VůněNová lahvička Chanel No. 5 L'Eau Drop je inspirována Marilyn Monroe
Margaux Anbouba4. 6. 2024
Sběratelská edice moderní interpretace ikonického parfému byla výzvou pro mistry skláře.
Foto: Chanel
Vůně Chanel No. 5 L'Eau Drop
V článku v časopise Time z dubna 1952 se 26letá
Marilyn Monroe podělila o historku, která se cituje dodnes: „Jednou se mě jeden chlápek zeptal: ,Marilyn, co nosíš do postele?' Tak jsem řekla, že nosím jen pár kapek Chanelu No. 5." Bylo to ještě dávno před dobou, kdy celebrity prozrazovaly své oblíbené produkty a tipy na krásu, nicméně odezva byla ohromující a prodej toaletní vody No. 5 prudce vzrostl. 70 let po uveřejnění tohoto článku se Monroe a
Chanel znovu pomyslně setkávají. Značka dnes jde o krok dál a odhaluje novou limitovanou edici flakonu inspirovanou tímto citátem.
„Stejně jako No. 5, i Marilyn v sobě nese něco univerzálního a zároveň velmi intimního," říká exkluzivně pro Vogue Thomas du Pré de Saint Maur, šéf globálních kreativních zdrojů
Chanel pro vůně a kosmetiku. Je to již podruhé, co dům vzdává hold své historii spojené s Monroe – v roce 2013 se herečka stala tváří vůně díky spolupráci se správci její pozůstalosti. „Je to absolutní hvězda s neskutečnou životní energií, a přesto ztělesňuje i neodhalenou ženskost se všemi jejími křehkými stránkami a nedokonalostmi."
Zatímco Monroe nosila původní složení No. 5, lahvička Drop je naplněna vůní No. 5 L'Eau z roku 2016, která byla vybrána, protože ztělesňuje modernost jak flakonu, tak i okamžiku. „Vytvořil jsem No. 5 L'Eau, abych ukázal No. 5 v novém světle a překvapil každého, kdo si myslel, že ji zná," říká in-house parfemář Chanelu Olivier Polge. Při vymýšlení nové vůně zkrátil původní recepturu jen na základní fasety, které dělají No. 5 tím, čím je – rozpoznatelný aldehydový tón mísící se s jasmínem, růží a ylang-ylangem, přičemž přidal přidal citrusy a cedrové dřevo. A zrodila se Polgeova „svěžejší, ležérnější verze No. 5".
Sylvie Legastelois, vedoucí oddělení obalů a designu značky
Chanel, popisuje tento mimořádně sběratelský flakon jako „klenot sklářského umění“. Podle legendy ikonický tvar flakonu No. 5 inspirovala karafa na whisky, kterou
Coco Chanel viděla v domě svého milence, kapitána Arthura „Boye“ Capela. Citát Monroe v kombinaci se svěžejší vůní L'Eau však inspiroval Legastelois k něčemu úplně jinému: „Z tohoto příběhu vznikla touha vytvořit objekt s ergonomickým designem podobným té legendární kapce parfému.“ Nyní je vůně jednoduše „zabalena do skleněné kapky,“ dodává.
Je to vintage moment v moderním provedení. „Všichni potřebujeme kapku,“ uzavírá Legastelois. „Stačí kapka No. 5 L’Eau!“
Foto: Chanel
Vůně Chanel No. 5 L'Eau Drop
Foto: Chanel
Vůně Chanel No. 5 L'Eau Drop