MódaRihanna představuje vlastní módní značku Fenty
Cindy Kerberová23. 5. 2019
První žena, která v rámci skupiny LVMH buduje vlastní značku, a první žena tmavé pleti v čele módní společnosti v impériu Bernarda Arnaulta. Rihanna a její Fenty drží další prvenství. Vše, co potřebujete vědět o nejnovější fashion senzaci roku včetně lookbooku, exkluzivně ve Vogue.
Rihanna není v módě rozhodně žádným nováčkem, od počátku své hudební kariéry spolupracuje s těmi nejlepšími designéry. V roce 2014 ji oslovila německá Puma, aby se ujala role kreativní ředitelky dámských kolekcí, o tři roky později představila vlastní projekt – Fenty Beauty a změnila všechny doposud platná pravidla o make-upu.
Foto: Johnny Nunez/WireImage
Rihanna při natáčení videa Unfaithful v New Yorku, březen 2006
Přepište pravidla, teď diktuje Rihanna
Fenty Beauty by Rihanna není jen další značkou se známou tváří v čele. Nespoléhá se pouze na marketing, ale přináší na trh skutečné inovace. Byla to právě ona, kdo uvedl na trh 40 odstínů make-upů, od toho momentu si nikdo nedovolí launchovat nový produkt bez toho, aby si mezi barvami nevybraly ženy všech etnických skupin. Jeden odstín rtěnky? V pořádku. Dekorativní kosmetika bez řasenky? Může být. Ale u make-upů a korektorů máme díky RiRi výběr jako nikdy předtím. Stejný efekt způsobily i její highlightery. Mandarinkové, fuchsiové, bledě modré, pískové se studenými podtóny, pudrové, v tyčince, tekuté.
Loňská linie spodního prádla
Savage x Fenty zase všem ukázala, že diverzita funguje. Sexy kalhotky a podprsenky a pyžama ve velikostech XS až 3XL od začátku slaví úspěch. Mezi současné novinky patří svatební kolekce s romantickým prádlem na první noc i doplňky na líbánky včetně korzetů, transparentních overalů, krajkových body a saténových spodniček. Součástí řady jsou i bičíky, pouta, masky na oči, saténové provazy a podvazky.
Co znamená Fenty
„Fenty je o základní svobodě. O osvobození se od konvencí a pravidel,“ píše se v tiskovém prohlášení k představení první kolekce. „Fenty symbolizuje energii Rihanny i nový přístup k modernímu luxusu: hbitý a dynamický, vznešený, přesto rovnostářský, svobodný a odvážný.“
První kolekce jde do prodeje 24. května v pop-up storu v Paříži, na globální uvedení si musíte počkat do 29. května, kdy se otevře oficiální
e-shop Fenty.com. Součástí Maison Fenty bude ready-to-wear oblečení, boty, doplňky a brýle.
Celá značka bude fungovat na principu see-now, buy-now, proto (zřejmě) nebude součástí fashion weeků, kde se představují kolekce půl roku dopředu. Novinky budou přibývat průběžně během celé sezony a vždy půjde o specifickou selekci produktů.
Eso v rukávu Bernarda Arnaulta
Poprvé od roku 1987
LVMH představuje zcela novou značku. Francouzský byznysmen Bernard Arnault k módním domům Dior, Louis Vuitton, Celine, Givenchy, Marc Jacobs, klenotnictvím Bulgari, Chaumet, beauty společnostem Acqua di Parma, Kat Von D, Guerlain, Maison Francis Kurkdjian a dalším sází na Rihannu a v rámci skupiny to je první módní brand s celebritou v čele.
„Pan Arnault mi dal jedinečnou příležitost vytvořit v luxusním sektoru nový módní dům. Bez uměleckých limitů. Nedokážu si představit lepšího partnera, ať už kreativního, nebo obchodního. Jsem připravena ukázat světu, co jsme společně vybudovali,“ říká Rihanna.
Rihanna na 60th Annual Grammy Awards, leden 2018
Foto: Kevin Mazur/Getty Images for NARAS