Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Daily

Glenn Martens je novým kreativním ředitelem Maison Margiela

Jana Patočková29. 1. 2025
Glenn Martens nahrazuje s okamžitou platností Johna Galliana na pozici kreativního ředitele Maison Margiela. Galliano tento módní dům kreativně řídil od roku 2014.
Po obšírných spekulacích, které se ozývaly z módních kuloárů poslední měsíce od chvíle, co značka oznámila, že ji opouští John Galliano, se šuškanda stala skutečností. Glenn Martens přebírá tvůrčí otěže módního domu Martin Margiela a stává se jeho novým kreativním ředitelem, zároveň bude i nadále zastávat obdobnou pozici u značky Diesel. Nejde o konflikt zájmů, oba brandy spadají pod italskou korporaci s luxusním zbožím OTB Group založenou Renzem Rossem v roce 2002. V současné době do tohoto holdingu patří kromě zmíněných značek také Marni, Jil Sander a Viktor & Rolf.
„S Glennem jsem pracoval roky. Měl jsem tak možnost poznat jeho talent a vím, co všechno dokáže. Je mi ctí, že po Martinovi, který dal tomuto módnímu domu a jeho řemeslné řadě život, a po Johnovi, jenž z něj udělal nejmodernější couture značku světa, můžu v jeho čele přivítat třetího couturiera. Glenn má za sebou, stejně jako Martin, studia na Royal Academy of Fine Arts v Antverpách a již stačil prokázat, jakými dovednostmi a vizemi oplývá,“ komentoval v tiskovém oznámení Rosso, předseda OTB Group. S Margielou Martens sdílí nejen stejnou alma mater (zatímco první jmenovaný dostudoval v roce 1979, druhý absolvoval v roce 2008), ale také národnost (oba jsou Belgičané) a první pracovní zkušenosti: oba se po studiích přestěhovali do Paříže a začínali u Jeana Paula Gaultiera. 
O možné výměně Johna Galliana, který byl kreativní ředitelem Maison Margiela od roku 2014, se začalo spekulovat na podzim loňského roku hned poté, co Martens odešel z kultovního nezávislého pařížského labelu Y/Project, kde figuroval na pozici kreativního ředitele od roku 2010. Jen chvíli nato značka ukončila svou činnost. Po celosvětovém úspěchu Y/Project se v roce 2020 stal Martens kreativním ředitelem Diesel. Pod jeho vedením se značce podařilo obnovit kultovní status, který si držela v nultých letech: jeho vize a přístup dokázal Dieselu vybudovat rozsáhlou fanouškovskou základu mezi generací Z (36 % prodeje drží věková skupina 16 až 25 let) a zvyšovat brandu celoroční obraty. Martens zúročil nejen trend nostalgie nultých let, který pomohl svými návrhy masově rozšířit, ale především ukázal, jak moc klíčová je role produktu. Jeho kabelka 1DR se stala absolutním must-have a od roku 2023 se vyjímá na špičce prodeje značky.