Strategicky umístěné linky, barevné obrazce kolem oka, vrstvené závojíčky, logománie na obličeji. Všimli jste si, že se na přehlídkách stále častěji objevuje líčení, které obejde systémy rozpoznávání obličeje? Možná nastal čas naučit se zmást „Velkého bratra“ a začít se cíleně schovávat před zvědavým okem AI.
Sdílení dat, jejich bezpečnost a co všechno to pro nás všechny znamená, je obrovské téma, kterému se věnují odborníci na IT, právo, etiku, sociologii, ale i beauty. Právě ti posledně jmenovaní výrazně promlouvají prostřednictvím jarních i podzimních přehlídek, na kterých se stále častěji objevuje styl, který snadno obejde počítačové systémy rozpoznávající obličej. Jak by svět za pár let mohl pod vlivem těchto technologií vypadat, ukázal už thriller
Minority Report režiséra Stevena Spielberga z roku 2002. Co se před dvaceti lety zdálo jako absolutní sci-fi, je dnes každodenní realitou přinejmenším v souvislosti s našimi telefony a sociálními sítěmi, které sběrem dat nabízejí na základě interakcí nejen personifikovanou reklamu, ale i články a témata, což každého z nás uzavírá do stále těsnější bubliny.
Pokud stejně jako designéři a make-up artisti začínáte intenzivně přemýšlet v dystopickém stylu, vyzkoušejte si některý z trendů, které naservírovaly na přehlídkách jaro – léto 2023 a podzim – zima 2023/2024 značky
Valentino,
Vivienne Westwood,
Thom Brown, AZ Factory a další na oklamání Face ID a dalších systémů rozpoznávání obličeje.