Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Design

Nová kolekce interiérových doplňků a vůní, s níž zatoužíte proměnit celý byt

Cindy Kerberová22. 7. 2024
Jako doma. Podtitul nečekaného spojení značky Coqui Coqui a H&M Home dává tušit, co od ní můžete čekat a jaké emoce si její tvůrci dali za úkol v nás vyvolat. V exkluzivním rozhovoru pro Vogue CS se od autorů limitované kolekce (nejen) interiérových doplňků a vůní, pro kterou zatoužíte proměnit celý byt, dozvíte vše, co budete potřebovat dřív, než se objeví v obchodech.
Nicolas Malleville, Francesca Bonato a Evelina Kravaev-Söderberg
Foto: H&M Home
Nicolas Malleville, Francesca Bonato a Evelina Kravaev-Söderberg

Kolekce Coqui Coqui x H&M Home přináší unikátní vůně a doplňky, s nimiž se budete cítit všude jako doma

Znáte ten pocit, když se vám rozbuší srdce, mozek zaplaví blažené pocit a touha? Přesně to jsem měla ve chvíli, kdy jsem se dozvěděla o chystané spolupráci mezi niche lifestylovou značkou Coqui Coqui a H&M Home. Prvně jmenovaný brand můžete znát se stránek Vogue, ovšem její produkty se na československém trhu zatím neobjevily. Až doposud. Právě díky spolupráci s řetězcem H&M si můžete úžasné vůně postavené na luxusních přírodních ingrediencích konečně užít taky. A nejen je. 
Spolupráce mezi Coqui Coqui a H&M Home staví na příběhu propojujícím architekturu, design, interiérové dekorace a vůně. Spoluzakladatel brandu Nicolas Malleville je nejen hoteliér a model, ale především parfémář, a proto právě interiérové parfémy tvoří základní pilíř celé kolekce. Při této příležitosti vznikly hned dvě nové vůně do bytu: Flores de Yucatán a Vétyvers du Pacifique. Obě budou k dispozici ve formě difuzéru, pokojového spreje, vonné svíčky a vonných karet. Malleville je navrhl z bylin, květin, ovoce, dřevin a kořenů z oblasti poloostrova Yucatán a ostrovů Îles de la Société a jak o nich sám říká, obě mají za cíl „pozvat svého nositele ke spojení s přírodou a k prožitku přenášející síly vůně.“
Spojení niche brandu s globálním řetězcem přináší ale mnohem víc než jen uspokojení smyslů v podobě vůní. Celkem se jedná o limitovanou řadu 26 bytových a cestovních doplňků inspirovanou rezidencemi v mexické Cobě a na ostrově Bora Bora. Vedoucí oddělení designu H&M Home Evelina Kravaev-Söderberg a zakladatelé Coqui Coqui Nicolas Malleville a Francesca Bonato v exkluzivním rozhovoru pro Vogue CS prozrazují všechny detaily a zajímavosti o samotné kolekci, která se objeví ve vybraných obchodech a on-line 8. srpna 2024.

Co pro vás definuje elegantní domov?

Evelina Kravaev-Söderberg: „Myslím, že elegantní domov by měl být hluboce osobní, plný věcí vyrobených kvalitně a s láskou.“
Nicolas Malleville a Francesca Bonato: „Osobně máme rádi neutrální paletu s odstíny, které vycházejí z okolní přírody. Neutrální barvy se staly naším charakteristickým znakem. V rámci této spolupráce jsme chtěli vytvořit předměty, které by mohly být univerzální a využitelné v různých scénářích, jako je například krásná textilie s třásněmi, kterou si můžete přehodit přes ramena, když zrovna cestujete, nebo ji použít jako deku na piknik, nebo ji třeba proměnit v ubrus či přehoz na postel.“

Proč jste si pro spolupráci vybrali značku Coqui Coqui, co vás na ní nejvíce zaujalo? 

Evelina Kravaev-Söderberg: „U spoluprací vždycky hledáme něco jedinečného a trochu nečekaného. Chceme překvapit a nadchnout naše zákazníky a nabídnout jim něco, co nikde jinde nedostanou. A Coqui Coqui rozhodně splňuje všechny požadavky — to, co Francesca a Nicolas vytvořili, je naprosto výjimečné. Značku jsem poprvé objevila před 12 lety na dovolené s manželem na Yucatánu. Koupila jsem si od nich pár vůní a přivezla si je domů, používám je dodnes. Pokaždé, když jimi navoním prádelník, okamžitě se ocitnu zpátky v tom neuvěřitelném prostředí. Co se týče samotné spolupráce, už delší dobu jsem přemýšlela, že by bylo skvělé udělat něco na téma cestování a nomádského života. A najednou mě napadlo Coqui Coqui! No jasně! Spojili jsme se s nimi, naštěstí naši nabídku ochotně přijali azačali jsme si vyměňovat nápady.“

V čem se tato kolekce liší od předchozích spoluprací, které jste měli s jinými designéry a značkami?

Evelina Kravaev-Söderberg: „V tom, že vůně nikdy nebyly ústředním bodem. Tady nám to přišlo jako zajímavý koncept. Vůně je opravdu srdcem celé řady. Pro H&M Home vznikly dvě exkluzivní vůně Coqui Coqui: Flores de Yucatan a Vétyvers du Pacifique. A k tomu je tu ještě širší kolekce doplňků, která zahrnuje všechno od krásných županů a ručníků až po čajové šálky a džbány.“

Jak vznikala kolekce v spolupráci s H&M Home? Lišilo se to nějak od designu produktů pro váš vlastní brand?

