Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Vogue Daily

Designéři z Proenza Schouler přebírají kreativní vedení značky Loewe

Nuala Phillips24. 3. 2025
Co bude s Loewe? Od dnešního rána je jasno. Jack McCollough a Lazaro Hernandez, zakladatelská dvojice značky Proenza Schouler, přebírá otěže po Jonathanu Andersonovi. 
Jack McCollough a Lazaro Hernandez
Foto: Noam Galai/Getty Images for WSJ. Magazine Innovators Awards
Jack McCollough a Lazaro Hernandez
Tenhle krok mnohé překvapil a jiným potvrdil jejich očekávání: Loewe oznámilo příchod kreativního dua značky Proenza Schouler, tedy Jacka McCollougha a Lazara Hernandeze, coby nových kreativních ředitelů značky. Tato zpráva přichází jen několik dní poté, co Jonathan Anderson po jedenácti letech v čele tohoto módního domu potvrdil svůj odchod, a jen několik týdnů po oznámení McCollougha a Hernandeze, že opouštějí svou značku.

Odchod Andersona: nezapomenutelný odkaz

Během Andersonova působení si Loewe upevnilo svou pověst coby značka koženého zboží, ale zároveň rozšířilo své obzory do náročného světa módy ready-to-wear, kde spojilo řemeslnou tradici s jeho jedinečnou uměleckou vizí. Andersonův odchod, o němž se spekulovalo už několik měsíců, tak zanechává prázdné místo, které se nyní pokusí zaplnit americká dvojice.

Proenza Schouler: noví protagonisté

Jack McCollough a Lazaro Hernandez, zakladatelé a tvůrci úspěchu značky Proenza Schouler, přicházejí do Loewe poté, co si vybudovali kariéru na stylu definujícím ducha americké módy 21. století. Absolventi Parsons School of Design vtrhli na módní scénu se svou absolventskou kolekcí v roce 2002, kterou celou odkoupil obchodní dům Barneys New York. Od té doby si dokázali vybudovat značku, která spojuje moderní sofistikovanost s americkým avantgardním stylem a získali si touto kombinací přízeň kritiky i věrného publika, včetně některých z nejvlivnějších jmen Hollywoodu.

Obnovená vize pro Loewe

Do Loewe přinášejí svůj cit pro detail a bohaté zkušenosti. Není žádným tajemstvím, že jejich zaměření na řemeslné zpracování a inovaci dokonale rezonuje s filosofií této značky a dvěma kvalitami, které Anderson mistrně rozvíjel a které by pod vedením amerického dua mohly přinést další nezapomenutelné momenty. Teď nezbývá než čekat do konce roku, abychom zjistili, zda se jim podaří naplnit vysoká očekávání. Podle vyjádření samotné značky budou mít na starosti kompletní kreativní vedení pánských i dámských kolekcí, koženého zboží a doplňků.
Článek vyšel v originále na vogue.es.