Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vůně

Když slunce zapadá za horizont, rozvoní se emoce

Cindy Kerberová20. 8. 2022
Barvou připomínají zlatou hodinu, když se obloha zabarví do zlato-růžové, a jejich obsah vás dostane do ideální nálady, když pohoda, klid a dovolenkový mood se zdají být nekonečné. Až si po skončení tohoto léta budete chtít znovu a znovu připomenout chvíle, kdy vám bylo skvěle, sáhněte po některé z těchto vůní a nebudete muset jen vzpomínat, ale prožívat stejné emoce znovu a znovu.
Autor: Filip Drábek
Foto: Filip Drábek
Důvodů, proč nás to k určitému parfému přitahuje více než k jinému, bývá bezpočet. Ovlivňuje nás reklama, známé tváře, video, v němž hlavní hrdinka je tak úžasná, že byste s ní chtěli okamžitě měnit, i barva krabičky a flakonu. O jméně nemluvě. Ale co na to jít jinak a vrátit se zpátky k samotným základům a nechat se vést jen pocity, které si toužíte navodit? Jen si představte, kdy jste naposledy pozorovali západ slunce. Ty silné emoce, které vás při pohledu na dramaticky měnící se oblohu... Můžete je mít kdykoliv, stačí sáhnout po jedné z následujících lahviček, jejichž příběh se točí právě kolem té jedinečné chvíle na sklonku dne.
Parfémová voda City of Stars, LOUIS VUITTON, 240 €
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda City of Stars, LOUIS VUITTON, 240 €
Mistr parfémář Jacques Cavallier a multimediální umělec Alex Israel se znovu setkali a výsledkem jejich kreativní spolupráce je nová vůně City of Stars pro módní dům Louis Vuitton — olfaktická podoba noční oblohy nad LA. „Zcela se zaměřuje na zvláštní, třpytivou atmosféru noci, když zapadající slunce ustoupí reflektorům křižujícím oblohu,“ popisuje parfémář. Krvavý pomeranč a rudá mandarinka hrají v hravé kompozici hlavní roli, kterou ještě umocňují další citrusy, aby společně fungovaly jako záblesk světel na Mulholland Drive. „Chtěl jsem pracovat s dužinou krvavého pomeranče, tvořící srdce tohoto velkorysého parfému. Má zvláštní ovocnou vůni, skutečně lahodnou až masitou. Oslnivost citrusů rozzáří noc a vytváří kontrast mezi světly a stíny. Napětí mezi nimi uklidňuje jemný závoj z tiaré.“
Toaletní voda Rose Golden Blossom Delight, BULGARI, prodává Fann, 3050 Kč
Foto: Filip Drábek
Toaletní voda Rose Golden Blossom Delight, BULGARI, prodává Fann, 3050 Kč
Najít v současné turbulentní době kousek romantiky a červánků rovná se zázraku. Ovšem i ty se dějí, takže pokud toužíte po pocitu zamilovanosti, kdy se celý svět se zahalí do růžového oparu, není nic jednoduššího než sáhnout po něžně růžové lahvičce s bílo-zlatým hadem, jenž se obtáčí kolem ústí elegantního flakonu s matným povrchem. Rose Goldea Blossom Delight od římského klenotnictví Bulgari letos dostala lehčí podobu toaletní vody, jíž vévodí jak jinak než růže doprovázená romantickými květy pivoněk a konvalinek doplněných kapkou grapefruitové šťávy a špetkou cedrového dřeva v základu. Něžná jako první láska, křehká stejně tak. Nechte se unést, svést a svádějte výmluvnými pohledy a gesty, ale přitom nezapomínejte na uhlazené mravy konzervativního Říma.
Parfémová voda My Way Floral, GIORGIO ARMANI, prodává Sephora, 3310 Kč
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda My Way Floral, GIORGIO ARMANI, prodává Sephora, 3310 Kč
V matné lahvičce se ukrývá další letošní novinka, která byla stvořena pod hlavičkou italského designéra. Giorgio Armani a jeho květinová My Way se tento rok stává ještě květinovější. Poznáte ji podle matného flakonu a přívlastku Floral. Je perfektním příkladem, jak i tak notoricky známá kategorie, jakými jsou ryze květinové parfémy, může překvapit. V tom dobrém. Carlos Benaïm (spoluautor původní My Way) a Pascal Gaurin tentokrát na samém začátku umocnili roli citrusových akordů, přičemž právě hořký pomeranč vnáší do celé kompozice pikantní nádech. Působivý úvod k indické tuberóze a tuniskému neroli, dvěma dominantám této elegantně uvolněné vůně. Potřebujete kromě slavného jména a vysoké kvality obsahu další důvod, proč se rozhodnout právě pro My Way Floral? Je to jedna z nejudržitelnějších vůní na současném trhu a jako bonus dostanete hřejivý pocit, který znáte z pozorování západu slunce uprostřed léta. 
Parfémová voda Idôle L'Eau de Parfum Nectar, LANCÔME, prodává Lancome.cz, 2350 Kč
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda Idôle L'Eau de Parfum Nectar, LANCÔME, prodává Lancome.cz, 2350 Kč
Aktuální voňavé portfolio značky Lancôme svým způsobem evokuje velmi úspěšné seriály na pokračování. Nový díl Idôle nese podtitul Nectar. Nejtenčí flakon na světě zůstává, ovšem nyní už ho můžete, na rozdíl od prvních lahviček, postavit. Hlavní roli hraje Zendaya, růže a vanilka, ale tím veškerá podobnost končí. Nectar už od první vteřiny ukazuje jiný příběh, děj se tentokrát točí kolem karamelu a popcornu. Vůně pražené kukuřice? Ano, parfémáři tuto gurmánskou ingredienci rádi obsazují pro její kouřový nádech a pocit uspokojení, jaký během okamžiku dokáže navodit. Ať už se při soumraku vydáte do kina, nebo dáte přednost přírodnímu divadlu na nebi, gurmánská vůně z růžového soufflé posypaném sladkým popcornem bude ideální volbou.
Parfémová voda Born in Roma Coral Fantasy, VALENTINO, prodává Douglas, 3599 Kč
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda Born in Roma Coral Fantasy, VALENTINO, prodává Douglas, 3599 Kč
Také Born in Roman Coral Fantasy od Valentino staví na růžích a jasmínu, ale od předchozích vůní se dost výrazně liší. Může za to důraz na jinou ingredienci, s níž dvojice parfemářů Jacques Huclier a Nadège Le Garlantezec pracovali velmi kreativním způsobem. Pižmo v jejich podání není prvoplánově svůdné, ale spíš komfortní a pohodové. Příběh této vůně se odehrává v italské metropoli za soumraku, kdy se obloha zbarví oranžovými a růžovými odstíny, slunce protahuje stíny a jeho poslední paprsky se odrážejí od oken starobylých paláců. Pier Paolo Piccioli chtěl, aby se i v tomto flankeru prolínaly tradice a inovace — něco starého, něco nového, couture a street style. Když si pod vlivem této vůně budete chtít obléct nejdražší šaty ze svého šatníku a k nim tenisky, které toho s vámi hodně prožili, jste tu správně.
Photo: Filip Drábek
Fashion & Beauty Editor: Cindy Kerberová
Visual Direction: Alexander Bel