Nicolas Malleville: „Coqui Coqui je náš pohled na život cestovatelů, který jsme si zvolili už před 21 lety. Naším cílem je vždycky žít naplno obklopeni květinami, krajinou a folklórem tropických a subtropických oblastí, které si vybereme jako domov. A právě tato oddanost autenticitě a různorodosti charakterizuje i spolupráci s H&M Home. Evelinu jsme potkali před 12 lety. Postupem let nás několikrát navštívila a spřátelili jsme se. Když nás oslovila ohledně společné kolekce, cítili jsme, že je to skvělá příležitost, jak sdílet náš jedinečný vesmír s více lidmi po celém světě.“
Francesca Bonato: „Kolekci jsme sestavili na základě věcí, které považujeme za nezbytné v našem každodenním životě: předmětů, které potřebujeme k vytvoření pocitu „jako doma“, ať jsme kdekoliv. Vůně se vyvíjely v Grasse na jihu Francie pod Nicolasovým dohledem. Všechny textilie jsou vyrobeny z přírodních materiálů, jako je len, bavlna a rostlinná vlákna ramie, s botanickými ilustracemi ovoce, květin, bylin, kořenů a dřevin, které tvoří vonné složky kolekce.“

V jednom rozhovoru jste řekl, že „každá věc, kterou vytvoříte, je jako společný archiv minulosti, současnosti a budoucnosti.“ Promítá se to nějak i do této kolekce? 

Nicolas Malleville: „Pro mě je nejkrásnějším způsobem, jak zachytit emocionální otisk míst, kde žijeme, vytváření vůní a různých předmětů pod vlastní značkou. Všechno v kolekci je hluboce osobní a nese v sobě historii. Spolupráce s H&M Home byl pro nás způsob, jak sdílet naši filozofii s více lidmi a jak pozvat ostatní k prozkoumávání vzdálených míst, která se stala součástí našich životů. Díky dostupnosti, kterou H&M Home nabízí, můžeme sdílet vůně a estetiku, které se staly naprostým základem našeho vlastního cestovatelského ducha.“

Přibližte více našim čtenářům nové vůně, které vznikly exkluzivně pro tuto kolekci. 

Francesca Bonato: „Nicolas od začátku stavěl koncept Coqui Coqui na vůních, protože ty dokážou přesáhnout vzpomínky a zážitky. Vůně je pravděpodobně nejsilnějším smyslem: může nám připomenout místo, osobu, konkrétní okamžik nebo zkušenost. Dvě nové vůně jsou unisexové. Navrhli jsme je tak, aby ladily s krajinou kolem našich domovů. Tyto vůně nás svou DNA vždy spojují a umožňují nám oslavovat náš životní styl „domova mimo domov“, ať už jsme kdekoliv na světě. Umožní ostatním plně se ponořit a vychutnat si kouzelná místa, přináší ducha Yucatánu a Francouzské Polynésie do celého světa.“
Limitovaná kolekce Coqui Coqui x H&M Home
1 / 7
Limitovaná kolekce Coqui Coqui x H&M Home
Foto: H&M Home

Kdybyste si měla vybrat pouze jednu věc z této kolekce, co by to bylo?

Evelina Kravaev-Söderberg: „Já už mám celý nákupní seznam! Vůně jsou v tomto případě velmi speciální a pro všechny bylo důležité, že jsme kolekci sestavili tak, aby kromě pokojových sprejů obsahovala i difuzéry, svíčky a vonné karty a zároveň byla cenově dostupná. Kdybych měla vybrat jeden kousek, asi by to bylo kimono. Má tak krásný vzor a látka bude časem jen lepší.“

Za co nejvíce utrácíte? Co si nejčastěji kupujete domů? Jako vedoucí designu musíte být zahlcena produkty.  

Evelina Kravaev-Söderberg: „My Švédové máme v úctě jednoduchost, autenticitu a dobré řemeslné zpracování. Tyhle hodnoty jsou pro H&M Home extrémně důležité. Snažíme se vytvářet kousky, které vydrží roky a které můžete předat dál rodině a přátelům. Svůj domov bych popsala jako hodně neutrální se spoustou dřeva a několika kusy nábytku z poloviny minulého století. Taky miluju textilie a oceňuji řemeslnou práci. V tomhle směru rozhodně vidím jasné spojení mezi švédskou estetikou a Coqui Coqui, kteří si stejně jako my potrpí na přírodní materiály, lokální řemeslo a autenticitu. Rádi necháme mluvit samotné materiály. Sama se vždycky snažím investovat do kvalitních materiálů a do věcí, které v domácnosti můžu různě využít.“

Otázka na konec: jaký je podle vás nejvíce podceňovaný bytový doplněk?

Francesca Bonato: „Vůně je pro nás velmi důležitá a je to něco, co podle nás dokáže proměnit celou atmosféru a pocit z místnosti.“
Evelina Kravaev-Söderberg: „Jsem přesvědčena, že vůně je v domácnosti velmi podceňována. Může být tak proměnlivá, vnášet klid a vyvolávat šťastné vzpomínky. Z pohledu H&M Home jsou vůně již několik let rostoucí součástí našeho byznysu a mnoho našich zákazníků rádo dodává svým domovům další rozměr právě pomocí interiérových parfémů. Doufám, že díky této spolupráci si ještě více lidí začne vůně vážit.“
Župan - kimono, COQUI COQUI X H&M HOME, 129 €
1 / 25
Župan - kimono, COQUI COQUI X H&M HOME, 129 €
Foto: H&M Home
Kolekce Coqui Coqui x H&M Home bude dostupná ve vybraných obchodech včetně H&M v Nákupní galerii Myslbek a online na hm.com/home od 8. srpna 2024.
Tento článek vznikl ve spolupráci s H&M Home.