Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Značky Aspesi, Zalando a Diesel otevřely milánský týden módy

Jan Boublík22. 2. 2024
Kolorit milánské módy se podle všeho mění. Dva výrazné oděvní celky, které byly představeny zkraje milánského týdne módy, to jasně dokazuji.
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIESEL
Foto: Acielle / Style Du Monde
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIESEL
Je možné vnímat ji jako menší Pradu. V Aspesi totiž začali také velmi brzy používat nylon coby elegantní materiál. Značku založil Alberto Aspesi v roce 1969 a postupem času se stala synonymem pro kvalitní, funkční a decentní oblečení. Není hlasitá, ale není ani potichu. V Římě ji nosí jako uniformu, přesto má vlajkový butik v Miláně. Aspesi si udržuje bezpečné místo v módním průmyslu díky kombinaci tradičního řemeslného zpracování s moderními technologiemi a neustálému hledání nových způsobů, jak vylepšit své výrobky. Značka, která je synonymem italské uniformity a konzervatismu, letos přitom pomyslně otevřela milánský týden módy. 
Aspesi x Zalando
Foto: Jan Boublik
Aspesi x Zalando
Aspesi x Zalando
Foto: Jan Boublik
Aspesi x Zalando
Vpředvečer začátku oficiálního programu totiž uvedla Aspesi kolekci, která vznikla ve spolupráci se Zalandem a která nese název Cinema Club. „Chtěli jsme se soustředit na italský trh a poznat jeho preference," zní ze Zalanda. Po sérii spoluprací – i v rámci podpor – se scandi brandy se tak Zalando přeorientovalo na tento tichý „šusťákový" luxus. Kolekce, která ze spojení vzešla, je vyrobená z delikátních technických materiálů a má na sobě printy scén ze slavných filmů Michelangela Antonioniho. 
Při party s instalací, v jejímž rámci byly jednotlivé kusy pomyslně zalité ve skle, se stihli v první večer fashion weeku všichni pozdravit, zatančit si a také se nechat inspirovat novou vlnou milánské módy, které se zdá být rezervovanější a itelektuálně snobštější. Jen si to představte: Ležíte na pláži, někdo vám pochválí plavky a vy jen prohodíte, že obrázek na nich je výsek z filmu Zatmění. 
Hned druhý den v poledne se schylovalo k jiné velké módní události. Další kolekci Glenna Martense pro Diesel vyhlíželo celé město s napětím. Po minulé rave akci se Glenn rozhodl vytvořit v jedné z továrních hal na kraji Milána set up z obřích obrazovek, na nichž byly vidět tisíce uživatelů, kteří živě ze svých domovů sledovali přehlídku stejně jako hosté na místě. Demystifikace se promítla i do kolekce, na vybraných místech střídal průsvitný žeržej ten zdánlivě neprodyšný. Na začátku však kolekce také připomínala jednodušší a rezervovanější varianty. Jako by i Martens cítil, že Miláno chce malinko přibrzdit. Ke konci si však ani on sám nemůže pomoci. Jeho kolekce se s podtitulem divadlo na acidu jaksi rozpadá. Kabát na Dalton Dubois a ostatních super bodies vypadají, že jsou vyrobené z bavlněného denimu, na který působila kyselina. Do toho hlas z amplionu vyvolává každého modela jménem a přísně dodává: Go! Hudba se zhušťuje stejně jako atmosféra. Finále je grandiózní, lidé na obrazovkách šílí stejně jako hosté. Diesel made history again. 
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIESEL
1 / 8
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIESEL
Foto: Acielle / Style Du Monde