Vogue Supports Local FashionČesko-slovenská značka Laformela se vrací do Paříže
Jana Patočková24. 2. 2025
Po šesti letech se úspěšná česko-slovenská značka Laformela vrací do Paříže, kde bude prezentovat svou kolekci Mainline 24/25 pro celosvětové zahraniční nákupčí. My jsme pro vás Laformelu vyzpovídali, abychom zjistili, jak se na tuto novou kapitolu značka těší a co od ní očekává.
Foto: Mojmír Bureš, Artspeak
Kolekce Mainline 24/25 LAFORMELA
Tým značky
Laformela rozhodně neusíná na vavřínech a po šesti letech se vrací s novou kolekcí do Paříže. Na sezonu
podzim – zima 2026/2026 totiž uzavřela smlouvu s agenturou Boon Agency, díky níž se její kolekce Mainline 24/25 představí během nadcházejícího týdne módy nákupčím z celého světa. Od 5. do 12. března tak bude mít šanci zaujmout v prestižním showroomu po boku dalších módních značek z Londýna, Jižní Koreje nebo z Japonska. A my jsme pro vás exkluzivně tým, který za Laformelou stojí, vyzpovídali.
Proč jste se právě teď rozhodli vrátit zpět do Paříže?
Od naší poslední prezentace v showroomu uplynulo šest let. Před necelými třemi roky jsme byli nečekaně osloveni prestižními nakupčími z L.A. Tím se vše obrátilo. Nové plány značky, tvorba a strategie se začaly znovu otáčet směrem k zahraničí. Protože naše značka postupně začíná být žádaným brandem i za hranicemi, Paříž se letos stala jasným cílem pro prezentaci, a to nejen z důvodu možností většího množství schůzek s nákupčími. Aktuální kolekce
Mainline 24/25 tentokrát bude představována v prestižním showroom BOON po celý módní týden v Paříži.
Co od svého nového pařížského zastoupení očekáváte?
Samozřejmostí je, že se díky showroomu o značce dozví širší spektrum nákupčích a mezinárodní stylisti i odborná fashion společnost. Už nyní máme před sebou několik velmi zajímavých setkání. Do Paříže odjíždíme se vší pokorou, s nohama na zemi, ale i s očekáváními. V novém showroomu chceme zaujmout, získat ke spolupráci nový kontinent a tím zahájit prodej v dalším renomovaném obchodě.
Jak vnímáte svou pozici oproti začátkům, kdy jste se dostali do pařížského showroomu poprvé?
Rozdíl je v připravenosti. Myšleno po všech stránkách i po té mentální. Ale móda i trh se mění a co se dělo tenkrát, může být jinak. Momentálně jsme vyrovnaní a odhodlaní stát si za svou značkou nejen díky aktuálnímu týmu Laformely, který tvoří profesionálové. Velkou roli hraje i naše zázemí. Máme jako značka na globálním trhu mnohem větší sebevědomí, což je v módním segmentu v Paříži obzvlášť důležité.
Kolekce Mainline 24/25 LAFORMELA
Foto: Mojmír Bureš, ArtspeakJaký je váš recept na velkou konkurenci v poměrně konkurenčním prostředí vysoké módy?
Vnímat ji jako hnací motor. Brát si z ní příklad a chtít být lepší nebo na stejně vysoké úrovni – tak k tvorbě přistupujeme celých patnáct let. Chceme se stále vzdělávat a posouvat československý brand Laformela v technologii zpracování, v designu nebo prezentaci směrem k veřejnosti. Podstatnou součástí je určitě i vizuální stránka. Celá léta se snažíme neusínat, ale naopak pozorovat a propojovat se s výjimečně kreativními lidmi a vytvářet s nimi módu i obsah, jenž je konkurenceschopný mladým zahraničním brandům.
Čím přesně podle vašeho názoru kolekce Mainline v zahraničí zaujala?
Kolekce značky Laformela obsahují jasný rukopis, který je umocněn signifikantním stylingem i vizuálem. Kovové detaily, eco leather, ruční práce formou vyplétání kůže nebo i vyzývavé oděvy jsou součástí skoro každé naší sezony. Zájem směrem k zahraničí vzbuzuje každá kolekce také díky své vizuální prezentaci na sociálních sítích, což s jistotou před pár lety nákupčí z H. Lorenzo potvrdila a tím nám otevřela dveře. Chceme se vrátit se ke svému dlouholetému snu: Budovat oděvní značku, která je malou součástí světové módy.
Foto: Mojmír Bureš, Artspeak
Kolekce Mainline 24/25 LAFORMELA
Foto: Mojmír Bureš, Artspeak
Kolekce Mainline 24/25 LAFORMELA