Vogue DailyVogue Global Conversations #3: Budoucnost online nakupování
Steff Yotka17. 4. 2020
Možná by se mohlo na první pohled zdát, že online nakupování během pandemie Covid-19 příliš neutrpí, ale opak je pravdou. Všichni tři hosté Vogue Global Conversations, Virgil Abloh za značku Off-White a Louis Vuitton, Stephanie Phair za luxusní obchod Farfetch a British Fashion Council a Remo Ruffini za značku Moncler, se shodli na tom, že je to příležitost k přehodnocení obchodní strategie, přičemž souhlasí, že zákazník je vždy na prvním místě. Včerejší panel moderovala šéfredaktorka čínské Vogue Angelica Cheung.
„Toto období je skvělá pauza na přehodnocení a analýzu toho, co vlastně móda představuje,“ začal Abloh. „Je velmi těžké předpovídat budoucnost, ale věřím, že současná krize přinese posílení určitých trendů, jako je zaměření na udržitelnost, kvalitu a lepší nakupovací návyky,“ dodala Phair.
Komunikace se zákazníky je základ
„Jsme v situaci, kdy musíme přijít na nový způsob komunikace se zákazníkem a být jim daleko blíž. Musíme změnit tón, jakým komunikujeme,“ řekl Ruffini. „Musíme nejdříve naslouchat zákazníkům a až poté reagovat. Doposud převažující model, kdy se k nim mluvilo shora, je zastaralý,“ dodal Abloh. Odkazoval přitom na
rychlou reakci LVMH a znovuotevření továren za účelem výroby dezinfekce a ochranných obleků pro zdravotníky.
Kromě sociálních sítí zdůraznil důležitost obsazení mladých svěžích tváří do vedení a týmů luxusních značek. Jeho vlastním tým se skládá z mnoha mladých talentů, kteří do té doby v módním průmyslu ani nepůsobili. „Inkluzivita a rozmanitost nejsou jen prázdná marketingová slova.“
Foto: Condé Nast International
Nové technologie = zajímavé příležitosti
Cheung z Vogue China řekla, že v Číně značky našly nové způsoby, jak prodávat oblečení přes FaceTime nebo živá vysílání, kde zákazníci nakupují přímo od celebrit a známých osobností. Během posledního live streamu, který měl přes 38 milionů sledujících, se prodalo zboží v hodně 100 milionů dolarů.
„Každá značka může moderní technologie uchopit vlastním způsobem. Musíte být tam, kde jsou zákazníci. Dění na sociálních sítích nemůžete řídit, ale můžete se ho zúčastnit.“
„Online a IRL nakupování jsou dvě odlišné věci, ale rozhodně nemůže existovat jedno bez druhého. V budoucnu dojde k ještě užšímu spojení online a offline světa. Zákazník bude v centru dění a bude mít možnost zažít módu v obou podobách.“
Spolupráce je nezbytná
Značky, které fungují odděleně od komunity, by měly změnit strategii. „Myslím, že je na čase, aby módní průmysl vytvořil skutečnou koalici. Systém fashion weeků vyvolává mezi návrháři a značkami velkou rivalitu o pozornost. V podstatě by to mělo probíhat tak, že by návrháři mezi sebou komunikovali a sdíleli zdroje,“ vysvětlil Abloh.
„Spousta mladých designérů již takto pracuje, jsou v tomto aspektu skutečnými lídry a přesně tak by měly fungovati značky bloggerů. Změní se tak pohled na módu jako takovou,“ řekla Phair.
Větší společnosti by podle hostů měly začít více podporovat novou generaci. „Mají zodpovědnost za vytvoření prostředí, které podporuje nové talenty a obohacuje tak průmysl,“ dodala Phair.
Ruffini ji doplnil: „Nové nápady, nová energie. Přesně to potřebujeme.“
Abloh přidal radu pro všechny začínající designéry: „Pokud zakládáte v této době novou značku, udělejte to, co my jako zavedená skupina udělat nemůžeme. Mějte otevřenou mysl. Odpoutejte se od představy toho, co je úspěch. Přesně tak přilákáte pozornost vašich kolegů a velkých značek, pro které možná budete chtít pracovat. Udělejte něco, co před vámi ještě nikdo neudělal.“