PřehlídkyMM6 Maison Margiela: Křišťály a underground
Kateřina Čuprová19. 9. 2018
MM6 Maison Margiela přenesl bál z přelomu minulého století do období street-wearu ve své historicky první catwalk show.
Foto: Tristan Fewings/BFC/Getty Images for BFC
Značka MM6 Maison Margiela dosud pořádala jedny z nejočekávanějších prezentací v Londýně a vždy je uměla proměnit v nezapomenutelný zážitek. Letos se ale rozhodla nahradit proslulé prezentace energickým catwalkem. A dobře udělala. Dynamická chůze modelek, vlající saténové vlečky a cinkající skleněné šperky evokující tradiční křišťálové lustry dodaly představení nové kolekce MM6 působivou atmosféru.
Už třičtvrtě hodiny před plánovaným začátkem přehlídky se venku shromažďoval natěšený dav. Po vstupu dovnitř hosté zjistili, že na politické usazování si MM6 hrát nebude - členitý industriální prostor ozdobený impozantními lustry totiž lemovala neonová světla, která vyznačovala oblast catwalku podél stěn a hosté mohli stát kdekoli uprostřed. Po další půl hodině se hosté dočkali prvního looku, který odstartoval historicky první přehlídku MM6.
MM6 tuto sezónu čerpá inspiraci z pařížských tradic a z objektů zakoupených na bleších trzích Clignancourt a překládá jejich odkaz do londýnského prostředí. Výsledná kolekce i její prezentace připomíná bál ze začátku 20. století, který má ale mladý, undergroundový a street-wearový charakter. Vintage šaty jakoby zničené časem jsou aplikované na bavlněné mikiny, saténové sáčky používané k balení čokolády na začátku 20. století jsou zvětšené na pouzdrové šaty, charakteristický tvar ikonických tabi bot je imitován ponožkami uvnitř plastových sandálů. I barvy si značka MM6 půjčila z jiné doby - pastelová fialová, růžová a pistáciová, barvy romatické Belle Epoque, akcentuje černá, bílá a modrý denim.
MM6 Maison Margiela navíc i tuto sezónu čerpá ze svého bohatého archivu a staví staré kousky do nových dimenzí - jednou ze zásadních inspirací je totiž idea znovunalezení. MM6 se zamýšlí nad udržitelností a tvrdí, že stejně jako jsou vintage věci recyklovány na bleších trzích, i myšlenky jsou recyklovány, znovu použity a zaktualizovány do nové doby. Proto se v kolekci objevují i zásadní signature pieces značky Maison Margiela, jako je patchworkovaný denim, zničené kůže a tailoring.
Kolekce MM6 Maison Margiela je navíc politická i charitativní zároveň. Text na vybraných outfitech je totiž přebrán z kultovního trička domu Maison Margiela z roku 1994 pro francozskou charitu AIDES se sloganem: “There is more action to be done to fight AIDS than to wear this T-shirt, but it’s a good start.” Stejný nápis je v různých grafických formách použitý venku i uvnitř jednotlivých kusů, na podšívkách i bavlněných labelech a část výtěžku z projede každého z nich bude věnován charitě AIDES.
#PositiveFashion