Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Filmy

Laformela představila svůj nový fashion film

Jana Patočková20. 9. 2024
Včera se v pražském prostoru Symbols Francesky Kolowrat uskutečnila slavnostní premiéra nového fashion filmu značky Laformela. V čem je tento počin na české módní scéně unikátní a jaké má toto kreativní duo další plány?
Autor: Laformela
Foto: Laformela
Jak zaujmout u nás i v zahraničí? Česká značka Laformela se rozhodla udělat to fashion filmem. Ten vznikl ve spolupráci se společností Stink Films Prague v režii Jaroslava Moravce. Kamera Tomáše Kotase (ten snímek spolu s Moravcem spolurežíroval) snímá modelku Luisu Wissflog v kolekci Mainline 24, jak prochází sérií čistých obdélníkových prostor: „Do chůze jedné jediné postavy se propisuje téma nadčasovosti, nekonvenčnosti prostoru a času, něčeho metafyzického a svým způsobem nelidského,” nastiňuje Moravec koncept, v němž se runway stává synonymem nikdy nekončící cesty. Zajímavostí je, že jde o vůbec první materiál natočený kompletně na blue screenu a velký kus práce na něm v rámci 3D postprodukce odvedlo studio SorryWeCan. Během natáčení navíc filmařský tým pro klíčování postav využíval AI. „Myslím, že svoboda v rovině profesního vyjadřování, kterou všichni v týmu měli, posouvání hranic tvůrčího procesu a vizionářský přístup v propojování vizí každého z tvůrců tento projekt posunuly na rovinu jedinečného vizuálního zážitku," popisuje tvůrčí proces art director značky a fotograf Jan Grombiřík.

Laformela: Překročit hranice

Samotná kolekce návrhářského dua Kohutiarová-Soukup aka Laformela je definicí jejich rukopisu, který zahrnuje jednoznačné siluety a především variabilitu tkvící ve vrstvení a kombinování jednotlivých kousků. Tvůrčí duo dobře ví, co dělá a kam směřuje. Jako cíl mají překročit hranice tuzemského trhu a vydat se do mezinárodních vod, na čemž pomalu, ale jistě pracují dlouhodobě. Výhodou je srozumitelnost jejich vizuálního jazyka, který umně kombinuje aktuální trendy a jasný rukopis. Jde o módu současnou, nadčasovou, ale ne klasickou. Značka dokáže hrát na strunu těm, kdo hltají trendy, ale nepotřebují nutně každý bezhlavě následovat. Je sexy, ale umí být i demure. Laformelu jsem při této příležitosti v krátkosti vyzpovídala – za kreativní duo odpovídá Antonín Soukup.

Proč jste se rozhodli kolekci Mainline 24 prezentovat právě formou fashion filmu?

Chtěli jsme vybočit ze stereotypu pravidelných přehlídek a zároveň přiblížit tvorbu a náladu kolekce jiným způsobem směrem k našim zákazníkům i nákupčím. Zároveň pro nás byla skvělá výzva pracovat s filmovým štábem, který nemá v Čechách mnoho možností pracovat s fashion brandem. 

Jaké máte s filmem po premiéře další plány?

Film byl vytvořen v partnerství s Franceskou Kolowrat, se kterou plánujeme pomocí filmu oslovit další obchody v Evropě i ve světě, a tím jim lépe přiblížit DNA značky Laformela. Zároveň je film hlavně prezentací nejnovější kolekce Mainline 24, která bude znovu k dispozici ke koupi v obchodech H. Lorenzo. Rozhodujeme se také nad prezentací filmu na různých módních online platformách, což je zatím pouze v podobě plánu.

Jaké bylo z vaší strany zadání pro umělecký tým, který se na filmu podílel?

Chtěli jsme, aby režiséři ve filmu reflektovali hlavně témata kolekce, jako je síla, bojovnost, ale i nadčasovost a nekonvenčnost. Důležité pro nás všechny bylo, aby koncepce videa přehlušila kolekci samotnou. Dále jsme oběma režisérům dali volnou ruku a myslíme si, že se na naši vizi dokázali dokonale napojit.
Sledovat růst a expanzi českého brandu je radost a už nyní vám můžeme prozradit, že je na co se těšit. 11. listopadu totiž Laformela představí zbrusu novou kolekci Mainline 25 formou klasické módní přehlídky. I když kdo ví, čím nás překvapí.