Dvě zahajovací výstavy, které Kunsthalle přináší, jsou vůči sobě v kontrastu a současně se doplňují.
Kinetismus: 100 let elektřiny v umění odkazuje na historii budovy, Zengerovy trafostanice, která byla ve třicátých letech minulého století elektrickou rozvodnou, ale dává přitom prostor více než devadesáti dílům umělkyň a umělců napříč generacemi z celého světa. Zkoumá způsob, jakým elektřina proměňovala uměleckou praxi od počátků 20. století do dnešních dnů. Její součástí je i umění digitální, počítačové či kybernetické. Původní funkci budovy naopak představí výstava
Zengerova transformační stanice: Elektřina ve městě, elektřina v architektuře, která vzdává hold českému avantgardnímu umělci a průkopníkovi kinetického umění Zdeňkovi Pešánkovi a představuje dějiny elektrifikace Prahy. Dotýká se Elektrických podniků hlavního města, které tehdy výstavbu trafostanice financovaly a podílely se tak na přerodu Prahy v moderní metropoli.