MódaJak módní domy uctívají přicházející rok Zajíce?
Magda Žůrková22. 1. 2023
Podle čínského horoskopu nás v následujících měsících čeká rok vodního Zajíce, který by měl být harmonický a poklidný. Oficiálně začíná právě dnes, 22. ledna 2023, a s oslavami přispěchaly i velké módní značky.
Oslavy čínského Nového roku bývají velkolepé — trvají až patnáct dní a vrcholí obřím Lampionovým festivalem. Není proto divu, že se právě tímto obdobím inspirují luxusní značky z celého světa, aby vytvořily kapsulové kolekce — primárně určené klientům z asijských zemí. Které to jsou?
Velké oblibě v pop-kultuře se těší například nizozemský zajíček Miffy. S ním se spojily brandy jako Mulberry nebo Tommy Hilfiger. Miffy je ale ale zbožňován také v Japonsku, odkud, mimochodem, pochází i oblíbená Hello Kitty.
Jaro je sice daleko, ale to neplatí pro Gucci. Módní dům totiž na nic nečekal a vzal roztomilé ušáky do rozkvetlé zahrady, kde zapózovali pro kapsulovou kolekci Spring in the House, v níž se vyjímají i nové varianty ikonických kabelek, jako je třeba Horsebit 1955. Podobný nápad měl i španělský módní dům Loewe, který vykouzlil nový design svých nejoblíbenějších kabelek — a přidal jim zaječí uši.
Francouzská značka Maje se zase spojila s umělkyní Jiayi Li (již podruhé). Ta dříve pracovala v Paříži jako grafická designérka, přičemž své osobní projekty se rozhodla ukázat světu teprve před rokem. Značka a tato talentovaná tvůrkyně tak společně komunikují kolekci kreativním grafickým jazykem a odkazují na čínskou futuristickou pop-kulturu.
V Givenchy si ku příležitosti oslav zase vybrali králíka Oswalda, předchůdce Mickey Mouse z dílny Studia Disney. V kampani k nové kapsulové kolekci se objeví i herečka Madeline Petsch (známá ze seriálu Riverdale).
Foto: Courtesy of Givenchy
Foto: Courtesy of Tommy Hilfiger
A pokud mezi vaše oblíbence patří Bugs Bunny, užít si ho můžete v kolekci Moschino.
Zajíc hraje hlavní roli ale také u newyorské značky Kate Spade, která kromě kabelek nabízí speciální kolekci šperků. Můžete si vybrat z hravě vyhlížejících náušnic, náhrdelníků či prstenů. Tenisky New Balance svou kolekcí zase prolamují hranice pohlaví a stylu v čele s modely 550, 574, 2002R a 9060.
Foto: Courtesy of New Balance
U příležitosti lunárního Nového roku vzniklo také inovované logo Thomase Burberry — samozřejmě s králičíma ušima, které zdobí i aktuální kolekci. Spot s názvem Take a leap pak sleduje herce Shi Pengyuan a Qi Xi i fotbalistu jménem Zhao Lina na jejich cestě otevřeným prostorem, ve kterém se otevírají zcela nové perspektivy: lepší sebejistota, nadšení a kreativita. Tak si je v roce Zajíce dopřávejme všichni.
Hammock Nugget bunny in nappa calfskin,
LOEWE, prodává
LOEWE, 2.450€
Foto: Courtesy of LOEWE