MódaZ barev duhy svět
Jan Boublík8. 4. 2022
Zalando se pouští do spolupráce s mladými designéry a mezi nimi oslovuje i české talenty. Jedním z nich je i Tereza Rozálie Kladošová, která po úvodní spolupráci pro populární on-line butik letos připravila ucelenou kolekci pestrobarevných oděvů.
„Bude tam tentokrát velká škála produktů,“ říká návrhářka, pro níž je příznačná neotřelá práce s pigmenty a potisky. „Topy, kalhoty, šaty, košile, ručně tištěné kabáty, tři druhy shopperů a klobouček. Vlastně mě docela překvapilo, že si vybrali takto výrazné věci ze všech produktů, které jsme jim poslali. Čekala jsem, že zvolí spíše konzervativní věci, ale k mému údivu si vybrali autorské kusy, kde je hodně cítit můj rukopis. Mám z toho radost, protože v předchozí objednávce byli spíše opatrní.“
Foto: Vojtěch Veškrna for Tereza Rosalie Kladošová
Barva ji na některých úrovních dovolila překročit hranice, proto v rovině střihů zůstala designérka věrná formální povaze. Například v případě kabátů vycházela ze struktury pánské košile. Hlavní roli sehrály rukávy, které jsou nadýchané, řasené, vejcovité a udávají tedy vyznění jednotlivých kusů kolekce.
„Chtěla jsem si vyzkoušet sítotisk. Po chvíli hraní jsem ale přišla na to, že mi u sítotisku tak trochu komplikuje život právě síto, takže jsem zůstala jen u práce se sítotiskovými barvami přímo na materiál. Práce se mnou vytvořenými barvami a odstíny mě tak bavila, že jsem se rozhodla s nimi pracovat formou pruhů, které nejvíce daly vyniknout jejich barevným kombinacím. Na tom jsem pak založila celou kolekci.“
Foto: Vojtěch Veškrna for Tereza Rosalie Kladošová
Foto: Vojtěch Veškrna for Tereza Rosalie Kladošová
Foto: Vojtěch Veškrna for Tereza Rosalie Kladošová
Práce pro komerční subjekt může autora postavit před nečekané výzvy. Těm materiálovým čelila i Kladošová, když přiznává, že mnoho použitých textilií musela pro spolupráci nechat certifikovat.
Spolupráce se Zalandem vychází z iniciativy platformy Not Just Label, která je ze své podstaty orientována na autorský design. „Beru to tak, že je to vlastně určitá forma PR pro Zalando, které se takto podporuje vlnu udržitelnosti a malých designérů. A to se mi líbí.“
Celá kolekce Terezy Rozálie Kladošové pro Zalando je nyní k dostání on-line.