MódaZnačka Marni se vydala do New Yorku za dokonalým západem slunce
Sotiris Kaberis11. 9. 2022
Tuto sezonu měl Francesco Risso, kreativní ředitel značky Marni, za úkol zprostředkovat svou vizi módního domu širší skupině publika na mezinárodní úrovni. Proto se italská značka vydala na maraton po světových týdnech módy, aby mezi své příznivce přivedla další „cool kids“. První zastávkou byl New York. Kreativní ředitel si vybral Manhattanský most, aby nám předal svou povznášející kreativní vizi nové módní krajiny, která se rozvíjí na obzoru, ale také aby umožnil nahlédnout do budoucnosti značky Marni.
Západ slunce obecně značí ukončení jednoho cyklu a nový začátek, a právě proto se Francesco Risso rozhodl zaměřit na něj jako na způsob, jak čerpat inspiraci pro svou kolekci na jaro a léto 2023. Barevná paleta byla ztělesněním elegance, věnovaná každému typu postavy i pohlaví. Ohnivě červená a žlutá spolu s okrovými looky na začátku rozzářily temné molo, aby pak uvolnily místo sérii zelených, modrých a bílých looků, které se po molu linuly za zvuků Deva Hynese a The String Orchestra of Brooklyn.
Tentokrát návrhář vnesl do své práce smysl pro tajemnou eleganci a smyslnost a přenesl svůj sklon k poetice do rafinovanější sféry. Vzhledem k maximalistické historii domu poměrně překvapivý tah. Šaty s koketními rozparky na bocích, sebevědomé dlouhé kabáty s hedvábnou podšívkou nebo tílka možná vypadaly jednoduše, ale opak byl pravdou.
Také intelektuální a dekonstruktivní přístup Francesca Rissa k módě byl stále přítomen. Tentokrát se projevil na způsobu, jakým šaty vytvářel. Z dlouhých splývajících sukní se staly rukavice, rukávy nebo topy a vznikl živý obraz symbolizující nikdy nekončící koloběh. Zajímavým detailem je i to, že looky oblékli modelky a modelové všech tělesných typů, což ještě více zdůraznilo Rissovu vizi o jednotě.
Kromě minimalistického přístupu k oblékání byly k vidění i jeho charakteristické dekonstruktivní úplety ve výrazných modrobílých potiscích nebo s otvorem ve tvaru symetrického kruhu na přední straně. Tentokrát však namísto toho, aby měly plnohodnotnou funkci samy o sobě, hrály podpůrnou roli a vytvářely téměř poetickou výpověď o osobním vývoji návrháře na módní scéně. Francesco Risso si i tentokrát zachoval mnoho ze svých charakteristických rysů, jako je například grungeová estetika, která dokonale zapadá do atmosféry New Yorku. Nelze říci, že by se jednalo o úplný odklon z jeho vlastní tvůrčí cesty. Můžeme však konstatovat, že to byl skutečně nový a velmi podnětný začátek.