Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Design

Nový Macan: První plně elektrické SUV od Porsche

tým VOGUE18. 11. 2024
Uplynulo už deset let od uvedení na trh a Porsche Macan míří do své druhé modelové generace tentokrát v plně elektrické podobě. Progresivní nadčasový design, dojezd na dlouhé vzdálenosti a vysoká každodenní praktičnost, to vše nový Macan svým zákazníkům slibuje a plánuje dodržet.
Macan 4, 2024, Porsche AG, Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Foto: Porsche
Macan 4, 2024, Porsche AG, Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Cílem značky je nabídnout nejsportovnější model ve svém segmentu. „Posouváme Macan na zcela novou úroveň – s výjimečným e-performance, novým zážitkem z řízení a velmi působivým designem,“ řekl u příležitosti světové premiéry v Singapuru Oliver Blume, předseda výkonné rady Porsche AG. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontové baterie ve spodní části karoserie s celkovou kapacitou 100 kWh, z níž lze aktivně využít až 95 kWh. Baterie elektrického pohonu je ústřední součástí nově vyvinutého modelu Premium Platform Electric (PPE) s 800voltovou architekturou, který Porsche poprvé použilo v novém Macanu. Nabíjení střídavým proudem až do 11 kW je možné realizovat na wallboxech.
Díky ostřejším proporcím a DNA Porsche Design působí nový Macan dynamicky a dominantně. „S plně elektrickým Macanem představujeme první  elektrické Porsche, které přebíráme ze zavedené produktové identity,“ říká Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. Design to říká jasně: Macan zůstává sportovním vozem ve svém segmentu, a to i v elektrické podobě. Plochá kapota a výrazné prolisy dodávají SUV, které je dlouhé 4 784 mm, široké 1 938 mm a vysoké 1 622 mm, dynamický vzhled, i když zrovna stojí. Kombinace bezrámových dveří a charakteristických bočních lamel dodává vozu elegantní a sportovní design.
Macan Electric, 2024, Porsche AG, Macan Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 19.8 – 17.0 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Foto: Porsche
Macan Electric, 2024, Porsche AG, Macan Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 19.8 – 17.0 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Dále Porsche zapracovalo i na skvělém dojezdu i aerodynamice. Značka kombinuje svou designovou DNA s aerodynamikou optimalizovanou pro co největší dojezd. Díky Porsche Active Aerodynamics (PAA) s aktivními a pasivními prvky a koeficientem aerodynamického odporu 0,25 je nový Macan jedním z nejefektivnějších SUV na trhu. Řidič a spolujezdec nyní sedí až o 28 mm níže než dříve, zatímco cestující vzadu až o 15 mm níže, přičemž mají zvětšený prostor pro nohy. Velká okna zároveň dodávají vnitřnímu prostoru světlo a vzdušnost. Do promyšleně navržené ozdobné lišty kokpitu a dveří je integrován LED světelný pás. Funguje jako ambientní osvětlení i jako komunikační světlo. V závislosti na situaci poskytuje informace nebo varování – například pro procesy nabíjení nebo ve spojení s asistenčními systémy řidiče.
Macan 4S Electric, 2024, Porsche AG, Macan 4S Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 20.7 – 17.7 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Foto: Porsche
Macan 4S Electric, 2024, Porsche AG, Macan 4S Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 20.7 – 17.7 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Co se týče konektivity, nový Macan je vybaven displejem a koncepcí ovládání nejnovější generace s až třemi obrazovkami, včetně samostatně stojícího 12,6palcového zakřiveného přístrojového panelu a 10,9palcového centrálního displeje. Poprvé může pasažér také sledovat informace, upravovat nastavení informačního a zábavního systému nebo streamovat videa za jízdy prostřednictvím své vlastní 10,9palcové obrazovky. Infotainment nové generace je založen na operačním systému Android Automotive. Standardní Porsche Communication Management (PCM) v novém Macanu posouvá výkon na novou úroveň. Například hlasový asistent „Hey Porsche“ navrhuje trasy včetně zastávek nabíjení doslova rychlostí blesku.
Macan 4, 2024, Porsche AG, Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
1 / 3
Macan 4, 2024, Porsche AG, Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Foto: Porsche
Porsche vyvinulo Macan se silným zaměřením na charakteristickou jízdní dynamiku Porsche a charakteristický pocit z řízení. „Díky své obzvláště sportovní poloze sedadel a nízkému těžišti, stejně jako působivé jízdní dynamice a přesnosti řízení, přináší nový Macan pocit skutečného sportovního vozu,“ vysvětluje viceprezident produktové řady Jörg Kerner. Od roku 2014 dodala automobilka Porsche po celém světě více než 800 000 exemplářů Macanu. Tento úspěšný příběh bude pokračovat s tímto plně elektrickým nástupcem, který se vyrábí uhlíkově neutrálním způsobem v továrně Porsche v Lipsku. Více o cenách a akčních verzích Porsche najdete zde.
Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A
Foto: Porsche
Macan 4 Electric: spotřeba elektrické energie kombinovaný provoz (WLTP) 21.1 – 17.9 kWh/100 km, emise CO2 kombinovaný provoz (WLTP) 0 g/km, CO₂ class A