Vogue DailyDavid Beckham opět skóruje a oficiálně vstupuje na módní scénu jako designér
Cindy Kerberová17. 5. 2024
Nejdřív Victoria, teď i David. Legendární fotbalista si do svého CV přidává nový bod - módní návrhář a kurátor.
Foto: RB/Bauer-Griffin/GC Images/ Getty Images
Od NBA po Premier League... Začalo to jejich účastí na módních přehlídkách, kde se velkém objevili v první řadě v Paříži a Miláně. Následují globální kampaně, kde nahrazují modely a filmové a hudební celebrity. Ze sportovců se v poslední době stává horké zboží, luxusním hráčům toto spojení přináší možnost oslovit nové publikum a trhy po celém světě.
„Způsob, jakým jsou dnes sportovní hvězdy propagovány v pořadech Netflixu a na vlastních účtech na sociálních médiích, z nich udělal hrdiny popkultury,“ uvedl pro
Vogue Business Pascal Monfort, zakladatel a prezident poradenské společnosti REC, zabývající se marketingem trendů. „Také nová generace návrhářů chce mít na svých přehlídkách své přátele z řad sportovních hvězd. Vzpomeňte si na Kima Jonese u Diora a Russella Westbrooka (hvězda NBA se Jonesových přehlídek účastní již několik let).“ Využití vlivných sportovců může značkám pomoci rozšířit jejich dosah a odlišit se od kolegů, místo aby soupeřily o stejné hudební a filmové hvězdy. Na scéně panuje tvrdý konkurenční boj o získání celebrit v zábavní sféře. V důsledku toho se hranice popkultury „posunula a obsadila neprobádaná území, jako je sport a životní styl“.
Nejnovější příkladem je spojení Davida Beckhama s německým módním gigantem
Boss. Ten včera oznámil, že s bývalou fotbalovou superstar uzavřel několikaletou smlouvu, která se ovšem neomezuje pouze na to, že Beckham bude tváří pánských kolekcí, ale jde vysoko nad rámec klasické spolupráce. V tiskovém prohlášení značky se píše, že „v nadcházejících sezonách bude strategické partnerství zahrnovat kapsulové a sezonní kolekce navržené a kurátorsky vedené Davidem Beckhamem." Spolupráce se týká jak formálního, tak neformálního pánského oblečení a první kolekci, kterou Beckham pod hlavičkou
Boss představuje, bude na sezonu jaro – léto 2025.
Sám Beckham spolupráci komentuje takto: „V posledních několika letech jsem chtěl investovat více času do designu a módy, ale chtěl jsem si být jistý, že budu spolupracovat se značkou a týmem, který dokáže přinést něco skutečně globálního a působivého. Spolupráce s
Boss se mi zatím velmi líbila a tým mě ohromil svými ambicemi, kreativitou a touhou po dokonalosti. Těším se, až se s vámi podělím o to, co jsme dosud zpracovali, včetně kampaně na podzim – zimu 2024, která je prvním krokem v naší dlouhodobé spolupráci."