MódaNejlepší (nejen) vánoční módní kampaně roku 2024
Jana Patočková20. 12. 2024
Jaké kampaně nás koncem letošního roku zaujaly? Pojďte si s námi dát krátkou rekapitulaci. Tyhle reklamy si budeme pamatovat navždy.
Alex Consani x Jacquemus
Foto: Instagram / @jacquemus
Pro tuhle kampaň žiju, je totiž skvělým příkladem, jak sladit silnou kreativní vizi módní značky s hravým, ale nikoli infantilním art directingem. Na první pohled zaujme a jedním dechem i neznalým prozradí, jak vypadá svět
Jacquemus. Luxusní horská chata nebo spíše prvky, jež máme s takovým místem spojené, výrazné stand-out doplňky ze zimní kolekce Jacquemus a Alex Consani, současná hvězda modelingu a držitelka aktuálního titulu
Model of the Year (na svém kontě má navíc primát: tento titul získala jako první trans žena vůbec). Aspirativní, ale neokázalé.
Sabrina Carpenter x Versace Biggies
Foto: Instagram / @versace
Donatella Versace se rozhodla neusnout na vavřínech a velmi chytře v období, kdy nakupujeme vánoční dárky hlava nehlava, přišla s kampaní, jež vrací do všeobecného povědomí ikonické sluneční brýle
Biggie. Právě drobnosti jako parfémy nebo brýle jsou totiž častokrát právě tím dostupným luxusem, který můžeme někomu dopřát pod stromeček. Tváří těchto brýlí pak není nikdo jiný než duch letošních Vánoc (už jste viděli na Netflixu její
Christmas Special?) a popová ikona roku
Sabrina Carpenter. Jak napsala na svůj instagramový účet sama Versace: „The perfect Versace Espresso.“
Charli XCX x Acne Studios
Foto: Instagram / @acnestudios
Další brand, který drží prst na tepu doby,
Acne Studios, se spojil s tváří letošního
Brat Summer, britskou popovou star
Charli XCX. A tak zatímco během sváteční sezony značka ve znamení minimalismu umisťuje do svých butiků naddimenzované mašle připomínající legendární šály, které se pro svou rozšířenost staly hlavními hrdiny
ironických memů, z jejího webu a sítí na nás mrká Charli tu s novou it kabelkou
Bowlina (ano,
bowling bags jsou definitivně největším hitem), tu v kompletně barvou pomalovaných baggy jeans. Ultimátní slay konce letošního roku.
Coperni x pejsci
Foto: Instagram / @coperni
Vánoční večírek, ale místo lidí pejsci. Není to poprvé, co se v hlavní roli módní kampaně objevil nějaký ten čtyřnohý kamarád. Ovšem kreativci v
Coperni tuto tropu posunuli do ironičtější roviny. Roztomilí pejskové totiž nejsou jen nehybnými modely a modelkami nainstalovanými do scénografie plné rozházených vánočních ozdob a kabelek
Swipe Bags, ale ve videích se stávají téměř antropomorfními hrdiny a hrdinkami imitujícími to, co po probuzení po vánočním večírku zažíváme my, obyčejní lidé: trapné dialogy, okna a morální kocoviny.
Valentino a první kolekce Alessandra Micheleho Avant Les Débuts
Michele ve své nové roli kreativního ředitele
Maison Valentino začal úspěšně úřadovat
kolekcí, jejíž kampaň je postavena na nenápadném zdůrazňování nových začátků. Kampaň
Avant Les Débuts je nesmlouvavě italská, římská, a propojuje jak kořeny tvůrce Valentina Garavaniho s příběhem Micheleho, tak ikonické sídlo značky, totiž římský palác Mignanelli. V jeho podání tento luxusní palác obývají excentričtí, eklektičtí a veskrze uvolnění lidé, kteří společně oslavují život. Hvězdy stříbrného plátna se potkávají s uměleckou bohémou i pomalu upadající šlechtou. Celkový styling a vizuály brilantně podtrhují spojení Micheleho excentrického stylu s historií věčného města.
Stella McCartney a kampaň na Ryder Bag
Foto: Instagram / @stellamccartney
Nebyla by to
Stella McCartney, aby nás neoblažila stylovou kampaní s poselstvím. V souladu s dlouhodobým přesvědčením návrhářky, jež staví na filozofii cruelty-free, představila značka kampaň ke kabelce
Ryder Bag v tmavě koňakovém odstínu v hlavní roli s herečkou Sarah Snook a koňmi. Snook je pro kampaň, která staví na trendu
tichého luxusu (vybrané materiály, prémiové provedení, žádná výrazná loga a diskrétní barevná paleta), ideální volba. Po celém světě ji totiž proslavila role Shiv Roy v seriálu
Boj o moc, jenž právě tichý luxus pomohl masově rozšířit. Kromě módy nechybí v kampani ani upozornění, že ročně kvůli využití v kožedělném průmyslu zemře až jedna miliarda zvířat včetně koní. To není případ značky Stella McCartney, jež dlouhodobě využívá veganské alternativy živočišných materiálů a
Ryder Bag (mimochodem, tvarově opět vychází z bowling bagu!) se vyrábí cruelty-free v Itálii.
Gucci Cruise 2025: We will always have London
Ikona potkává ikonu. Dodám asi jen to, že bylo na čase, aby se znovuzrozená kabelka
Gucci Blondie konečně tváří v tvář setkala s ženou, která jí pomohla dát jméno (Debbie Harry je legendární frontmankou kapely Blondie). Pod kreativním vedením
Sabata De Sarna vznikla kampaň na první pohled decentní, neokázalá, a to optikou dokumentární mistryně Nan Goldin, která zachytila slavnou umělkyni v limuzíně projíždějící nočním Londýnem. Jen ona, kabelka, pejsek a tajemná, téměř filmová atmosféra. Jak jsem řekla, víc říkat netřeba.