Vogue Leaders

Skupina beauty značek buduje inovativní AI laboratoř

Ve spolupráci s Microsoft a za pomoci generativní umělé inteligence vzniká laboratoř, která umožní týmům globálních značek skupiny Estée Lauder pracovat rychleji a přesněji reagovat na trendy. 
Foto: MIKAEL SCHULZ for Vogue CS
Společnosti Estée Lauder Companies (ELC) a Microsoft se spojily, aby otevřely inovativní laboratoř umělé inteligence, která má využívat generativní umělou inteligenci ve více než 20 kosmetických značkách ELC, včetně značek Clinique, MAC Cosmetics a eponymní značky Estée Lauder.
Hlavním cílem je vyvinout nástroje, které pomohou interním týmům rychleji identifikovat trendy a reagovat na ně, a využít tato data k vývoji produktů a zlepšení zákaznických zkušeností.
Mezi vyvíjené projekty již patří interní chatbot, který značkám umožňuje vytáhnout autorizovaná tvrzení o produktech; to znamená, že když chce marketér rychle reagovat na nějaký trend nebo potřebu, například „jemné linky a vrásky", může prohledat databázi, která vynáší na povrch oblasti, na něž se určité produkty prokazatelně legálně a vědecky zaměřují. Podle mluvčího společnosti je naděje, že to nakonec umožní značkám rychleji spouštět účinnější kampaně, které odpovídají lokálním, nově vznikajícím trendům.
Kromě toho laboratoř pracuje na způsobech, jak využít generativní umělou inteligenci, aby pomohla vědcům rychleji reagovat na nové trendy v oblasti výrobků a ingrediencí s cílem urychlit výzkum a vývoj.
Virtuální laboratoř je společným partnerstvím se společností Microsoft, s níž Estée Lauder Companies spolupracuje od roku 2019. V laboratoři budou pracovat stávající zaměstnanci obou společností, přičemž část zaměstnanců Estée Lauder Companies si bude zvyšovat kvalifikaci. Konkrétní využívané technologie budou zahrnovat službu Azure OpenAI Service společnosti Microsoft, která umožňuje vývojářům integrovat modely OpenAI do svých aplikací, a vytvářet tak vlastní zážitky, například rekapitulaci hovorů v call centru, vytváření personalizovaných reklamních textů a automatizaci zpracování reklamací.
Generativní AI představuje významnou příležitost pro kosmetický průmysl."
Podle Shelley Bransten, korporátní viceprezidentky pro globální oborová řešení ve společnosti Microsoft, jsou tyto nástroje obzvláště atraktivní pro kosmetický průmysl, a to vzhledem k rychlosti změn v očekáváních a preferencích zákazníků. Podle ní studie IDC, kterou si nechala vypracovat společnost Microsoft, zjistila, že za každý 1 dolar, který maloobchodní společnost a společnost vyrábějící spotřební zboží investuje do umělé inteligence, se jí vrátí 3,45 dolaru.
Společnost Estée Lauder Companies zkoumá využití generativní umělé inteligence již několik let a vyvinula soubor standardů, které slouží jako vodítko pro to, jak společnost strukturuje své iniciativy. V roce 2023 uspořádala svůj první celofiremní AI Ideathon pro zaměstnance po celém světě, aby si lépe představili řešení nabízená AI. Využila také technologie společnosti Microsoft k vytvoření mobilní aplikace VMA (Voice-enabled Makeup Assistant), která pomáhá zrakově postiženým lidem při nanášení make-upu. ELC také využila velký jazykový model Palm2 společnosti Google ke kategorizaci hovorů v oblasti péče o zákazníky, generování textu optimalizovaného pro SEO, délku nebo tón a zkoumala, jak může generativní AI vytvořit online služby, které napodobují kosmetické poradce a kosmetičky.
Laboratoř je jedním z prvních příkladů AI inkubátoru zaměřeného na módu nebo krásu, zejména od nedávného boomu generativní AI. Vede ji Jane Lauder, EVP, enterprise marketing and chief data officer společnosti The Estée Lauder Companies, která se v roce 2020 stala první osobou s titulem CDO v ELC. Jejím úkolem je vést analýzu a využívání dat společnosti napříč marketingovými a kreativními týmy. „Díky více než 75 letům dat, která společnost Estée Lauder nasbírala, má naše AI konkurenční výhodu," říká Lauder a dodává, že partnerství se společností Microsoft jí pomáhá využívat tato data k personalizovanějším zážitkům, rychlosti uvádění na trh a relevanci.
Pět ze šesti start-upů, vybraných do nejnovější kohorty New York Fashion Tech Lab, se soustředí na AI."
Start-upy a nástroje umělé inteligence jsou mezi módními a kosmetickými značkami žhavým tématem a jsou klíčovými tématy nedávných módních a luxusních inkubátorů. Pět ze šesti start-upů, vybraných do nejnovější kohorty New York Fashion, Tech Lab se soustředí na AI a letošní cena LVMH Innovation Prize bude zahrnovat zvláštní cenu pro start-up s nejinovativnějším řešením v oblasti dat, AI a generativní AI. Během výroční valné hromady, která se konala tento týden, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Kering François-Henri Pinault akcionářům sdělil, že společnost v červenci pořádá event zaměřený na generativní AI.
Velké technologické společnosti se také snaží vstoupit do hry. Kromě Microsoftu, který výrazně investoval do mateřské společnosti ChatGPT Open AI, má i Google řadu nových nástrojů, které umožňují funkce (například nástroj pro převod textu na obraz Imagen a Vertex AI pro maloobchodníky, kteří vytvářejí aplikace a modely AI), a Meta představila nástroje, které pomáhají inzerentům upravovat obrázky a text pomocí generativní AI. Salesforce i Adobe také nedávno vydaly nástroje určené speciálně pro aplikace v maloobchodě a kreativním průmyslu.
„Generativní AI představuje významnou příležitost pro kosmetický průmysl," říká Bransten ze společnosti Microsoft. Je zde příležitost pro „vytváření poutavějších zákaznických zkušeností, rychlejší dodávání produktů do rukou spotřebitelů, efektivnější a udržitelnější vývoj nových produktů a mnoho dalšího".
Článek vyšel v originále na Vogue Business.