Make-upDuhový svět podle Marca Jacobse
Cindy Kerberová2. 1. 2021
Před sedmi lety Marc Jacobs vstoupil se 120 produkty do beauty světa. Ambiciózní projekt se okamžitě stal jednou z nejžádanějších make-up značek na světě. Letošní uvedení na český trh status kultovního brandu potvrdil. Jak americký designér změnil svět líčení?
V roce, kdy
Marc Jacobs opustil post kreativního ředitele módního domu
Louis Vuitton, začal systematicky rozšiřovat své vlastní lifestylové impérium. Ke komerčně úspěšným vůním
Daisy, Bang a
Lola uvedl po vzoru
Yvese Saint-Laurenta,
Armaniho a
Toma Forda vlastní řadu líčení. Úspěch? Okamžitý a mimořádný. Žádná barva pro něj není dost intenzivní a žádná dost jemná. Nečekané kombinace, na které si jiní do té doby netroufli. Co třeba fialková se světle modrou?
Rád beru předměty každodenního použití a dělám z nich ty nejluxusnější věci na světě.
Stejně jako v případě slavné grunge kolekce pro značku Perry Ellis, za kterou si sice vysloužit vyhazov, ale taky slávu a neoficiální titul nejvlivnějšího designéra 90. let, make-up řada zamíchala kartami na celém trhu. Kdo kromě profesionálních značek uvedl 33 odstínů tužek na oči? Pouze
Marc. Za sedm let se brand stal nejen kultovní záležitostí, ale také sesbíral přes osmdesát různých beauty ocenění za nejlepší produkty a inovace. Přesně podle Jacobsova hesla:
Bigger is better.Highlighter od
Jacobse není „ta věc na rozjasnění lícních kostí“, ale zmiňovaná tužka na oči. Oční stíny (ve 14 barvách) v jeho podání nejsou žádná miniaturní kolečka, ale mají velikost větší tvářenky. Bronzer? Jedině velikost XXL. Se stíny uděláte geometrické tvary s ostrými liniemi, tužku můžete rozetřít do ztracena. A naopak.
Jacobs má sám nejen velmi bujnou fantazii, ale každým dalším produktem dává ostatním do rukou prostředky, jak si na své tváři vytvořit cokoliv.
Oči jsou pro mě vším. Se zbytkem obličeje nemám problém. Jen si myslím, že oči jsou expresivní. Očima toho můžete říct hodně. Stimulují představivost toho druhého.
Foto:
Alex Schier
Styling:
Lukas Blasberg
Art Direction: Christian Schild
Modelka: Kristin Sóley (Parsmanagement)
Make-up & vlasy: Chris Schild (s produkty Marc Jacobs Beauty a Davines)
Retuše: Oleg Agafontsev
Beauty editor:
Cindy Kerberová