MódaFendi slaví 25 let své slavné kabelky Baguette
Sotiris Kaberis10. 9. 2022
Zdá se, že móda v širším slova smyslu se po několika letech absence vrací do New Yorku. Zářným příkladem toho je včerejší výroční přehlídka značky Fendi k 25 letům její nejikoničtější kabelky.
Během 90. let na newyorském Manhattanu vytáhne muž zbraň na ženu, která se ptá na cestu, a řekne jí, aby mu dala svoje boty a kabelku. „It's not a bag. It's a Baguette!“ odpoví žena jménem Carrie Bradshaw a donutí zloděje přemýšlet o tom, co tím chtěla říct. Samozřejmě se to po chvíli každý fanoušek seriálu Sex ve městě dozvěděl. „Byl to zvláštní den, když jsem navrhla tuhle kabelku, hvězdy se sešly ve správné konstelaci. Podle horoskopu to byl den Fendi,“ uvedla umělecká ředitelka oddělení doplňků a pánské módy Silvia Venturini Fendi v tiskových materiálech k přehlídce.
Od roku 1997 se design Silvie Venturini Fendi stal symbolem ženskosti, postavení a syrové módní síly. Proto byla včerejší přehlídka přesně tou, na kterou bude newyorský týden módy dlouho vzpomínat. Taneční sál Hammerstein Ballroom se od základů proměnil, aby mohl přivítat slavné hosty v první řadě, včetně Kim Kardashian, Sarah Jessicy Parker, Naomi Watts, Grace Jones, Kate Moss, Shalom Harlow a Amber Valletty. Pro oba umělecké ředitele, Kima Jonese a Silvii Venturini Fendi, je tvorba kolekce zábavný a radostný proces, a přesně to chtěli světu sdělit. “Nechtěl jsem navrhnout tradiční kolekci k výročí. Je to spíše oslava určité doby, okamžiku, kdy se Baguette stala slavnou. Tu dobu spojuji s pocitem svobody a zábavy – oběma vlastnostmi, které Baguette má,“ řekl Kim Jones, umělecký ředitel oddělení Couture a Womenswear.
Kromě toho, že se nejednalo o kolekci o historii a archivu značky Fendi, byla samotná přehlídka výletem do vzpomínek v širším slova smyslu. Na scéně, která se neustále mění, móda vždy hodně sází na spolupráce. Po té s Versace při uvedení „Fendace“ přizval Kim Jones Marca Jacobse spolu se vzpomínkami na léta u Louis Vuitton. Americký návrhář transformoval klasické siluety a tašky Fendi prostřednictvím své vlastní vize a vytvořil výběr nadměrných bund, maxi džínové sukně s potiskem loga a kožešinové klobouky jako výlet do historie římského domu. Marc Jacobs měl v hlavě jen jedno slovo, a to „Fendiroma“.
Na druhé straně se značka Fendi zaměřila na jiné téma – „Baguette“, a o tom samozřejmě byla celá show. Pro každého člověka s odlišným vkusem a různými preferencemi se našla ta správná kabelka. Od Baguette navrstvených na oblečení i rukavicích s kapsičkami až po tašky vytvořené ve spolupráci se Sarah Jessicou Parker a Porterem. Tato přehlídková hra „Spot the Baguette“ se zapsala do dějin popkultury jako newyorský spektákl.