NovinkyMódní průmysl pomáhá v boji s koronavirem
Klára Crew18. 3. 2020
Celý svět má nyní společného nepřítele a velmi podobný cíl – zastavit nebo alespoň zpomalit šíření koronaviru a pomoci tam, kde je to potřeba. I přes negativní dopady, které pandemie nejen segmentu luxusního zboží přináší, podporují módní giganti, menší značky i jednotlivci v rámci svých možností nemocnice a vědecké ústavy, pořádají sbírky na nákup zdravotnického materiálu, přispívají na nadační fondy nebo se snaží ochranné pomůcky sami vyrábět.
LVMH
Konglomerát specializující se na luxusní zboží dal o sobě vědět tento týden, když tři jeho továrny začaly místo make-upu a parfémů vyrábět dezinfekční gely. Ty poskytnou zdarma francouzským úřadům a veřejnému zdravotnickému zařízení.
Nejedná se však o první krok, ke kterému se LVHM uchýlilo až nyní, když došlo k rozšíření nemoci v Evropě. Společnost se rozhodla pomáhat již v lednu a věnovala 2,2 milionu amerických dolarů Červenému kříži v Číně.
Pařížská 17 a Lukáš Macháček
Do boje s koronavirem se pustili i čeští návrháři, značky a butiky. Pařížská 17 ve spolupráci s Lukášem Macháčkem pomáhají hned na dvou frontách. Na jedné straně vyrábí roušky, které jsou jinak takřka k nesehnání, na té druhé výtěžek z prodeje darují Fakultní nemocnici v Motole. „FN Motol je jedna ze 14 nemocnic, která bude ošetřovat pacienty s onemocněním Covid-19, a vzhledem k tomu, že jsme největší a nejvytíženější nemocnice v Česku, je tato podpora více než vítaná,“ uvedla tisková mluvčí FN Motol Pavlína Danková.
Roušky je možné koupit
zde.
Gucci
Výkonný ředitel a prezident společnosti Gucci Marco Bizzarri ze svých osobních financí poskytl obnos přesahující 100 000 eur nemocnicím v regionu Emilia-Romagna. Tata oblast v severní části Itálie kolem města Boloňa patří mezi nejvíce zasažené. Marco, který z daného regionu pochází,
prohlásil: „Náš zdravotní systém bojuje s nákazou s extrémním zápalem a neuvěřitelnou statečností a zasluhuje si vděčnost a pomoc od každého s nás. Státy, které s koronavirem již bojovaly, přinášejí poučení o tom, jak je práce vědců a zdravotníků nesmírně důležitá a že tvrdá omezení jsou klíčová.“
The Kering Group
Globální skupina, ke které kromě Gucci patří i Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron atd.,
uvedla, že věnuje 2 miliony eur na podporu boje proti koronaviru v Itálii.
I v tomto případě se nejedná o první dar, společnost již dříve poslala jménem všech svých 13 značek jeden milion amerických dolarů Červenému kříži v čínské provincii Chu-pej.
Richemont
Švýcarská společnost Richemont, pod kterou spadají značky jako Cartier, Chloé, Montblanc nebo Piaget, darovala 1,4 milionu amerických dolarů Červenému kříži v čínském městě Wu-chan.
Donatella Versace
Módní návrhářka společně se svou dcerou Allegrou slíbila dotaci ve výši 200 000 eur nemocnici San Raffaele v Miláně. „V této době je velmi důležité být jednotní a podporovat ty, kteří jsou v první linii a každý den pomáhají zachránit stovky životů,“ vzkázala.
Společnost Versace také přispěla Červenému kříži v Číně částkou kolem 150 000 amerických dolarů.
Prada
Italský módní dům Prada s ohledem na neustále narůstající počet obětí a přetížené nemocnice v pondělí v
oficiálním prohlášení uvedl, že výkonní ředitelé společnosti Patrizio Bertelli a Miuccia Prada společně s předsedou představenstva Carlem Mazzim z osobních financí zasponzorovali vytvoření šesti nových jednotek intenzivní péče ve třech nemocnicích v Miláně – San Raffaele, Sacco a Vittore Buzzi.
Bulgari
V únoru přispěla značka Bulgari výzkumnému oddělení nemocnice Istituto Lazzaro Spallanzani v Římě na nákup přístroje, který by měl tamním vědcům pomoci k dalšímu výzkumu a práci na vyvinutí léku. Tým z této nemocnice specializující se na infekční nemoci byl jeden z prvních na světě, kterému se podařilo izolovat DNA viru. Cena přistroje se odhaduje na 100 000 eur.
Fendi
Silvia Venturini Fendi prohlásila, že nadace Carla Fendi Foundation darovala 100 000 eur na podporu oddělení urgentní péče nemocnice Presidio Sanitario Columbus v Římě.
Hermès
Společnost dle
dostupných informací přispěla částkou přes 700 000 amerických dolarů nadaci China Soong China Ling Foundation, která podporuje zdravotníky bojující s nákazou.
Dolce & Gabbana
Domenico Dolce a Stefano Gabbana se rozhodli podpořit milánské výzkumné instituty, které se snaží najít řešení, jak virus zastavit a porazit. Oba ve svém vyjádření
uvedli: „Podporovat vědecký výzkum je naší morální povinností, doufáme, že náš příspěvek pomůže vyřešit tuto drastickou situaci, ve které se nacházíme.“
Giorgio Armani
Značka darovala s ohledem na rapidně narůstající počet obětí celkem 1,25 milionu eur na boj proti koronaviru v Itálii. Peníze byly věnovány třem nemocnicím v Miláně, Spallanzani nemocnici v Římě a italské agentuře pro národní bezpečnost Protezione Civile.
Chiara Ferragni
Italská influencerka a podnikatelka společně s manželem založila kampaň Go Fund Me a na pomoc Itálii už vybrala přes 4 miliony eur. Tento pár také poskytl osobní finanční dar ve výši 100 000 eur nemocnici San Raffaele v Miláně, obnos by měl sloužit k rozšíření kapacit oddělení urgentního příjmu.
Moncler
Italská společnost oznámila finanční dar ve výši 10 milionu eur, jenž by měl být použit na vytvoření nemocnice s kapacitou 400 lůžek v prostorách bývalého výstaviště v Miláně.
„Milán je město, které nám všem přineslo mimořádné zážitky. Nemůžeme a nesmíme ho nyní opustit. Je povinností každého z nás vrátit Milánu alespoň něco zpátky a udělat, co je v našich silách,“
říká výkonný ředitel společnosti a italský miliardář Remo Ruffini.
Další značky, které pomohly Číně
L’Oréal přispěl Číně na boj s virem částkou 720 000 amerických dolarů, Estée Lauder darovala 290 000 dolarů, společnost Swarovski poslala 430 000, H&M 140 000 (plus 500 000 putovalo do
Solidarity Response Fund, jež podporuje práci WHO) a Nike 1,4 milionu amerických dolarů.