Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Novinky

LAFORMELA představuje novou kampaň spojující česko-slovenské umělce

Kristýna Jandová20. 12. 2021
Už od roku 2010 přináší česko-slovenská značka LAFORMELA novou perspektivu na módní mola a reprezentuje lokální design i v zahraničí. Teď přichází s novou kampaní k aktuální kolekce Mainline 22, kterou designéři Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarová představili na pražském fashion weeku v září 2021. V kampani se jim povedlo propojit umění z různých odvětví, a přitom zachovat symbiózu.
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Duo návrhářů, kteří se rádi inspirují jak městským moderním stylem, tak módou subkultur z 90. a 80. let, předvedlo v letošním roce modely Mainline 22, které ovšem nepřekvapily výraznými barvami ani potisky – kolekce v zemitých a neutrálních monochromatických tónech byla unikátní originálními střihy a kombinací matných a lesklých materiálů. A právě tyto kousky se designéři rozhodli umístit do uměleckého prostředí pražského ateliéru sochaře Michala Janigy, kde vynikla inspirace přírodou a surovým materiálem.
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Slovenský sochař, který se narodil v roce 1991 a vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze, má za sebou už několik lokálních, ale i zahraničních výstav. S umělcem sdíleli Soukup a Kohutiarová podněty k tvoření, kterým byly především přírodní elementy a také materiály v přírodě volně přístupné a dohledatelné. Na kampaňových fotografiích se tak tvorba přirozeně doplňuje a působí sjednoceným dojmem. Dřevěné artefakty vytvářejí spolu s oděvy LAFORMELA symbolický dotek mezi světem módy a umění.
Na vzniku kampaně se podílel Jan Grombiřík, jehož fotografie jsou unikátní ve svém tradičním postupu a dočkaly se i mezinárodního publika. V roce 2011 se ještě při studiu multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně umístil na třetím místě mezinárodní fotografické soutěže FRAME. 
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
V kampani je ale i další propojení, a to mezi oděvem a samotnou modelkou. Tou je Veronika Čechmánková, studentka pražské FAMU a vizuální umělkyně. Antonín Soukup prozradil, že Veronika byla jasnou volbou, a to díky povaze její lehce abstraktní tvorby, inovativním přístupům a práci s různorodými materiály. „Není pouze kreativní osobností, ale taktéž silnou ženou, což je v dnešní době opravdu výjimečné spojení,“ říká návrhář. „Za fascinující považuji i její éterický vzhled, který v sobě ukrývá a propojuje několik různých kultur.“
Autor: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Foto: Jan Grombiřík
Modelka: Veronika Čechmánková
Make-up a vlasy: Ester Tesaříková
Umělecké dílo: Michal Janiga (Prodává NOOKART Studio).