Hudba

Hudební i módní vrcholy letošního Rock for People

Dokonalou festivalovou tečku nabídl britský hudebník Yungblud. Spolu s vystoupením kapely Bring Me the Horizont dokázal, že Rock for People nadále přitahuje angažované umělce i zkušené showmany. Nově ale i módu. Vogue CS na letošní ročník rockového festivalu přivezl Fashion Area plnou inspirace.    
Foto: Vojtěch Mervart
AVRIL LAVIGNE
Zatímco Avril Lavigne během pátečního vystoupení dost svých fanoušků zklamala nedostatkem energie, Bring Me the Horizont obhájili pomyslný titul intelektuálních rockerů, když na počátku koncertu rozehráli interaktivní intro zahrnující AI. A Yungbludovi stačilo jeho nepopiratelné charisma.

Leitmotivem letošního ročníku rockového festivalu byl přesah. Organizátoři chtějí dokázat, že navzdory bouřlivé povaze rockové hudby dokáže i tvrdší kytarová hudba spojovat a šířit poselství o lásce a toleranci. Celý areál monitorovala speciálně upravená flotila dronů kontrolujících bezpečnost a na mnoha pointech informovala grafika o důležitosti respektu k ostatním. RfP měl také přesah do Hollywoodu. Do Hradce Králové dorazil i Keanu Reeves se svou kapelou Dogstar, kde hraje na basovou kytaru. Pořadatelé až na festivalu odtajnili záhadný program s názvem Zdena, který ukrýval show oblíbených Palaye Royale. Nečekanou událostí byla také premiéra klipu Ewy Farné k filmu Jiřího Mádla Vlny.
Vogue CS letos na festivalu ve spolupráci s organizátory RfP zhmotnil stan Fashion Area, kde mohli návštěvníci načerpat inspiraci nejen od českých tvůrců věnujících se festivalové módě, ale i od zavedených brandů jako Answear a Avon. 
Prémiový multibrandový e-shop Answear.cz přivezl do svého koutku limitovanou kolekci Answear.LAB s názvem We Are One Sound, která se inspirovala Divokým západem a energií oceánu. Kolekce je interpretací svobody a radosti z letních dnů. Čas letních festivalů je ideální příležitostí pro experimentování se svým stylem. Značka Answear.LAB v kolekci We Are One Sound ukazuje, že každá žena může interpretovat letní módu po svém a vyjádřit svou osobnost v duchu harmonie a porozumění druhým. „V této festivalové kolekci mluvíme o dialogu mezi generacemi žen,“ říká Sylwia Jaskulska, hlavní návrhářka značky. 

Kosmetická značka Avon si zas připravila několik make-up workshopů. Ty, které učily základním dovednostem, třeba jak si na festivalu ideálně nalíčit oči nebo rty, střídaly lektorské sessions inspirované line-upem festivalu. Make-up inspirovaný zlatou érou Offspring a ikonickými looky Avril Lavigne si tak na podiu ve Fashion Area vyzkoušely vizážistky Avon s kolekcí Ultra Colour. Ta kromě výrazných barev nabízí volný průběh vlastní kreativitě. K odpočinku zas v rámci Fashion Area sloužil nábytek značky mmcité, konkrétně kolekce Morse a UFO. Obě byly v minulém roce oceněny prestižní designovou cenou Red Dot Award.   
Rekordní ročník Rock for People byl jednoduše infuzí energie a kvalitní hudby pro více než 40 tisíc návštěvníků.