Make-upMá make-up pro muže šanci uspět? Chanel approves
Josef Šlaich21. 8. 2018
Josef Šlaich vysvětluje, proč by se žádný muž neměl stydět za to, když používá korektor, gel na obočí a pudr.
Co pro vás znamená svoboda? Pro mě třeba to, že si ráno můžu dát korektor bez toho, aby mě někdo soudil. Když mám chuť, přidám klidně trochu bronzeru a svému obočí dám formu pomocí lehce zabarveného gelu. Vypadám pak líp a cítím se sebejistější. Proč bych se měl omezovat jenom kvůli tomu, co společnost považuje za přijatelné? Make-up je přece zábava a tak by se k němu mělo i přistupovat.
Doby, kdy se mužská beauty rutina skládala jen z pěny na holení a deodorantu Old Spice už jsou bohudík pryč. Vůbec poprvé v životě mi přijde, že téma muži a make-up není už úplné tabu. Může snad za to moje práce a nadměrné večerní sledování seriálu Queer Eye na Netflixu? Těžko říct. Možná má na mě vliv Jeffree Star a Manny Guttierez, kteří to s bronzerem umí líp, než všichni ostatní. Jedno vím ale jistě. Nemůžu se vynadívat na klip Bloom od australského andílka Troye Sivana. Čtyřminutové video začíná záběrem na jeho rty s třešňovou rtěnkou a pozvolna ukazuje paletu barev, za kterou by se nemusel stydět ani Picasso. Sytý růžový rozjasňovač? Černé nehty? Proč ne!
I bloom just for you!
Chanel se po dlouhých letech rozhodl, že všichni muži mají nárok na to být krásní. Značka zaměřená doposud výhradně na ženy v září vůbec poprvé ve své historii představí dekorativní kosmetiku věnovanou pouze mužům. Linie, nazvaná Boy de Chanel se skládá ze tří produktů. Najdete v ní balzám na rty s matným finišem, stejně jako tužku na úpravu obočí a tónovaný fluidní make-up ve čtyřech odstínech. Jde o nezbytnosti, které by měl – alespoň podle mého názoru – používat každý. To vše zabalené do maskulině vypadajících matných obalů, které jen čekají na to, až si je dá do koupelny metrosexuál, homosexuál, übersexuál, heterosexuál...no vlastně kdokoliv.
První pánská řada dekorativní kosmetiky Boy de Chanel bude mít premiéru v Jižní Koreji od 1. září 2018. Do konce roku by pak měla být k dostání po celém světě ve vybraných buticích Chanel.
Název této nové kolekce je inspirovaný životní láskou Gabrielle Chanel, kterou nebyl nikdo jiný, než Artur "Boy" Chapel. Stejně jako Gabrielle hojně využívala prvky z pánského šatníku, navazuje Chanel na její tradici a při tvorbě nové estetiky definující moderního muže čerpá z křehkého ženského světa. Neexistuje totiž žádný absolutně ženský, nebo mužský prvek. Vlastní styl definuje to, kým jsme a chceme být. Také je třeba zmínit, že tento koncept není prvním. Je to přesně deset let, co Jean Paul Gaultier představil pánskou řadu, jejíž součástí byl korektor, linky, bronzer a gel na obočí. Dnes už vychytávky určené výhradně pro muže najdete také u Toma Forda, Marca Jacobse a Le Labo. Rozhořčené pohledy si nechte pro sebe, prosím. Make-up není tetování. Na konci dne se dá vše smýt ve sprše a vy můžete začít s čistým štítem. Anebo také ne. Zkrátka je to na vás.