Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Celebrity

Kolikrát Kim Kardashian narušila stojaté vody kosmetického průmyslu?

Lauren Valenti10. 12. 2018
Od představení a následného prolomení rekordů v prodejích se značkou KKW po vyvolání skandálů, jak to umí jen Kim Kardashian. Internet se ještě nevzpamatoval z toho, když poslala valentýnku Taylor Swift a ukázala se celá nahá v modelovací hmotě, a tak se Vogue ohlíží za jejími milníky, které otřásly světem beauty.

Uvedení značky KKW Beauty

Od samého počátku, kdy KKW Beauty debutovala , se Kim podařilo vybojovat silnou pozici na už tak přeplněném trhu s dekorativní kosmetikou. S prvním launchem setu Crème Contour and Highlight se Kim Kardashian snažila vytvořit produkty, které jsou snadno použitelné, naformulované na profesionální úrovni a vhodné pro všechny odstíny pleti. Doplnila je o jednoduché how-to tutorialy a se svým dlouholetým make-up artistou a kamarádem Mariem Dedivanovicem odhalila celému světu své tajné tipy a triky, jak  dotáhnout techniku konturování k dokonalosti. Vždy přitom zůstává v kontaktu se svými fanoušky, což je také jedním z hlavních klíčů k úspěchu.

Spojení wellness se světem parfémů

Minulý podzim Kim představila limitovanou edici bílokvětinových vůní Crystal Gardenia v křišťálově laděných flakonech, které byly inspirovány krystalovou terapií, kterou podstoupila, když se zotavovala z traumatického útoku, jež utrpěla v Paříži v roce 2016. "V době, kdy jsem se chtěla ze všeho vzpamatovat, byla práce na tomhle projektu neskutečně uklidňující," prozradila  Kim Vogue. "Snažila jsem se dostat zpátky do rovnováhy." Wellness hnutí založené na krystalech katapultovalo její vůně na přední příčky prodejnosti. Jen během prvního dne uvedení na nich vydělala neuvěřitelných 10 milionů dolarů. V době, kdy jsou vůně celebrit ztrátovým zbožím, se jí podařilo dokázat, že pokud jde o Kim Kardashian, lidé jednoduše nemají nikdy dost.

Sociální sítě vs. marketing

Stejně jako její manžel Kanye West, který prezentoval svou Yeezy kolekci ve stylu paparazzi fotek, na kterých byly modelky nafocené ve stylu Kim (dlouhé nohy, objemné křivky a dlouhé platinové vlasy), Kim miluje vyvolávat skandály a roztáčí pop-kulturní konverzaci na sociálních sítích. Svůj účet v únoru využila jako propagační kanál při uvedení tria vůní Kimoji Hearts: BAE, Ride or Die a BFF.  Posílala milostné valentýnky všem svým láskám a odpůrcům (od milovaných členů rodiny po Taylor Swift) a dočkala se nevídaného ohlasu na Twitteru, což jí nakonec vyneslo dalších 10 milionů dolarů během pouhých čtyř dnů.

Tělo jako důkaz

Své tělo bere jako jeden velký business projekt a předmět podnikání. Flakony ze třetí série parfémů KKW Beauty zachycovaly její provokativní bujné křivky. To byl ale jen začátek. Rozruch vyvolala svými nahými instagramovými snímky  ve spolupráci s umělkyní Vanessou Beecroft, na kterých má celé své tělo pokryté jen tenkým závojem z šedé modelovací hmoty. Spojuje umění s obchodem a pokračuje v boření pravidel o kosmetických kampaních, zatímco se jejím 112 milionům followerů tají dech. Okurrr!