Celebrity

Mary-Kate a Ashley Olsen: Jak nejslavnější herecká dvojčata dobyla svět módy

Sestry Olsenovy dobyly svět nejen herectvím, ale i módou. Z roztomilých holčiček se proměnily v respektované designérky a jejich značka The Row patří mezi nejžádanější na světě.
Foto: J. Lee/FilmMagic
Mary Kate Olsen a Ashley Olsen
Již v necelém roce svého věku se Mary-Kate a Ashley Olsenové poprvé objevily na televizních obrazovkách a okouzlily srdce diváků v roli roztomilé Michelle Tanner v seriálu Plný dům. Od roku 1987 do roku 1995 tak s nimi rostly i celé generace dětí. Jejich herecká pouť ale zdaleka neskončila. Po Plném domě následovala lavina filmů a seriálů dělaných na míru těmto talentovaným dvojčatům. Výlet do Paříže, Sestry v akci nebo Výlet do Říma, to je jen malý výčet titulů, které si získaly srdce dívek po celém světě. Ty sdílely sny o dobrodružstvích a vzrušujícím životě, který filmové hrdinky prožívaly. Mary-Kate a Ashley se zkrátka staly ikonami pro celou generaci.
Dvojčata narozená 13. června 1986 v Kalifornii se sice vydala na hereckou dráhu, ale s přibývajícím věkem jejich touhy rostly za hranice filmového plátna. Již ve dvaceti letech, v roce 2006, se s odhodláním vrhly do světa módy. Založily dvě značky: Elizabeth and James, která oslovuje mladé ženy elegantním a sofistikovaným oblečením, a The Row, zaměřenou na luxusní minimalismus.
„Rádi říkáme, že Elizabeth and James jsou novým luxusem,“ vysvětluje Mary-Kate v rozhovoru z roku 2017 pro Net-a-porter. „Hlavní myšlenkou bylo vytvořit kousky z kvalitních látek se skvělými střihy a za nižší cenu."
Zrod The Row se datuje už k roku 2005, kdy se sestry Olsenovy přestěhovaly z Los Angeles do New Yorku za studiem. Hnacím motorem jim byla touha po dokonalém bílém tričku s bezchybným střihem, vyrobeném z těch nejkvalitnějších materiálů. Z této myšlenky se však vyklubala komplexní vize a brzy se kolekce rozrostla o perfektně padnoucí blejzry, kalhoty a doplňky. Vkusné kousky The Row se staly synonymem nenápadného luxusu, ačkoliv v té době představovaly mnohem odvážnější krok, než by se mohlo zdát dnes. Tehdejší trendy byly totiž diktované křiklavým a blyštivým stylem à la Paris Hilton a Nicole Richie. I tak si ale obě jejich značky našly své fanoušky.
V roce 2012 si domů dokonce odnesly prestižní cenu CFDA za nejlepší návrhářky dámské módy. Od té doby se jejich značka The Row stala miláčkem módních ikon a celebrit a její obliba po téměř dvou dekádách stále roste. Dokonalé bílé tričko od Olsenových pořídíte za 380 euro, v přepočtu zhruba 9 000 korun. Za vlněné či hedvábné kalhoty si pak budete muset připravit sumu až 50 000 korun.
Foto: Andrew H. Walker/Getty Images for Variety
Ashley Olsen a Mary Kate Olsen na Met Gala 2015, téma China: Through The Looking Glass, Metropolitní muzeum v New Yorku, květen 2015
Sestry se na pařížském týdnu módy s kolekcí pro zimu 2024/2025 nebály jít proti proudu. Odvážně požádaly hosty, aby během přehlídky nefotili ani nenatáčeli, čímž vyvolaly v módním světě vlnu diskuzí. Mnozí se ptali, zda toto striktní omezení a zamezení vlivu sociálních médií představuje vrchol tichého luxusu. Ať už je to jakkoli, popularitě značky to nijak neublížilo. Ikonická kabelka Moon bag od The Row je stále na seznamu přání mnoha módních nadšenců a má velkou šanci stát se jedním z nejznámějších kousků vůbec. Je docela možné, že o ní budeme za pár let mluvit s úctou, stejně jako o kabelce Birkin nebo Fendi bagetce.
Vyhledávač Lyst letos zaznamenal raketový nárůst popularity The Row s nárůstem vyhledávání o 93 %. Ikonická taška Margaus se stala absolutním hitem a s nárůstem vyhledávání o neuvěřitelných 198 % se zařadila mezi nejžádanější produkty čtvrtletí.
Mary-Kate a Ashley Olsen se nenechaly svazovat škatulkou dětských hvězd a dokázaly se vypracovat k respektované pozici ve světě módy. Prokázaly talent pro design, obchodní důvtip a svými lákavými doplňky a precizním smyslem pro detail konkurují váženým značkám.
Foto: Getty Images
Ashley Olsen a Mary-Kate Olsen