MódaDnes už se tomu směju aneb workshop zrání s Aňou Geislerovou a Zalandem
Jan Boublík27. 6. 2024
Vzali jsme Aňu Geislerovou do studia, oblékli do hot new módy ze Zalanda a povídali si s ní o životním nadhledu. You will love that!
Do studia přichází s lehkým ostychem, jakmile ale rozpozná prostor a tváře, osahá si stůl a kývavými pohyby se rozcvičí u kávovaru, jakoby nabírá vědomí. Po bezmála půlhodině má situaci pod kontrolou, ocitá se v jejím středu. Úsměvy střídá zkoumavý pohled do zrcadla. Rovnou zdálky pár věcí ze štendru zdvořile odmítá. „O tomhle vím, že to nebude fungovat,“ usmívá se směrem k topu s nadměrně rozšířenými rukávy. Šaty jako dort, ve kterých bych ji rád viděl, bere do ruky s lehkými pochybnostmi, pak se ale v jejich objemu choulí na stoličce. Není to role, ani póza, spíš stav mysli. Něco už ji jednoduše nepřekvapí. „I když je jedna věc, která se k mému úžasu nemění: Je to jistá sada otázek na herce. Třeba jestli zůstávají ve své roli i po natáčení. Nemáte ji tam náhodou taky?“ ptá se mě, když po focení zapínáme mikrofon s nahráváním. Sarkasticky přivírá oči a usmívá se, což mě rozesměje natolik, že musíme s další otázkou chvilku počkat. Jazykem starých rozhovorových medailonků by se dalo napsat, že je nad věcí, ale to by znamenalo přiznat, že není v dané interakci zcela přítomna. Jenže ono to je právě naopak.
Pomyslnou hereckou dospělost a zralost definují zážitky, které každý nabírá rolemi, ale i osobní dynamikou. Aňa má obojí do sytosti. Co dalšího ve své pozici už jednoduše nemá zapotřebí? K čemu si dospěla? A co už se jí podařilo překonat?
Máte pocit, že čím jste starší, tím víc vystupujete ze své komfortní zóny, nebo naopak?
Co se týče výběru rolí, vždycky si vybírám, co se mnou nesouzní. Takže ano. Čím je člověk starší, tím víc vystupuje ze své komfortní zóny. Třeba Karavan, poslední film, který jsem dělala, pojednává o těžkostech mateřství a jak se ho někdy chceme zbavit, přestože to zároveň nejde. V něčem si držím své pohodlí, ale ono, když čtyřicet let točíte filmy, je všechno dost vyčerpané a nejde furt sahat do stejného šuplíku, takže si teď vybírám role, které mi třeba ani nejsou tak příjemné. Člověk se tak musí posouvat dál.
Je tím pádem každá následující role nějakým terapeutickým rámcem, který vám pomáhá překonávat těžkosti i v osobním životě?
Já věřím na propojování souvislostí a zatím jsem měla štěstí, že to tak bylo i v mojí kariéře. Takže role mi pomáhají překonávat věci v životě a funguje to i naopak. Moje osobní prožitky mi pomáhají chápat moje role.
Co už dnes přijímáte s úsměvem?
To se nedá snadno shrnout. Ale člověk někdy až přehnaně prožívá, co si o něm lidi myslí, a snaží se některým představám vyhovět nebo třeba jít proti nim až do takové sebetrýzně, až zjistí, že to je opravdu jen třískání hlavou o zeď. Takže já se dnes směju, jak jsem byla dramatická, zároveň vím, že bez toho bych nezažila, co mě formovalo. Člověk ve finále zjistí, že je všechno v pořádku tak, jak se to děje nebo dělo.
Co se za dobu vašeho osobnostního růstu stalo ve vašem šatníku?
Ani nic převratného. Já jsem celkem konzistentní. Miluju pánské obleky – to je mi vynález! Přitom ti chlapi to neradi nosí... Stačí si vzít košili, sako a je to. Navíc jak je teď v módě všechno velké a zmačkané, člověk může ven vyjít jak vágus, a stejně vypadá dobře. Jedině mě někdy mrzí, že jsem příliš líná oblékat se do krásných šatů. Když si ale někdo dá tu práci a postará se o mě, tak to je jiná. Ale sama se k tomu přiměju jen stěží.
Foto: Lukáš Dvořák
Sako,
VILA; 1 520 Kč;
brýle,
ONLY & SONS; 520 Kč
Foto: Lukáš Dvořák
halenka,
SANDRO CHEMISE; 4 760 Kč;
džíny,
VICTORIA BECKHAM; 5 880 Kč;
boty,
ONLY SHOES; 820 Kč
Foto: Lukáš Dvořák
kalhoty,
KARL LAGERFELD JEANS; 2 285 Kč;
top,
NORMA KAMALI; 1 932 Kč;
vesta,
DKNY ; 3 110 Kč
Foto: Lukáš Dvořák
šaty,
DIANE VON FURSTENBERG; 14 710 Kč;
boty,
BRONX; 3 072 Kč;
klobouk,
RUSLAN BAGINSKIY; 6 120 Kč