Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Daily

Manolo Blahnik hlavní hvězdou kampaně na zdravotní obuv

Klára Crew1. 2. 2020
Jarní kampaň značky Birkenstock představuje nečekané hvězdy – Manola Blahnika a jeho neteř, generální ředitelku stejnojmenné společnosti Kristinu Blahnik. Jaká je spojitost mezi nejznámějším londýnským návrhářem elegantních lodiček na vysokém podpatku a německou firmou, která vyrábí zdravotní obuv? 
Manolo Blahnik je jedním z nejuznávanějších designerů obuvi v celosvětovém měřítku. Jeho společnost má prodejny ve 35 zemích a jeho boty si oblíbila Anna Wintour i Carrie Bradshaw. Birkenstock je německá obuvnická společnost založená v roce 1774 nabízející legendární boty s ortopedickou vložkou a je vedena šestou generací zakládající rodiny.
Dlouhodobá kampaň Birkenstock sází na přirozenost a autenticitu a jejím cílem je ukázat pravou tvář věrných fanoušků značky. Tento projekt tak představuje osobnosti od Grace Coddington po vítěze Nobelovy ceny a stanfordského profesora Thomase Südhofa, fotografa Ryana McGinleyho, jihokorejského herce Yoo Ah-In nebo čínského umělce Zhou Li. Uměleckým vedením byl pověřen Jack Davison a jediné, co od účastníků kampaně požadoval, bylo, aby nosili své vlastní boty Birkenstock bez ohledu na jejich stáří a kombinovali je s oblečením ze svých šatníků.
Manolo Blahnik s neteří Kristinou v kampani Birkenstock
Foto: Jack Davison
Manolo Blahnik s neteří Kristinou v kampani Birkenstock
V případě Manola Blahnika se jedná o rodinný portrét zachycený v jeho prvním londýnském obchodě. Návrhář má na sobě červený oblek od renomovaného krejčího Andersona Shepherda doplněný černými pantoflemi Birkenstock Boston, Kristina Blahnik má pak na nohou Birkenstock Gizeh zakoupené v roce 2004 a elegantně zkombinované s jednoduchými bílými košilovými šaty.
„Birkenstock jsem vždy obdivoval; je to značka se skutečnou autentičností a zůstává věrná svým hodnotám, které jsou blízké i mně osobně,“ řekl Manolo Blahnik. 
Oliver Reichert, generální ředitel společnosti Birkenstock, uvedl, že Blahnik si zakládá na rodinné firmě, což je jeden z prvků, který mají společný. Dále zdůraznil, že si vybral Manola z respektu ke skutečnému řemeslu a vzácnému know-how, které tento mistr designu světu obuvi přináší.