Summer VibesVůně moře: Nejlepší parfémy inspirované oceánem a procházkami po pobřeží
Cindy Kerberová15. 6. 2022
Nic nenavodí a neudrží letní náladu tak jako sluníčko a moře. Objevte nečekané vůně od niche značek, které tuto dokonalou iluzi mají v popisu práce.
Modré flakony patří k létu stejně jako plavky, slamák a sluneční brýle. Svou image, a nutno říci i komerční úspěch, na nich roky staví Davidoff (je někdo, kdo nikdy nevyzkoušel
Cool Water?), Dolce & Gabbana (
Light Blue i po 21 letech od uvedení pořád patří mezi nejprodávanější vůně) i
Versace (
Dylan Blue a všechny jeho varianty).
Zažít se ten slastný pocit, když vám vlasy cuchá mořský vánek a nohy omývají chladivé vlny, patří mezi velmi žádané úkoly parfémářů, ovšem ne každému se povede vykouzlit skutečně autentickou, příjemnou vůni bez štiplavých tónů levné kolínské. Ale když se to povede, je to láska nejen na jednu sezonu.
Foto: Aleksandra Modrzejewska
Jen si vezměte klasiku z portfolia Jo Malone London,
Wood Sage & Sea Salt vytvořila v roce 2014
Christine Nagel, a ačkoliv značka představuje i více než deset novinek ročně, tato vůně zůstává pořád favoritem. Mísí se v ní mořský vzduch, sůl, písek, kameny. Nagel si pohrála se šalvějí, grapefruitem, solí a také použila aroma vyplaveného dřeva. „Přináší pocit svobody a ryzí přírody,“ popsala ji parfémářka před lety. K inspiraci vodou se později vrátila už jako in-house parfémářka domu
Hermès a představila
Eau des Merveilles Bleue. Jediné, co o složení prozradila, je trojice ingrediencí: mořské a dřevité tóny a pačule. Výsledek působí jako oáza, okamžitě zklidní a osvěží unavenou mysl a nosí se stejně jednoduše jako bílé tričko. Ovšem perfektně střižené a padnoucí do posledního detailu.
Ve vodách kolem Korsiky a Řecka našli inspiraci kreativci
Maison Margiela, v řadě toaletních vod Replica najdete hned dvě mořské vůně. Zatímco
Beach Walk, kterou vytvořil Jacques Cavallier s Marií Salamagne, vytváří iluzi nahé kůže na pláži,
Sailing Day míří rovnou do hlubokých vod Středozemního moře. S touto vůní budete mít pocit, že vás obklopuje průzračně modrá voda. Cavallier, který se stal in-house parfémářem módního domu
Louis Vuitton, se později k vodě vrátil a vytvořil
Afternoon Swim, parfémovou vodu se svěžestí klasické kolínské. To, že po navonění budete chtít dnes skočit do bazénu, není náhoda.
Na procházku kolem mořského pobřeží na poklidném italském jihu vás pozve Acqua di Parma a její Mirto di Panarea, modrá toaletní voda inspirovaná Středomořím, dostala na léto nový outfit od italské značky Forte Forte. Delikátní kombinace cedru, mořských tónů, citrusů, bazalky s lehkým náznakem jasmínu, myrty a jalovce funguje na mozek stejně jako letenka, jen po sobě nenecháte značnou uhlíkovou stopu. Tato limitovaná edice si skvěle rozumí s modrou vůní od Ellis Brooklyn. Její Salt výčtem svým ingrediencí dost klame tělem, čekali byste těžkou, výrazně animální vůni, ovšem opak je pravdou. Parfémová voda v bledě modrém flakonu voní jako čistá pokožka po osvěžující sprše uprostřed mořských lázní. V Itálii a u slané vody ještě zůstaneme.
Italskou idylku v sobě zachycuje Acqua di Sale od značky Profumum Roma. Tento dost opomíjený klenot niche parfémářství byste rozhodně měli vyzkoušet na vlastní kůži. Dokonale vyvážené tóny moře, soli, myrty a cedrového dřeva během několika vteřin zaplaví tělo endorfiny a budete si hned chtít zabalit kufr a vydat se prozkoumávat italské pobřeží. V tomto případě si kupte letenku do Apulie (z Prahy přímým letem do Bari, nebo s přestupem až do Brindisi), půjčte si kabriolet a užijte si nejlepší dovolenou svého života.
Last but not least: Sel Marin od Jamese Heeleyho je v mnohém podobná Acqua di Sale a přesto jiná. Může za to kůže a mech, ty dávají jinak velmi svěží vodní kompozici nádech smyslnosti. Ale jen takový, abyste se cítili bezpečně i pod hodně žhavým sluncem.
Toaletní voda Mirto di Panarea,
ACQUA DI PARMA, prodává
Sephora, 3490 Kč za 100 ml