SpolečnostNosítko jako symbol mateřské lásky. Rozhovor se ženou, která je sama tou nejlepší matkou
Kristýna Jandová12. 5. 2024
„Síla mateřství spočívá v neuvěřitelné disciplíně a vytrvalosti žen,” říká Anna van den Bogert, zakladatelka značky dětských nosítek Artipoppe, které si zamilovaly rodičky (včetně slavných tváří) po celém světě. Kdy jindy s takovou ženou vydat ekluzivní rozhovor než právě na Den matek?
„Nošení dětí v nosítkách je již dávno spojováno s hlubokým poutem a praktičností. Když jsem nosítko pro své dítě potřebovala já, postrádala jsem na trhu kousky, které by vyjadřovaly mimo jiné krásu a styl,” uvádí Anna van den Bogert a pokračuje: „Proto jsem se rozhodla pro sebe a pro všechny ženy, které touží po tom samém, vytvořit nadčasové nosítko, které je nejen funkční, ale i esteticky podmanivé.” Její značka
Artipoppe přišla na svět v roce 2012.
Nosítka v Annině podání nadchnou často i proto, že jsou vyráběna z příjemných a luxusních materiálů, jako je kašmír, len nebo bavlna. V jejím portfoliu zároveň nechybějí leopardí vzory v různých barevných provedeních — ty si oblíbila třeba Candice Swanepoel, Jessica Alba nebo Shay Mitchell. Mezi fanoušky modelu
Zeitgeist, který značka představila v roce 2018, pro změnu nechybí
Kylie Jenner či Rosie Huntington-Whiteley.
Jak hledáte rovnováhu mezi krásou a praktičností nosítek?
Navrhnutí nosítka Zeitgeist trvalo opravdu dlouho, najít rovnováhu mezi estetikou a pohodlím totiž není nejjednodušší. Sama jsem v té době měla novorozené dítě, takže jsem produkty mohla na vlastní kůži vyzkoušet v každé fází designového procesu. Nosítko jsem vždy testovala po mnoho hodin denně, více než rok. Měla jsem naprosto jasnou představu o minimalistickém vzhledu, zatímco můj životní a obchodní partner měl velmi dobrý smysl pro funkčnost a technické aspekty,a tak jsme nakonec dosáhli dokonalé rovnováhy.
Zajímáte se o trendy a inovace ve svém oboru?
Místo trendů v odvětví dětských nosítek se zaměřuji na potřeby moderních matek a rodičů. Vždyť v centru mého zájmu je člověk, ne průmysl. S potěšením sleduji rostoucí popularitu nošení dětí a věřím, že v tom tkví hluboký smysl.
Vzhledem k tomu, že pohodlí a bezpečnost jsou pro miminka prvořadé, jak vybíráte materiály pro nosítka?
Naše nosítka jsou vyráběna výhradně z těch nejkvalitnějších přírodních materiálů s důrazem na organické produkty. Pevně věříme, že přírodní organická vlákna představují tu nejbezpečnější a nejekologičtější volbu pro vaše dítě.
Nejen nosítka, ale i krabice, ve kterých vás produkt zákazník dostane, působí jako umělecká díla. Jakou vizi jste měla s obaly?
Snažím se podnikat s holistickým pohledem na věc. To znamená, že každý krok v procesu vytváření a prodeje produktu má mimořádnou váhu. Od příze a šití až po obal, a dokonce i kávu, kterou při tom pijeme, na všem záleží. Věřím, že každý detail je posvátný, proto si zaslouží tu nejvyšší péči. Otevíráte krásný obal s ručně kresleným obrázkem, který se nestane obyčejným odpadem, ale součástí vašeho domova. Naše krabice má za úkol potěšit a vnést do celého zážitku jiskru vzrušení.
Nedávno jste se rozhodli spolupracovat s nadací Jane Goodall. Proč?
Jane Goodall představuje úžasný vzor, a to nejen pro mě, pro ženy, ale především pro nás všechny. Odvaha téhle mladé ženy vydat se do džungle a navázat s divokými zvířaty a okolním lesem hluboký vzájemný respekt, je inspirující. Právě ona je průkopnicí v oblasti posilování postavení žen a ochrany naší planety.
Jakou nejcennější lekci jste se zatím při řízení společnosti naučila?
Vše je energie. Jakmile tuto nadčasovou moudrost přijmeme, začneme ji vnímat a žít. To pro mě coby lidskou bytost byla nejhlubší zkušenost, otevřela mi oči k hlubšímu pochopení sebe sama i světa kolem mě.
Dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem je velmi náročné, a to obzvlášť pro rodiče — jak to zvládáte vy?
Vedení naší firmy je tak náročné, jak si to jen dovolíme. Svou práci proto beru velmi vážně, ale ne až příliš. Věřím, že se vše vždy nakonec vyřeší v náš prospěch — a tímto heslem se řídím i v běžném životě. Prioritou je pro mě duševní, duchovní a fyzická pohoda, která se následně odráží ve všem, co dělám (ať už se jedná o práci, rodinu, nebo koníčky).
Jaká byla vaše vlastní zkušenost s mateřstvím?
Vnímání božské přítomnosti při tvoření nového života je pro mě tím nejposvátnějším zážitkem z mateřství.
Co na matkách obdivujete nejvíce?
Síla mateřství spočívá v neuvěřitelné disciplíně a vytrvalosti. Za to nás, ženy, nesmírně obdivuji.
Foto: Artipoppe
Anna van den Bogert, zakladatelka značky dětských nosítek Artipoppe
Co podle vás dělá z ženy dobrou matku?
Mateřství je komplexní cesta plná rozmanitých zážitků, které nemůžeme jednoduše kategorizovat jako dobré, nebo špatné. Každá situace, i ta náročná, přináší cenné lekce a nějaký posun.
Proč je tak důležité připomínat si důležitost ženství?
V naší společnosti dlouhodobě převažovala mužská energie. Já věřím, že pro harmonický rozvoj je nezbytná rovnováha obou energií. Nastal čas tuto rovnováhu obnovit, k tomu ale nezbytně potřebujeme posílit vliv ženské energie.