Narodil se v Koreji, ale za domov má už dlouho Londýn. Prošel Central Saint Martins, odkud si ho pro práci v ateliéru Celine vybrala
Phoebe Philo. Když pak debutoval se svou značkou v roce 2016, mezi módními editory se mu přezdívalo Little Phoebe. Jeho první kolekci do svého sortimentu zařadilo hned několik velkých online retailerů včetně Net-a-Porter a Farfetch, a když v roce 2018 vyhrál
LVMH Prize, bylo jasné, že Rok Hwang je hvězda.
Jeho tvorba je intelektuální, zároveň nepostrádá emoce. Ne vždy tlačí na pilu inovativního tvarosloví, prostě trochu opisuje z historie pomyslného margielismu, kterému dodává vlastní šmrnc. Základ kolekcí ROKH tvoří rozklad krejčoviny, někdy až trochu přehnaný. Kožené trenčkoty mají odepínatelné rukávy, které ale můžete podle jednotlivých cvočků nastavit tak, až to vypadá, že se na vás kabát rozpadá. Takový syrový modernismus, dalo by se říct. Tenhle styl chytá za srdce hlavně mileniály, kteří si jím stále léčí trauma z diktátu dress codů. „Jsem oblečený, jako když jdu do kanceláře, ale koukni mami, je to roztrhané." Klasika, která říká ne. S podobným přístupem slaví úspěch na mezinárodní úrovni přece znovu i sama Phoebe Philo nebo
Peter Do... nebo The Row a Christophe Lemaire. A počkat: taky
Hed Mayner. Navíc k tomuto stylu přičtěte neuvěřitelnou pracovitost a nasazení – Rok Hwang má ve svém londýnském ateliéru vlastní runway o délce olympijského bazénu, kde před uvedením každé kolekce detailně zkoumá aspekty oblečení při každičkém pohybu.
Navíc je ROKH také hvězdou módních spoluprací. S Ilarií Icardi se značka v minulosti spojila k produkci šperků, s
Converse a Asics k přípravě limitované edice tenisek. Podpis ROKH je v každé ze zmíněných kolaborací cítit překvapivě výrazně, přestože je estetika značky nevtíravá, což z ní dělá skvělého partnera. „Je neuvěřitelně spolehlivý, při prvních callech, při nichž jsme si vyměňovali moodbardy, byl připravený," zmínila pro Vogue Business Ilaria na konto spolupráce. Je proto zřejmé, že Rok Hwang je ideálním spojencem pro podobná propojení a po zbytek roku jej pravděpodobně ještě nějaká čekají.
Dynamika módních partnerství se totiž teď trochu mění. Výrazné přehánění v divokých spojeních streetwearových značek teď nahrazuje distingovaná estetika colabů, které většinou určují přívlastky jako inovace, elegance a nadčasovost. Podobná slovíčka budou letos velmi pravděpodobně doprovázet i pokračující spolupráci MM6 a Salamon nebo Issey Miyake s
New Balance. K jakému teniskovému jménu se tak ROKH přidá tentokrát? Nebo to bude někdo z řad oděvních řetězců? Nechme se překvapit.