Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vůně

Pod vlivem L'Aury, nečekané vůně, kterou si nelze nezamilovat

Cindy Kerberová10. 2. 2022
Na začátek malá hádanka. Co má společného Kate Moss, Gwyneth Paltrow a Dara Rolins? O módu ani výsostné postavení v rámci sociálních sítí nejde. 
Autor: Lucian Bor
Foto: Lucian Bor
Před dvěma měsíci uvedla na trh svůj první parfém Dara Rolins. L’Aura. Jako Laura? Její dcera? Ano, i tuto inspiraci v něm najdete. Dara se tak zařadila po boku Kate Moss a Gwyneth Paltrow, které se také při tvorbě vůní nechaly inspirovat svými dcerami. 
Zatímco Kate šla předvídatelnou cestou a vybrala růžovou, ryze květinovou kombinaci jasmínu, lilií, pomerančových květů, vonokvětky a frézií a vše nechala zabalit do vintage flakonu s růžovou etiketou se svým jménem s názvem Lilabelle (Krásná Lila), Gwyneth pro dceru udělala řadu, která není na první pohled holčičí. Ale i tak ji mohla používat, protože si herečka a zakladatelka Goop dala záležet na výběru ingrediencí, které nedráždí ani jemnou dětskou pleť. Ve srovnání s nimi to Dara dotáhla ještě dál.
Vznikl skutečně první celebrity parfém na česko-slovenském trhu, který se nespoléhá jen na známou tvář, ale především sází na obsah i vizuální prezentaci. Už při prvním přivonění musí být každému jasné, že L’Aura není jen prázdné marketingové gesto, ale opravdový parfém. I kdyby na sobě neměl známé jméno, obstál by. 
Toaletní voda Lilabelle, KATE MOSS
Toaletní voda Lilabelle, KATE MOSS
Parfémová voda Edition 01 Church, GOOP BEAUTY
Parfémová voda Edition 01 Church, GOOP BEAUTY
Parfémová voda L'Aura, VERMI BY DARA
Parfémová voda L'Aura, VERMI BY DARA
Když se mi do rukou poprvé dostala L’Aura, čekala jsem mnohé. Podle reklamních vizuálů v únorovém čísle Vogue holčičí, velmi květinovou vůni. Po rozbalení modro-růžové krabičky zase spíš citrusový parfém. Nic z toho. L’Aura dokonale klame tělem a je úplně jiná, než byste čekali. Určitě by bylo jednodušší vsadit na jistotu a dát na trh další růžovou, květinovou vůni, kterých známe stovky, ne-li tisíce, ale ruku na srdce, opravdu byste chtěli další? Já rozhodně ne. 
Rukama mi každý rok procházejí stovky flakonů. Miluju objevovat novinky, i když to taky znamená více zklamání než radosti. Parfémová scéna je obrovská a přesycená. Než si většina z nás stihne vyzkoušet jednu vůni, už se objevují její nejrůznější varianty a značky se předhánějí, která toho vyrobí víc. Množství globálně vítězí nad kvalitou. O to větší překvapení a radost, když se něco skutečně povede a vzbudí pozitivní emoce. Přiznám se, že od celebrity značek nikdy moc velké zázraky nečekám. Zejména ne dnes, kdy každá známá tvář může mít a také má vlastní značku. Většinou se sobě podobají a nic zásadního nepřinášejí. Ale zpátky k L’Auře. 
Předčila moje očekávání, a to jsem na parfémy dost přísná. Můj nos je jeden z těch rozmazlenějších a citlivějších. Než jsem si s Darou volala, aby sama svůj voňavý debut představila, chtěla jsem se s ním seznámit sama a mohla si udělat nezávislý názor. Dara totiž umí skvěle nadchnout pro cokoliv a značky to moc dobře vědí, proto si ji najímají jako svou tvář. 

