VůněČím se bude letos vonět generace dospívajících?
Josef Šlaich4. 6. 2020
Pokaždé, když švédský brand Byredo představí nový parfém, je to ve světě beauty velká událost. Neexistuje snad zápěstí, které by alespoň jednou za život nepoznalo ikonické nóty parfému Bal d’Afrique, Blanche nebo Unnamed.
Píše se rok 2006 a do hry vstupuje Ben Gorham. Flakony z čirého skla s lesklým černým magnetickým uzávěrem a monochromatickými etiketami se okamžitě stávají neodmyslitelnou součástí všech poliček parfémových nadšenců. Když jsem je poprvé viděl, okamžitě se mi vybavilo, že právě tohle je ten nový luxus, o kterém se neustále mluví. Gorham od začátku ví, co všichni chtějí. Dost často ještě dlouho předtím, než vědí, že to chtějí.
Můj vůbec první niche parfém byl právě M/Mink, inspirovaný japonskou kaligrafií. Je marné chtít si tuto vůní představit. Do té doby jsem nic podobného nevyzkoušel. Trh s parfémy byl plný francouzských značek s dlouholetou tradicí. Nic nového a fresh. Toužil jsem po něčem, co by odráželo mou osobnost. Ukázalo se, že mladá značka ze Stockholmu je perfektní definicí new luxury.
Švédský minimalismus
Bývalý hráč basketbalu v mikině. S culíkem a plnovousem. Má úžasný vkus a přitom žije poklidným rodinným životem. Ještě před pár lety muselo všechno dokonale ladit a zapadat. Tvořit identitu značky. V roce 2020 je ale všechno jinak. Protiklady se přitahují. Ben a jeho přístup jsou přesným odrazem dnešního světa a smýšlení zákazníků.
Co je pro mě nejlepší? Kde chci utrácet? Všichni z nás přemýšlíme o odkazu, který chceme zanechat. Byredo sice nabízí více vůní i způsobů aplikace, je k dostání v těch nejlepších concept storech (u nás v
Ingredients) a online, ale jeho vize zůstává stejná jako na začátku.
Cit pro detail nechybí ani novince Lil Fleur. Unisexová vůně zachycuje křehký svět žen očima muže. Komplexní svět emocí dospívajících a okamžik, kdy se drobné poupě promění v plně rozvinutý voňavý květ. Moderní interpretaci klasické květinové vůně dominuje olej z damašské růže.
Gorham od začátku experimentuje s myšlenkou vzpomínek. Úvodní nóty černého rybízu a mandarinky dodávají vůni jiskru a tak trochu mladistvou nerozvážnost. Hřejivost vzácného šafránu krásně podtrhuje nečekané nóty kůže v srdci. Moment překvapení. Nasládlá hřejivost ambry a vanilky v základu umocňuje rafinovanost celku.
Vogue verdikt: Hořkosladké dospívání v lahvičce. Zn: nejen pro generaci Z a mileniály.
Teen spirit se pokusil v nové kampani zachytit fotograf Craig McDean. Každá z dívek drží v rukou květinu a barevné pozadí představuje mnoho podob lidského bytí.