VůněZlatá Rihanna! Spojení dvou ikon slibuje zářivou budoucnost
Cindy Kerberová1. 9. 2024
Úspěšná hudebnice, zpěvačka, podnikatelka a filantropka stvrdila pouto s jedním z nejslavnějších módních jmen. Avizovaná nová kapitola v historii ikonické vůně J'adore od Diora právě začala. Objevte, co dělá tento parfém s novou tváří tak výjimečným.
Foto: Steven Klein pro Dior
Rihanna v kampani na parfém Dior J'adore
Rihanna v roli tváře parfémů Dior J'adore odhaluje novou stránku své osobnosti i slavné vůně
V polovině srpna oběhla svět fotka Rihanny se zlatavě-karamelovými vlasy a perlovým náhrdelníkem, který není ničím jiným než poctou šperku z kolekce z roku 2000, který navrhl pro
Dior John Galliano. Klenot přímo odkazuje na slavný zlatý flakon kultovní vůně
J'adore, která se v roce 1999 objevila na scéně jako zjevení — a změnila všechno, co jen u parfémů, jejich vnímání, estetice i stylu nošení změnit šlo.
Když si uvědomíte, že J'adore přišel na trh ve chvíli, kdy trhu jasně dominovaly minimalistické a unisexové vůně, bylo to velmi odvážné a riskantní. Ovšem vyplatilo se — a J'adore patří mezi nejprodávanější vůně všech dob. Svůj podíl na tom mají samozřejmě parfémáři, kteří parfém a některou z jeho desítek flankerů vytvořili.
Tři parfemáři, tři desítky zlatých pokladů
První byla Calice Becker. Ta postavila základ nové generace glamour, elegantních, „velkých“ vůní z bílých květů, ovoce a vanilky. Nejvíce verzí vytvořil
François Demachy, kterého si značka
Dior vybrala za svého in-house parfémáře roku 2006. Díky jeho jedinečnému vkusu a nezaměnitelnému rukopisu vznikly mj.
J'adore In Joy, J'adore L'Absolu, J'adore Lumiére, J'adore L'Eau de Cologne, J'Adore jako historicky první vůně bez alkoholu s výdrží běžné eau de parfum i dvě různé varianty
J'adore L'Or.
Nyní kraluje vůním
Dior Francis Kurkdjian, který od svého nástupu na pozici in-house parfémáře postupně rozšiřuje zejména kolekce butikových vůní, ale zároveň už stihl představit svou vizi
Miss Dior i
L'Or de J'adore, kde se inspiroval právě zlatem. Tato barva patří neodmyslitelně k vůni i ke kampaním. Vůni přitom popisuje jako „sluneční paprsky dopadající na křivku ramene“ v rozkvetlém parku.
První kampaň na vůni J'Adore s Carmen Kass (1999)
Foto: DiorZlatá aura z bílých květů: Od Carmen Kass k Rihanně
Poprvé se do zlata ponořila
Carmen Kass. Koupel ve zlatě si v roce 1999 vymyslel Jean-Baptiste Mondino, který první kampaň režíroval. Estonskou modelku a cover star Vogue CS vystřídala v roce 2003 herečka
Charlize Theron, ta své jméno, tvář i tělo spojila se značkou na celých dvacet let. Viděli jsme ji ve zlatých lázních, svlékat se ze zlatých šatů na Avenue Montaigne, svět okouzlila v komnatách zámku Versailles. Pokaždé zlatá a pokaždé oblečená do nových zlatých šatů.
I ty hrají klíčovou roli v nové kampani s Rihannou. Zmiňovaný masivní náhrdelník s perlami v odstínu šampaňského dotváří styling průsvitných šatů s korzetem z dílny Marie Grazie Chiuri, kreativní ředitelky dámského oddělení módního domu. Stejně klíčové, jako jsou šaty vyšívané tisíci zlatých korálků, je i kostým. V tomto případě z černého taftového hedvábí s odhalenými rameny. Moderní interpretace siluety New Look, s níž Christian Dior prorazil v roce 1947 coby jeden z největších couturiérů 20. století. Fanouškům hvězdné tváře určitě neunikne fakt, že ve stejném modelu dorazila
Rihanna na přehlídku
kolekce haute couture jaro - léto 2024 letos v lednu. Ovšem tenkrát měla na nohou bílé lodičky, zatímco ve filmu od Stevena Kleina stoupá po schodech v černým sandálech.
J'adore & Rihanna
To, že se právě
Rihanna stala novou tváří slavné vůně, není náhoda. Přestože pod svou značkou
Fenty Beauty v roce 2021 vůni uvedla (jejím autorem je Jacques Cavallier Belletrud, který sdílí ateliér v Grasse právě s Kurkdjianem),
J'adore ji doprovází od dětství. „Moje matka pracovala v parfumerii,“ říká exkluzivně pro
Vogue. „Nosila domů testery
J'adore, když byly téměř prázdné, takže v domě byl vždycky nějaký flakon. Tento parfém jsem vždycky milovala.“
Rihanna popisuje ženu
J'adore jako „krásnou, silnou, sexy a zároveň houževnatou“. To je ostatně vše, čím lze vystihnout i zlatou a zlatavou barvu. „
J'adore je úzce spojen se zlatou barvou, lahvičkou i image. Nikde jinde na světě nemůžete být obklopeni takovým množstvím zlata, jako ve Versailles. Je to zlatý sen!“ První ambasadorka tmavé pleti, kterou si módní dům vybral, tak zahajuje novou kapitolu vůně, která si podmanila svět. Povede se jí přilákat novou generaci fanoušků a posunout elegantní, sofistikovaný parfém směrem k nastupující generaci Gen Z? To ukáže až čas. Každopádně vykročila pravou nohou.
Rihanna v kampani na parfém Dior J'adore
Foto: Steven Klein pro Dior