Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Daily

Mugler má nového kreativního ředitele: Vítejte v éře Miguela Castra Freitase

Laure Guilbault25. 3. 2025
Miguel Castro Freitas nahradí v pozici kreativního ředitele módního domu Mugler Caseyho Cadwalladera, oznámil dnes L’Oréal, mateřská společnost značky.
Miguel Castro Freitas
Foto: Robi Rodriguez
Miguel Castro Freitas
„Miguel je naše krevní skupina. Jeho hluboké porozumění DNA značky Mugler a jeho rozsáhlá kreativita a talent pro nás byly jasnou volbou,“ uvedla Danièle Lahana-Aidenbaum, globální prezidentka značek Mugler fashion & fragrances. Veřejnosti i módnímu průmyslu dosud jen málo známý Portugalec Castro Freitas v roce 2004 odpromoval na slavné Central Saint Martins. Následně si jej osobně vybral John Galliano pro práci u Diora, navrhoval také u Yves Saint Laurent pod Stefanem Pilatim a u Lanvin po boku Albera Elbaze. Pod Rafem Simonsem působil jako vedoucí krejčovské divize v Christian Dior, u Driese Van Notena pak vedl dámskou divizi a kreativně řídil značku Sportmax od sezony jaro–léto 2021 do jaro–léto 2024. Možná nespadá do kategorie velkých návrhářských jmen a není příliš přítomný na sociálních sítích, zato má 20 let zkušeností s prací pro zavedené luxusní módní domy. „Je mi ctí připojit se k tradici ohromujícího domu Mugler. Pan Mugler coby jeden z velkých návrhářů dvacátého století přetvořil sílu a hranice módy. Společně s týmy jsem nadšený, že můžu k tomuto monumentálnímu dědictví přidat svou vlastní vizi, příběh a emoce,“ uvedl Castro Freitas.
Od přehlídek na sezonu podzim–zima 2025/2026 chyběla značka Mugler v kalendáři pařížského týdne módy, což jen podnítilo spekulace ohledně změn v jejím kreativním vedení. Dnes ráno módní dům ve svém prohlášení uvedl, že Cadwallader odstoupí na konci března. „Během posledních sedmi let jeho jedinečná vize pomohla představit Mugler nové generaci, přičemž oslavovala klíčová témata inkluze, identity a empowermentu. Jménem týmu přejeme Caseymu mnoho úspěchů v jeho dalších projektech,“ uvedla Lahana-Aidenbaum. „Žádný jiný módní dům není jako Mugler a bylo vzrušující prozkoumat, co všechno by mohl v dnešní kultuře znamenat. Budu navždy vděčný svému týmu a okruhu přátel, jejichž podpora a talent tuto vizi oživily,“ uvedl Cadwallader. Mugler je jediným módním podnikem plně ve vlastnictví L’Oréalu a od Clarins získal ještě parfémy Mugler a Azzaro koncem roku 2019. Kromě Muglera má nově jen menšinové investice do módní značky Jacquemus. Předpokládá se, že právě parfémy s hity jako Angel a Alien tvoří hlavní obrat značky.


Zakladatel značky Thierry Mugler se stal synonymem pro objemná ramena 80. let a jeho vstup na módní scénu byl pompézní, jeho přehlídky byly obrovská divadelní představení pro tisíce diváků. Vlil také novou energii do sektoru konfekce a zpochybnil definice haute couture díky přehnaným proporcím a používání materiálů, jako je guma a PVC. Od samého začátku na molech prosazoval diverzitu a inkluzivitu. V roce 2002, když svůj módní dům opustil, si změnil jméno na Manfred Thierry Mugler a v tom samém roce značka Clarins, která brand v devadesátých letech koupila, uzavřela ztrátovou módní divizi domu. Znovu ji oživila v roce 2010. Čtyři sezony od roku 2011 do roku 2013 značku kreativně vedl Nicola Formichetti, po něm nastoupil David Koma, který zůstal do roku 2017. „Pod vedením Formichettiho a následně Komy se Mugler stal stálicí nočního života, tedy místem, kam se chodí nakupovat smyslné a výrazné oblečení na večerní dobrodružství,“ popsala pro Vogue Steff Yotka při příležitosti jmenování Cadwalladera v prosinci 2017.
Během Cadwalladerova sedmiletého působení se Mugler stal značkou číslo jedna pro mezinárodní celebrity včetně Beyoncé, Cardi B, Megan Thee Stallion a Dua Lipy. V zakladatelových šlépějích šel Cadwallader, také co se týče rozmanitého a inkluzivního obsazování přehlídek a kampaní. Když zakladatel domu v lednu 2022 zemřel, rozpovídal se Cadwallader s globální ředitelkou Vogue Runway a Vogue Business Nicole Phelps o pokračování a adaptaci Muglerova odkazu pro budoucnost: „Podívejte se na typy krásy, které ztvárňoval. Byly to ženy s křivkami, trans umělectvo a pornohvězdy. Tyhle různorodé kulturní prvky se skládají dohromady a tvoří velmi otevřenou vizi krásy. A upřímně, to je můj život,“ řekl. Během pandemie se Cadwallader rozhodl místo přehlídek zrežírovat sérii módních filmů. Mugler také přešel na byznys model see-now, buy-now, což znamenalo, že kolekce byly k dispozici ke koupi ve stejnou dobu, kdy byly uvedeny filmy.
První fyzická přehlídka značky po pandemii se konala v lednu 2023 v pařížském parku La Villette mimo běžný rozvrh módnch přehlídek. Nesla filmový nádech s modelkami jako Paloma Elsesser a včetně umělkyň jako Ziwe nebo Arca, které při chůzi po mole sledovala kamera. Tuto strategii značka následovala až do sezony jaro–léto 2025, kdy uspořádala střídmější přehlídku v komorním stylu v pařížském koncertním sále Le Trianon. Vogue Business tehdy nahlédl do jejího zákulisí. Na rozdíl od velkých, performancemi nabitých minulých přehlídek se kladl důraz na samotné oděvy. 
Tržby svých jednotlivých značek L’Oréal nerozepisuje, ale generální ředitel Adrian Corsin pro Vogue Business v září 2024 uvedl, že módní divize Mugler v roce 2023 vzrostla o vysoká dvouciferná čísla díky prodejům v Asii, vysokému podílu denimového zboží a uvedením zboží koženého, jako je kabelka Spiral Curve). Pod vedením Corsina, který módní divizi řídí od dubna 2023, se Mugler odklonil od modelu see-now, buy-now a vrátil se k módnímu kalendáři a sezonní strategii. „Miguel se svými zkušenostmi s prací pod těmi nejlepšími módními jmény se může chlubit neskutečným krejčovským talentem spojeným s osobitou vizí. Jeho láska a znalost Muglerových kódů haute couture mu pomohou posunout dům do budoucnosti,“ popsal Corsin nového kreativního ředitele domu. 
Castro Freitas nastoupí 1. dubna a jeho debutová přehlídka pro Mugler se uskuteční v září během vysoce sledované sezony jaro–léto 2026, kde se odbude mnoho očekávaných debutů včetně Matthieu Blazyho pro Chanel, Demny v Gucci, Louise Trottera v Bottega Veneta a Marka Thomase v Carven.
Článek vyšel v originále na vogue.com