Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

John Galliano: Pořádat v této době módní přehlídku je zvláštní

Sarah Mower8. 10. 2020
Kreativní ředitel značky Maison Margiela exkluzivně o nové spolupráci s britským fotografem Nickem McKnightem a Buenos Aires, které inspirovalo jeho novou kolekci.
1 / 46
Foto: Courtesy of Maison Margiela
John Galliano se vrací s pokračováním krátkého filmu S.W.A.L.K. 2, volně navazujícím na snímek z loňské sezony. Nahrazuje tak klasickou módní přehlídku. Natočil ho ve spolupráci s britským fotografem Nickem McKnightem v Toskánsku. Kreativní ředitel značky Maison Margiela s námi přes Zoom hovořil o nových nápadech a způsobech seberealizace.

Již druhou sezonu jste nepořádal žádnou módní přehlídku. Je něco konkrétního, co vám na nich chybí?

Tohle ale je přehlídka! Je to moje vize toho, jak bych chtěl svou novou kolekci ukázat světu, a jsem přesvědčen, že tohle je nejlepší médium. Kolik lidí má možnost vidět, jak se tvoří nové modely? Jak se nakonec dohromady spojí s vlasy, make-upem a hudbou? Celý proces? Pořádat v této době klasickou módní přehlídku je zkrátka zvláštní.

Proč jste se rozhodl natáčet v Toskánsku?

Původně jsme měli natáčet v Londýně, ale kvůli pandemii a restrikcím jsme museli změnit plány. Přesunuli jsme se proto do Itálie. Celý tým podstoupil testy, při natáčení jsme byli pod dohledem lékařů, vše bylo dezinfikováno a dodržovali jsme stanovené zásady.

Italové jsou podle všeho v dodržování anti-covid opatření důslední.

Ano, cítili jsme se tam bezpečně. Popravdě daleko bezpečněji než v Paříži a Londýně.

Co vás při tvorbě inspirovalo?

Tango. Při cestách po Buenos Aires jsem hledal skutečnou kulturu tohoto tance. Ne to, co je k vidění na každém rohu pro turisty. V podstatě jde o soukromá mezigenerační setkání, na která musíte být pozvaní. Nakonec jsem měl velké štěstí, že jsem takovou příležitost dostal. Přišel jsem do temného skladu. Všude byla tma a kolem běhaly černé kočky. Skrz díru ve střeše hustě pršelo. Když jsem vyšel po schodech, byl tam muž, kterému mohlo být tak osmdesát let. Měl perfektně padnoucí oblek. Tancoval v mladou dívkou v hiphopovém outfitu. 
Zkoumali jsme také tango v jihoamerických svatebních fotografiích z 19. století a v další části jsme vzdali hold tanečním maratonům 30. let. 

Z modelů a modelek se díky vašemu filmu stali umělci. Co všechno jste po nich chtěl?

Přivedl jsem učitele tanga a každý den jsme kvůli filmu cvičili. Jejich odhodlání bylo naprosto neuvěřitelné. Jsem moc rád, že mohu pracovat tímto způsobem. Dělá mě to šťastným.