Vogue LeadersPetra Šnaidauf: Firmy přestávají vnímat některé práce jako ryze ženské nebo mužské
Ondřej Lipár17. 12. 2024
Od svého založení v roce 2018 si Agentura Phenomen Models vybudovala pozici jednoho z nejsilnějších lídrů na trhu ve sféře high‑endového hostess servisu. Její zakladatelka Petra Šnaidauf od začátku staví na individuálním přístupu ke klientům a na péči, kterou věnuje svým hosteskám a promotérům. I díky tomu je agentura synonymem skvělého servisu, ať už jde o komorní eventy, nebo o akce pro tisíce návštěvníků.
Jak byste popsala současnou pozici vaší agentury?
Jsme jedním z lídrů na trhu, zakládáme si na dlouhodobé spolupráci s klienty a na budování vztahu založeném na důvěře a dobré práci. Rozhodně se netlačíme všude, jen abychom někde byli – svou práci chceme dělat hlavně poctivě a dobře. Naprosto zásadní je pro nás férové chování jak k našim zaměstnancům, tak ke klientům. Je to naše klíčová firemní zásada, která se nám v dlouhodobém horizontu vyplácí a vrací. Klienti nám důvěřují, doporučují nás dál a tím se dostáváme k těm novým. Případně nás noví klienti oslovují poté, co se s naším týmem setkají na nějaké akci a líbí se jim, jak na místě funguje.
Jak se vaše klientela a prostředí vašeho podnikání v čase proměnily?
Pracujeme nejen s předními eventovými agenturami na trhu, ale také s firmami napřímo. V obou případech vnímám změnu v tom, že se na eventech ustupuje od přílišné formality, jak v souvislosti s komunikací, tak například s oblečením. Zároveň vidím i větší snahu o diverzitu, ať už v rámci pohlaví, anebo vzhledu. O stabilní klienty zpravidla nepřicházíme, rozvíjíme se společně, což mě moc těší. Postupně samozřejmě rosteme. Letos jsme začali spolupracovat s dalšími eventovými společnostmi a také s několika velkými firmami. Ve společnosti dlouhodobě rezonuje otázka rovného postavení žen, která se svým způsobem promítá i do našeho prostředí – na základě poptávky se najednou z ryze ženského byznysu stává opravdu vyrovnaný prostor. Momentálně máme v týmu poměr 60 % žen na 40 % mužů, což mě osobně extrémně těší. Velké firmy se hodně posouvají a přestávají vnímat některé práce jako ryze ženské či mužské.
Změnil se nějak důraz na vzhled, nebo se do popředí dostávají i jiné požadavky?
Musíme být upřímní. V tomto oboru bude důraz na vzhled kladen pořád a je to tak správně. Od hostesky a promotéra se už ale očekává mnohem víc než jen hezká tvář. Musí mít i další kvality. Nejčastější požadavky od klientů jsou spolehlivost, samostatnost, aktivita a atraktivita.
Jak vypadá práce s vaším týmem?
K našim zaměstnancům přistupujeme jako k mladým a inteligentním lidem a očekáváme od nich dobré pracovní výsledky, protože víme, že na to mají. Zároveň jsme často jejich první pracovní zkušeností, takže trpělivě vysvětlujeme, jak to vlastně na pracovním trhu chodí. Náš přístup se nám primárně vrací tím, že máme spolehlivý, motivovaný tým, který věří stejně nám jako my jemu.
Hostesky a promotéři se nám obměňují v řádu 3 – 5 let, práce s nimi je tedy úplně jiná než s obvyklým zaměstnancem. Jejich posun bývá opravdu rapidní a samotnou mě často udivuje, jak rychle se učí novým věcem. Poněkud nejistá slečna se vám před očima mění v mladou dámu, která ví, jak se chovat a jak prezentovat sebe i naši firmu, a z chlapce se postupně stává mladý muž, kterému svěřím komunikaci s klientem a vím, že vše dopadne přesně tak, jak potřebuji. Po uplynutí zhruba pěti let na jejich místo nastoupí někdo další. Jsme tak stále v koloběhu poznávání nových mladých lidí, v jejich postupném zaškolování a v profesním vývoji. Nikdy si nemůžeme dovolit, aby nám tým zestárl, na akce musíme vždy kombinovat seniorní a juniorní pracovníky, kteří se od sebe učí navzájem. Někteří se pak posouvají na jiné pracovní pozice v rámci naší firmy nebo směrem ke svému studijnímu oboru. Často také rozšiřují řady zaměstnanců našich klientů, což je pro nás velmi dobrá vizitka a svým způsobem i ocenění naší práce.