Uspokojivý pocit sebevědomí

První vteřiny parfémové vody patří kouřovým tónům guajakového dřeva, zemité pryskyřici skalní růže a lehce nasládlému aroma benzoe. Když netušíte, jak tyto ingredience voní, představte si pocit, který vás zaplaví, když se zhluboka nadechnete poté, co se vám něco povedlo. Ten pocit klidu a uspokojení. Zajímavostí je, že tyto látky se většinou používají až do základu parfému, ne do jejich hlavy. K výrazným tónům se přidávají pudrové tóny kosatce, fialek a nepatrné, sotva znatelné množství medu, aby se záhy proměnily v srdce vůně. To se skládá z kořene kosatce, ambry, cedrového dřeva a vanilky. Nakonec přichází základ z kůže, šedé ambry (oh yeah!), bílého pižma a lehký dotek karamelu.
Z tohoto výčtu vám musí být jasné, že nejde o nenápadnou, sotva rozpoznatelnou vůni, kterých najdete na každém rohu třináct do tuctu. Čím více ji nosím, tím více mi dává smysl vše, co kolem ní Dara vytvořila a proč je její prvotina právě taková, jaká je. Nemluvě o reakcích, jaký tento parfém vyvolává pokaždé, když ho mám na sobě. Neuplyne hodina, aby se mě někdo nezeptal, čím to voním. Nastoupit do výtahu a nedostat tuto otázku s L’Aurou není možné. Stává se mi, že mě i na ulici zastavují ženy a ptají se na můj parfém. „Tady něco krásně voní, to ty?“ řekla dnes ráno hned ve dveřích šéfredaktorka. To L’Aura. Překvapivá a fakt dobrá. 
Parfémová voda L'Aura, VERMI BY DARA, prodává Vermi by Dara, 2300 Kč
Parfémová voda L'Aura, VERMI BY DARA, prodává Vermi by Dara, 2300 Kč

Energy drink pro duši

Baví mě. Každý den víc a víc. Už jen tím, jak staví na hlavu zavedená pravidla. Nestydí se, nekrčí se v koutku. Je tady a hrdá sama na sebe. Nepřehlédnutelná, zdravě sebevědomá, přitom hravá, plná energie i sebeironie. Pro mě to je vůně, kterou chci nosit. Dává mi hned po ránu lepší pocit. Během dne, kdy hladina stresu vystřelí do výšin, kde by rozhodně neměla (alespoň ne moc často) být, dodá moment zenového klidu. A pak mě samozřejmě baví reakce druhých. Jsem sice introvert, ale rozhodně se mi nechce splývat s davem vonícím po předvídatelném mixu kytek, ovoce a mýdla. To velmi ráda přenechám jiným. 
Otevírám Instagram a vyskakují na mě fotky Dary v modrých plavkách na pláži. V textu míří na hatery. Vtipným a rázným způsobem je posílá tam, kam patří. Post končí slovem Nazdar a emotikonem broskve. Yes, gurl! Tahle holka ví, co dělá, a dělá to dobře. Od osmi let maká a vše, čeho dosáhla, se nestalo náhodou. Přemýšlí o každém svém kroku, vybudovala vlastní, silný brand, který nemá na česko-slovenské scéně obdoby, a stejně tak to udělala i s parfémem, který je prvním stupínkem, nepočítáme-li svíčky a difuzéry značky Vermi by Dara, k rozšíření jejího impéria. 
Těch pár týdnů s L’Aurou, kdy ji nosím samostatně i vrstvím s dalšími parfémy, mi sice nezměnilo život, ale udělalo ho hezčí. O trochu zábavnější navzdory neustále šedé obloze a podivnému světlu venku. Pod jejím vlivem jsem si po dlouhé době obula podpatky a vyrazila do města v růžové bundě. Protože proč ne. Šedi bylo dost.
A rozhovor s Darou na téma vůní i plánů do budoucna najdete v březnové Vogue na straně 108 až 111. Číslo vychází ve čtvrtek 17. března.