalu semínek, listů přes okvětní lístky a olej až po kmenové buňky. Výsledkem je ucelená řada
Chanel No. 1, co inovativním stylem pracuje s přírodními ingrediencemi, které navíc pěstuje udržitelným způsobem a zásadním způsobem řeší senzorické vnímání i obaly.
Patentované eco-friendly obaly
Podívejme se na novinku od začátku. Nehledejte krabičky obalené celofánem. Ten tu chybí. Výrazně nižší váhu a tím i uhlíkovou stopu mají lahvičky a kelímky. V případě
Revitalizing Cream se tu bavíme o 50 procentech méně skla v porovnání s ostatními pleťovými krémy značky. Navíc z osmdesáti procent jde o sklo recyklované a krém přichází na trh rovnou s refillem. Nenajdete u produktů ani mnohostránkové papírové návody, nahradil je praktičtější QR kód. Na uzávěrech není logo vytištěné, ale vygravírované, čímž se zase snižuje dopad na životní prostředí. Když se vrátíme znovu ke krému, jeho uzávěr obsahuje zbytkový materiál – skořápky semínek kamélie a dřevěné piliny, vedlejší produkt papírenského průmyslu.
Chanel pracoval čtyři roky na obalech s finským start-upem Sulapac a nechal si je patentovat.
Přírodní ingredience
Na zásadní poptávku po přírodních ingrediencích reaguje
Chanel No. 1 složením s 97 procenty látek přírodního původu z obnovitelných zdrojů a pěstovaných způsobem šetrným k životnímu prostředí, aniž by slevil z vysokých požadavků na efektivitu (samozřejmě všichni chceme výsledky, jinak může být produkt ryzí příroda a je k ničemu), textury zůstávají stejně luxusní, jak jsme u
Chanel zvyklí, a samozřejmě jsou maximálně bezpečné. V rámci celé kolekce odborníci zakomponovali co nejvíce jednotlivých částí rudé kamélie, aby nic nepřišlo nazmar. Produkty obsahují osvěžující vodu, výživný olej ze semínek pro udržení optimální hydratace pleti, extrakt z mikrobioty posilující kožní bariéru a zmiňované skořápky semínek, které by se za normálních okolností po získání oleje vyhodily jako odpad, našly své uplatnění v obalech.
Senescence
Více než deset let spolupracovali experti v laboratořích
Chanel s biotechnologickým oddělením vídeňské University of Natural Resources and Life Sciences, aby rozklíčovali nové aspekty stárnutí na buněčné úrovni. Právě senescence se ukázala jako velmi slibný vědní obor ukazující dosud nevídané úhly pohledu na stárnutí. A zase se vracíme k červené kamélii, respektive k jejímu extraktu. Ten se ukázal jako ideální prostředek, jak podpořit vitalitu buněk, a tím zachovat zdravý vzhled pleti pro delší dobu. Výtažek také pomáhá chránit pleť před následky stresu a zlepšuje její kvalitu díky přirozeně vysokému obsahu antioxidantů.
Devět produktů pro ucelený zážitek
No. 1 de
Chanel stírá hranice mezi péčí, líčením a parfémy. Cílem je nejen udržet póry co nejméně viditelné, vrásky zcela zanedbatelné a pleť pevnou a rozzářenou i bez filtrů, ale také si péči o sebe pořádně užít a nebrat ji jen jako povinnost. V řadě najdete vedle revitalizačního séra a krému na obličej a na oční okolí také cleanser, který se při spojení s pár kapkami vody promění z pudru v hebkou pěnu. Na něj navazuje svěží
Lotion Revitalisante, který připravuje pokožku na další kroky. Jeho úkolem je minimalizovat velikost pórů, zlepšit elasticitu a celkový komfort pleti.
Proti účinkům znečištěného vzduchu a času bojuje Serum-in-Mist, další hybridní textura, která se nedá zařadit do stávajících škatulek. Dá se použít kdykoliv, klidně i přes make-up na okamžité osvěžení a rozjasnění pokožky. Tím se dostáváme k hydratačnímu a ochrannému tekutému make-upu No. 1. Ten v sobě kombinuje klasické účinky make-upu a péče o pleť. Neusazuje se v pórech ani vráskách, vypadá maximálně přirozeně, protože splývá s pokožkou a vytváří efekt druhé kůže. Kryje přesně tak, jak chcete vy. Jednoduše se dá vrstvit na místech, které chcete zamaskovat. Na tváře a rty najdete v nové řadě tónované balzámy s olejem a voskem z rudé kamélie. Jejich textura ovšem není mastná, jak by se podle popisu ingrediencí mohlo zdát, a opět dělá velmi přirozený look. O plnějším vzhledu rtů nemluvě.
Last but not least –
L’Eau Rouge, parfémovaná mlha od mistra parfémáře
Oliviera Polge, který vycházel z pečujicích efektů produktů a krásy červené kamélie. I když sama květina nevoní, Polge jí vůni dal. Vykouzlil ji ve svém pařížském ateliéru z jasmínu, pomerančových květů a růže, květin zásadních pro všechny parfémy
Chanel. „Poté jsem je zkombinoval s jiskřivými tóny červeného ovoce, abych zdůraznil svěžest tohoto produktu,“ říká in-house parfémář.
L’Eau Rouge se dá nosit jako samostatný parfém, tělový mist nebo vrstvit se stávající vůní, kterou nosíte.