UměníVýstava obrazů Martina Lukáče, ve které hlavní roli hraje logo
Magda Žůrková11. 11. 2022
V pražské Výstavní síni Mánes si můžete do 13. 11. prohlédnout unikátní výstavu olejomaleb Martina Lukáče. Ta vznikla u příležitosti oslav 11. výročí od založení Footshopu, českého prémiového obchodu nabízejícího streetwearové oblečení a tenisky, a podílí se na ní i značka adidas. Hlavní roli v ní hraje překvapivě logo...
Martin Lukáč, který se ve spolupráci s Footshopem v minulosti podílel již na několika projektech, namaloval sérii 11 obrazů. Ty nějakým způsobem zpracovávají logo Footshopu navržené studiem NAJBRT v roce 2020.
A i když chystaný projekt pozdržely začátkem letošního roku změny ve Footshopu, Lukáč dílo dokončil bez jistého nároku na honorář. Obrazy jsou ale na prodej a adidas již jeden z nich zakoupil.
Výstava chce těmito obrazy mimo jiné dokázat, že fúze umění se značkou je přenositelná i na jednotlivé produkty. Proto vzniká také kolekce streetwearového oblečení a doplňků — mikin, triček, ručně malovaného boxovacího pytle a thaiboxerských rukavic. Právě thajský box se prolíná Lukáčovými výtvory i osobním životem.
V Mánesu je k vidění řada uměleckých projektů, které reprezentují první dekádu fungování Footshopu. A protože výstavu Footshop & Martin Lukáč podpořil také adidas, vyjímají se zde i tenisky adidas Superstar pocházející z dílny Footshop, na nichž navíc figuruje typicky český modrotisk. Obdobný model je sestavený také z kostiček stavebnice Lego.
Výstavu můžete navštívit ve Výstavní síni Mánes do pondělí 13. 11. 2022.