Architektura hlavní budovy Organizace Spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu je známá svou velkorysostí. Tvar písmene Y nabízí dostatek světla každé kanceláři a struktura ze skla, oceli a betonu skýtá několikaúrovňové perspektivy. Prostředí, které si tvůrčí tým pánské kolekce
Louis Vuitton s
Pharrellem v čele vybral, proto nebylo náhodné. Střecha nízkopodlažních budov areálu, která zároveň tvořila i dvůr, jasně předznamenávala, že divák tentokráte nemá být poražen přílivem nezkrotné energie, jak tomu bylo v minulých sezonách. Vlastně úplně naopak. Dostatek místa, kontrastní barvy, hrdě vyvěšené vlajky, symbol planetární velikosti našeho světa a skromná stage pro orchestr a sbor o podlaží níže jasně dokazoval, že Pharrell chce tentokráte multimediální show trochu upozadit a vytvořit upřímně lichotivý podklad pro přehlídku oděvní kolekce.
Když ze zákulisí začaly vyplouvat looky zkoumající různé hloubky černé v různých materiálech (samet, kůže, hedvábný šifon a krystalické aplikace), bylo zřejmé, že Pharrell jako by vystřízlivěl ze
showmansky pojatých přehlídek a víc se položil do designérského zkoumání různých poloh materiálů i střihů – jak fungují v různých kombinacích, jak splývají po těle, jak jej uzavírají... Zhruba šedesát looků si tak vystačilo pouze s různými variantami odstínů lidské kůže v různém provedení. Spolu s vlajkami, jimiž mohutně lomcoval silný vítr, který jako by předpovídal bouři, se tak tahle pomyslná předmluva stala silným vzkazem o potřebě lidské sounáležitosti. „Nikdy bych se neopovažoval naznačovat, že právě my u Louis Vuitton jsme jediný důvod, proč se lidé spojují, ale vytvořit ideu spojení je to jediné, co můžeme udělat," řekl Pharrell po přehlídce.
Aby celek nepůsobil až příliš vznešeně, a tím pádem i pateticky, učinil Pharrell za přehlídkou opět silnou vizuální tečku v podobě graficky bohatých celků inspirovaných historií domu. Například letošní verze kostkovaného vzoru z černé, modré a zelené byla vypůjčena z verzí cestovních tašek, které v minulosti vznikly pro panafrickou leteckou společnost Air Afrique. Ostatně jméno bývalé přepravní společnosti nedávno obnovil kolektiv umělců a kurátorů coby platformu pro kulturní diskuze a výměnu. Právě s těmi (do kolektivu patří například i publicista a kreativní konzultant Djiby Kebe nebo fotograf Jeremy Konko) návrhář na celé kolekci spolupracoval.
Na tělech takzvaných globálních dandyů byly další odkazy k Air Afrique. Na povrchu černých kožených dresů (Pharrell se prý s LV studiem pokusil o zhmotnění té vůbec nejčernější černé) měli modelové vyražené satirické heslo LVAIRWAYS, které odkazovao k estetice grafik z přelomu milénia, odkud letos Pharrell bral i vzory archivních kabelek. 2YK vibe měly i slavné Alma bags.
Na hudbu však Pharrell rozhodně nezapomněl, coby soundtrack doprovázela přehlídku nová skladba samotného návrháře v podání orchestru a chóru. Byla líbivě podkladová i dost silná na svébytný hudební příspěvek. Otázka je, zda se jí dočkáme i samostatně, či zda se Pharrel nadobro položil do své designérské role. Kolekce S/S 2025 tomu napovídá.