Make-upLouis Vuitton konečně uvádí make-up a vytváří ho legendární make-up artistka Dame Pat McGrath
Jessica Diner5. 3. 2025
„Tohle je teprve začátek,“ říká s úsměvem Pat McGrath. „Nastavujeme nový standard v luxusní kráse.“ V exkluzivním rozhovoru pro Vogue legendární make-up artistka odhaluje detaily nové řady, a to včetně dosud utajovaných informací, kdy a kde si beauty produkty s ikonickým monogramem LV budeme moci koupit.
Foto: Taylor Hill/FilmMagic
Karen Elson, Pat McGrath, Adwoa Aboah a Sophie Flicker
Módní sezona
podzim - zima 2025/2026 je v plném proudu, přičemž mezi nejvytíženější osobnosti patří make-up artistka
Dame Pat McGrath. Ta během jediné sezony pracuje na patnácti přehlídkách a je běžně k vidění v zákulisí, kde tvoří dechberoucí beauty looky. Dnes se ale stává středem pozornosti, protože Louis Vuitton oznamuje svou dlouho očekávanou první kolekci dekorativní kosmetiky –
La Beauté Louis Vuitton. Jako kreativní ředitelka dekorativní kosmetiky značky (zatímco
Jacques Cavallier-Belletrud nadále vede parfémovou divizi) přináší do projektu své více než dvacetileté zkušenosti z módních přehlídek. Na vývoji této kolekce pracovala čtyři roky – a to vše souběžně s vedením své vlastní značky Pat McGrath Labs.
Milovníci make-upu přitom dobře vědí, že to není zdaleka poprvé, co McGrath tvoří kosmetické produkty pro prestižní značky. Ta samá žena stála u zrodu make-up linií pro
Armani, Dolce & Gabbana, ale třeba i
Gucci. Avšak tohle, tohle je něco výjimečného. A nyní, když o tom konečně může mluvit, srší nadšením, které je velmi nakažlivé.
„Lidé se mě léta ptali: ‘Kdy
Louis Vuitton přijde s vlastní dekorativní kosmetikou?‘ Teď už mohu odpovědět, že je to tady,“ říká. „S Nicolasem [Ghesquièrem] vytvářím přehlídkové
make-up looky pro
Louis Vuitton už celé roky. Sdílíme stejnou vizi krásy a naše spolupráce je naprosto přirozená, přesto v každé sezoně přicházíme s novým překvapením! La Beauté Louis Vuitton je přirozeným pokračováním naší společné cesty.“
Připravte se, že vás to ohromí.
Jak se ale nová řada liší od Pat McGrath Labs? Mohou tyto dvě značky koexistovat? „Samozřejmě!“ odpovídá bez zaváhání. „La Beauté Louis Vuitton představuje nejvyšší úroveň řemeslného zpracování. Při vývoji produktů jsem vždycky byla posedlá sebemenšími detaily a dokonalou texturou každého produktu, precizní aplikací, ideálním poměrem pigmentace i tím, jaké emoce produkt vyvolává. Stírání hranic mezi inovativním složením a senzorickými zážitky představují nedílnou součást mé vlastní značky a stejně tomu je i u tohoto projektu.“ Při pohledu na dřívější kreativní spolupráce módního domu
Louis Vuitton dává všechno smysl.
Virgil Abloh pokračoval ve vedení své značky
Off-White, zatímco vedl pánskou divizi
Louis Vuitton, a
Pharrell Williams kráčí v jeho stopách, aniž by opustil svou hudební kariéru. I od spolupráce s McGrath se očekává něco epického.
„Připravte se na to, že vás to ohromí,“ láká
Pat McGrath se smíchem, když si mezi přehlídkami v Miláně a Paříži najde chvíli pro Vogue. „Je to
métier – koncept líčení, který spojuje dědictví a tradici módního domu s nejmodernějšími inovacemi francouzských laboratoří. Každý produkt je vnímán jako objekt touhy.“ McGrath popisuje, jak měla přístup do archivu značky, kde našla kosmetické kufříky z roku 1854, pudřenky, štětce a zrcadla z 20. let minulého století. Krása vždy byla součástí DNA
Louis Vuitton – chyběl jen samotný
make-up. Až doteď.
Na co se tedy můžeme těšit? „Máme nádherné rtěnky – konkrétně pětapadesát odstínů, neuvěřitelné tónované balzámy na rty – celkem jich je deset, a také oční stíny (podle všeho osm paletek po čtyřech odstínech, pozn. red.).“ Když se podíváme na její dosavadní práci pro
Louis Vuitton, dává smysl, že první make-upová kolekce se zaměří právě na líčení očí a rtů. Nejzajímavější novinkou však je, že značka vytvořila exkluzivní drobné kožené doplňky – pouzdra na rtěnky a mini kufříky.
A přestože konkrétní odstíny a obaly ještě nebyly zveřejněny, McGrath zdůrazňuje, že ikonické prvky
Louis Vuitton jsou v kolekci jasně patrné. „Nejde jen o inspiraci kosmetickými kufříky a kufry značky. Je to o
art de vivre,“ vysvětluje. „Textury kůží, barvy z Nicolasových kolekcí, charakteristické kódy domu – to vše se stalo naším odrazovým můstkem a každý detail byl vytvořen se stejnou péčí a pozorností jako legendární doplňky
Louis Vuitton.“ Připravte se na to, že každý produkt budete hýčkat a opatrovat stejně jako kufr s monogramem LV, kabelku nebo model z kolekce ready-to-wear.
„Tohle je teprve začátek,“ dodává McGrath s tajemným úsměvem. „Nastavujeme nový standard v luxusní kráse.“
La Beauté Louis Vuitton bude uvedena na podzim 2025 ve 115 obchodech po celém světě.
Make-up na přehlídce Louis Vuitton
Foto: Launchmetrics