Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Daily

Timothée Chalamet & Martin Scorsese: Pohled do zákulisí jejich první spolupráce

Cindy Kerberová12. 10. 2023
Ještě před oficiální premiérou kampaně Bleu de Chanel s Timothée Chalametem v hlavní roli nahlédněte do zákulisí natáčení s oscarovým režisérem Martinem Scorsesem.
Timothée Chalamet a Martin Scorsese
Foto: archiv Chanel
Timothée Chalamet a Martin Scorsese
V dubnu oblétly svět paparazzi fotky s Timothée Chalametem a Martinem Scorsesem, jak společně filmují. Dlouhé čekání na výsledek je téměř u konce — módní dům představí svou novou kampaň na parfém Bleu de Chanel, jehož se herec stal novou tváří, již 16. října 2023. Na exkluzivních snímcích ze zákulisí můžete vidět, jak ikonický režisér a nejvýraznější herecký talent své generace natáčeli na nejrůznějších lokacích v New Yorku, včetně tamějšího metra. Jde o jejich první spolupráci vůbec. „To, že jsem mohl pracovat s Martinem Scorsesem v New Yorku, je jedna z nejvyšších poct, ne-li nejvyšší pocta mé kariéry,“ říká mladý herec v krátkém dokumentu. „Jsem newyorský kluk, newyorský herec, odškrtávám si něco obrovského z osobního seznamu.“
Timothée Chalamet při nátáčení kampaně Bleu de Chanel
Foto: archiv Chanel
Timothée Chalamet při nátáčení kampaně Bleu de Chanel
Scorsese přitom režíroval první kampaň na pánskou vůni Bleu de Chanel v roce 2010. Nyní, po třinácti letech a s novou tváří, přináší zcela nový pohled na mužnost a slávu. „Svět se změnil. Svým způsobem je tu ještě jeden aspekt slávy, který je ještě extrémnější než před deseti či patnácti lety,“ naznačil Scorsese. Timothée Chalamet si v roli na tělo, zahrál muže, který hledá sám sebe a řídí se vlastním instinktem. Společně tak zkoumají efekt slávy, která má tendenci až zaslepovat a zastírat realitu, ale i rozpolcenost mezi extrémní viditelností, která nutí herce žít podle určitého scénáře, a touhou po autenticitě. Silný kontrast černobílých scén protíná modrá barva symbolizující naději a optimismus. V závěrečné scéně se Chalamet setkává tváří v tvář se svým vnitřním já, což symbolizuje heslo celé kampaně: Find your blue, find yourself.
Timothée Chalamet a Martin Scorsese
1 / 13
Timothée Chalamet a Martin Scorsese
Foto: archiv Chanel
Svět se změnil. Svým způsobem je tu ještě jeden aspekt slávy, který je ještě extrémnější než před deseti nebo patnácti lety.
Herec se tu prezentuje v mnoha pozicích — od maniakálního výstupu v talk show přes romantické scény v dešti po umělce ženatého se svou prací a s tím spojenými požadavky na sebeprezentaci na veřejnosti. Podle Scorseseho jde o „konflikt mezi slávou a tím, že zůstanete věrni faktu, že jste umělci“ a nedovolíte, aby vás jasná světla reflektorů oslepila natolik, že neuvidíte realitu, ale zůstanete autentičtí sami sobě a svým instinktům.
In-house parfémář módního domu Chanel Olivier Polge k dřevitě-aromatické vůní, jejímž autorem je jeho otec Jacques, říká: „Má tu správnou míru suverenity a intenzity, aby reprezentovala muže, který nechce být zaškatulkován. Muže, který odmítá falešné pohledy a který se nebojí nechat skrze svůj přísný, odzbrojující zevnějšek ukázat vlastní zranitelnost.“
Timothée Chalamet a Martin Scorsese
Foto: archiv Chanel
Timothée Chalamet a Martin Scorsese