FilmyNa co v květnu do kina. Toto jsou nové filmy, které stojí za to vidět
tým VOGUE24. 4. 2025
Ať milujete tanec, odvážné sexy hrdiny v rolích agentů a drsných sportovců, nebo naopak oceníte komorní vhled do duší citlivých mladých i starých mužů, květnové filmové premiéry vás uspokojí.
Bolero
Cindy Kerberová, beauty director & head of digital editorial content: Bolero Maurice Ravela je pro mě jednou z nejkrásnějších a nejinspirativnějších skladeb, které kdy vznikly. Historické drama režisérky Anne Fontaine (určitě ji znáte jako scenáristku Coco Chanel, Noční směny nebo Adoration) nás zavádí do 20. let minulého století, kdy si choreografka Ida Rubinstein vybrala Ravela coby autora hudby pro svůj nový balet. Požadavek zní jasně – musí to být odvážné, nové, sexy. Co všechno se odehraje, než se 22. listopadu 1928 v pařížské Opeře na choreografii Bronislavy Nižinské rozezní první tóny této impozantní skladby? Pro odpověď si zajděte do kina a připravte se na skutečnost, že při odchodu vám v hlavě budou znít španělské rytmy.
V kinech od 29. května 2025
Surfař
Kateřina Špičáková, online editor: Před časem jsem se prohlásila za největší fanynku
Nicolase Cage na světě a tomuto titulu se snažím dělat čest, proto mezi květnovými premiérami vyhlížím nový thriller Lorcana Finnegana. Jakmile totiž někdo marketuje film jako „99 minut čiré hrůzy pod žhnoucím sluncem“, I'm in. Ale i při bližším pohledu se
Surfař rýsuje jako zajímavá podívaná: Nick Cage hraje muže, který se vrací do rodného městečka a dospívajícímu synovi chce ukázat speciální pláž, kde jako kluk sám surfoval. Místní borci mu ale řeknou, že když už tu teď nežije, nemá na surfování v této lokalitě nárok. Prvotní špičkování přechází v ponižování, to se mění v agresi. Roky potlačovaný vztek i dávné křivdy vylézají na povrch, konflikt začíná eskalovat. Mohla by to být současná a autentická sonda do temných zákrutů maskulinity? To brzy zjistíme.
V kinech od 8. května 2025
Mission: Impossible – Poslední zúčtování
Jana Patočková, fashion features editor: Velikonoční volno jsem zasvětila sledování Mission: Impossible, konkrétně pak třem titulům této nejakčnější z akčních franšíz s nejlepším hodnocením na serveru Metacritic: Fallout, Národ grázlů a Ghost Protocol. Přestože jsou akční scény jsou čím dál přepálenější a v ději se snadno můžete ztratit, je to opravdu solidní podívaná: atomovky, hyperrealistické masky, dějové zvraty, honičky v autech, na motorkách, ve vrtulnících, neuvěřitelné technologické gadgety a spousty skvěle padnoucích obleků. A o to jde v tomto žánru především.
Když
Tom Cruise coby agent Ethan Hunt lezl jako pavoučí muž po nejvyšším dubajském mrakodrapu, potily se mi dlaně. Když naháněl záporáka v podání Henryho Cavilla ve vrtulníku kolem vrcholků Kašmíru, spadl na skálu a po rozsáhlé havárii letounu neměl pomalu ani škrábaneček, musela jsem se smát. Ale chladnou mě dobrodružství dobrého agenta Hunta prostě nenechala. Cruise balancuje na hranici sebeparodie a předvádí vskutku chlapácké výkony, při nichž mi střídavě tuhne krev v žilách a cukají koutky, a to vše navíc obohacuje umným PR postaveným na historkách z natáčení, během něhož některé z kaskadérských vylomenin podniká osobně.
Upřímně řečeno mě to moc nedojímá, protože dvaašedesátník, který si zlomí žebra při skoku z jednoho pařížského domu na druhý, je spíše hazardér než obdivuhodný mačo. Co mě ovšem zajímá, je, kam tuto veleúspěšnou sérii Christopher McQuarrie dotáhne, jak moc přehnané a „impossible“ vylomeniny Hunt zvládne a zda bude opět běhat jako o život. Anebo to tentokrát nedá? To by byl panečku twist!
Film si odbyde světovou premiéru na letošním filmovém festivalu v
Cannes, kam se Cruise vrací po třech letech (tehdy právě tam uvedl pokračování legendárního
Top Gunu) a my ostatní si tuhle novinku můžeme dát v kině od dvaadvacátého května, protože právě filmy jako
Mission: Impossible prostě musíte vidět na plátně, jinak se připravíte o velkou část zážitku. A to by byla škoda, když je to patrně naposledy, co agent Hunt vyběhne.
V kinech od 22. května 2025
Sebastian
Natalie Debnárová, online editor: Když jsem poprvé slyšela o filmu Sebastian, zaujal mě hned z několika důvodů. Neškrábe po povrchu, ale ukazuje svět literatury i mimo ni bez škrabošky. A zároveň mě trailer samotný navnadil na příběh, který jistě nebude jednoduché sledovat, o to více vás však k obrazovce připoutá. Příběh mladého spisovatele Maxe, který se ponoří do světa sexworku pod pseudonymem Sebastian, aby nasbíral materiál pro svůj debutový román, slibuje totiž hluboký a provokativní zážitek. Film měl premiéru na festivalu Sundance a režisér Mikko Mäkelä přináší citlivě zpracovaný snímek, který zkoumá Maxovu cestu od literárního nadšence k člověku, který se skrze své zkušenosti snaží pochopit sám sebe. Příběh se odehrává v Londýně a vizuálně je podmanivý. I když se může zdát, že se na začátku opakuje série anonymních setkání, vše se změní, jakmile Max potká Nicholase, staršího kultivovaného muže, se kterým naváže hlubší vztah. Snímek Sebastian není jen film o sexworku, jde o hluboký pohled na lidskou touhu po pochopení, intimitě a hledání vlastní identity. Je to film, který vás přiměje přemýšlet a cítit. Pokud hledáte snímek, který vás osloví na více úrovních, Sebastian bude doufám tou správnou volbou. Uvidíme se v kině.
V kinech od 23. května 2025