Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Gucci uvádí novou kampaň s nečekanou hvězdou

Klára Crew, Alexander Bel11. 1. 2020
Kreativní ředitel značky Gucci Alessandro Michele, umělecký ředitel Christopher Simmonds a řecký režisér Yorgos Lanthimos představují kampaň na sezonu jaro/léto 2020 s neobyčejným hostem v hlavní roli. 
Kůň, nádherné a ušlechtilé zvíře. Je to domácí mazlíček, člen rodiny, terapeutický pomocník? Nebo dokonce mytologická reinkarnace božského posla lásky? Možná je vším jmenovaným, možná ničím z toho. 
Na fotkách a videu se modelové zabývají rutinními věcmi, užívají si letní dny, cestují letadlem, nakupují v obchodním centru, plavou v bazénu nebo tankují auto. Nečekaného společníka jim dělá kůň různých velikostí a barev, který je tak zachycen na pláži, v kuchyni, při mytí auta nebo v dopravní zácpě. Prostředí a lidé se mění, kůň je však jednotnou linkou, která prochází celou kampaní a dává jí nevšední až mystický náboj. Nedá se přímo říct, že sdílí okamžiky života se svými majiteli, ve vzájemném vztahu není vlastnění. 
Autor: Archiv Gucci
Foto: Archiv Gucci
Autor: Archiv Gucci
Foto: Archiv Gucci
Autor: Archiv Gucci
Foto: Archiv Gucci
Alessandro Michele rád posouvá hranice a tentokrát pověřil donkichotského režiséra Yorgose Lanthimose, aby šel ještě o krok dál i po vizuální stránce. Na mysl přichází Lanthimosův dystopický film The Lobster, ve kterém se muži a ženy, kteří nemohou najít životního partnera, přeměňují ve své oblíbené zvíře. 
Kůň by pak mohl být člověkem v nové inkarnaci. Nelze zapomenout na to, že Zeus používal zvířecí podoby, když chtěl svádět. Koně jsou také symbolem svobody a přehlídka Gucci jaro/léto 2020 byla hlavně o síle módy změnit svazující pravidla, která sebeurčují osobní styl. 
Nicméně, pokud se na kampaň podíváme jako na celek, zjistíme, že neexistuje způsob, jak se dostat k podstatě věci. A to je přesně to, co přispívá k libertariánskému poselství: pravda a styl závisí na úhlu pohledu pozorovatele. Kampaň je skvělou ukázkou nejednoznačnosti, pojednává o každodenním surrealismu a je oslavou paradoxu. Vykreslení příběhu je tak ponecháno na každém z nás. 
Creative Director: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds 
Photographer/Director: Yorgos Lanthimos
Hair Stylist: Paul Hanlon 
Make Up: Thomas De Kluyver
Location: Los Angeles/Chateau Marmont