Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Maximilian Davis je novým kreativním ředitelem Salvatore Ferragamo

Jan Boublík15. 3. 2022
U Salvatore Ferragamo konečně představili nového kreativního ředitele. Otázkou ale zůstává, proč se nadějný tvůrce díky kontraktu vzdal mise vlastní značky.     
Na počátku roku nastoupil do čela značky Salvatore Ferragamo nový generální ředitel. Zprávu o jeho příchodu přinesl server BoF už loni v létě. A tak i návštěvníci zářijového týdne módy vyhlíželi, jak se bude změna na obzoru propisovat do kolekce S/S 2022. 
Nově příchozí CEO Marco Gobbetti měl totiž před sebou nelehký úkol, a to určit následovníka Paula Andrewa, britského návrháře, který značku opustil loni v dubnu. Jenže ani v září 2021 a dokonce ani na posledním milánském fashion weeku v únoru 2022 se nám nedostalo žádného konkrétního jména. 
Mnozí předvídali, že otěže převezme návrhář pánských kolekcí Ferragamo Guillaume Meilland, který dostal na starosti i zmiňovanou kolekci S/S 2022. Ticho prolomil Marco Gobbetti až teď. Skoro rok po odchodu Andrewa. 
Autor: Lee Whittaker / Courtesy of Ferragamo
Foto: Lee Whittaker / Courtesy of Ferragamo
Novým uměleckým šéfem bude šestadvacetiletý návrhář Maximilian Davis tvořící mimo jiné i pro svou autorskou značku MAXIMILIAN. Narodil se v Manchesteru, vystudoval London College of Fashion a v roce 2020 založil svůj brand, který byl nominována na LVMH Prize a probojoval se mezi úzký výběr 20 nadějných finalistů. 
Na počátku března tohoto roku však od tiskového oddělení jeho značky přišla zpráva, že se účasti v soutěži vzdává. Oznámení nechtěl návrhář (a ani jeho zástupci) nikterak komentovat. Mohlo to být právě kvůli probíhajícímu vyjednávání u Ferragama? Za záhadných okolností z Instagramu také zmizel oficiální účet značky a teď na je na této sociální síti návrhář zastoupen pouze svým osobním profilem. 
Davis se nechává inspirovat tvarovým rámcem módy šedesátých let. Na tomto základu pak vytváří konceptuální a tělo obnažující kombinace stavějící na delikátních materiálech a moderním folkloru afroamerických komunit.  
Podle serveru WWD oznámení lehce pohnulo s cenou akcií značky. Během včerejšího dopoledne klesla jejich cena o 0,8 procenta na 16 eur, burza se však uzavřela za stavu nepatrného růstu 0,68 procenta a akcie tak skončily na 16,27 eurech. 
Na otázku ohledně budoucnosti Davisovy vlastní řady mluvčí florentinské ikony několika serverům potvrdil, že bude zmrazena. „Maximilian odloží svou značku a bude se plně věnovat módnímu domu Salvatore Ferragamo.“ Toto rozhodnutí má podle pozorovatelů uklidnit investory, kteří byli znepokojeni rozhodnutím Davisova předchůdce, který se i po podepsání smlouvy u Ferragama autorské značky nevzdal.